Tonestar 8106 demovideootje

SB-SIX

Ouwe rot
Niet bedoeld als track, maar meer als demo van deze module. Ik vind 'm echt geweldig, dit vind ik de ideale klank-kleur van een osc/filter die ik tot nu toe gehoord heb. En hij integreert goed met andere modules, je kan er makkelijk een osc bij mixen, de lfo's en env's vervangen door signalen uit andere modules, of juist de ingebouwde lfo's / env's extern moduleren ipv vervangen. Erg leuk ding.

Klinkt zo nu en dan redelijk als mijn TTSH2600.....kwa looks al een sexy module en de sound is ook wel aan.

Deze gaat als eerste gekocht worden, met stip op 1 nadat ik hem gehoord had. Nogmaals dank !

Ik heb al een jaar (en dat ik voor mij erg lang) de 2600. Beslist ook een aanrader (i.c.m. de Blackhole) Heb daarna de Boomstar 4075 gekocht en die gaat ook nooit meer weg :)

Deze gaat als eerste gekocht worden, met stip op 1 nadat ik hem gehoord had. Nogmaals dank !

Graag gedaan :) zul je vast geen spijt van krijgen

Ik heb al een jaar (en dat ik voor mij erg lang) de 2600. Beslist ook een aanrader (i.c.m. de Blackhole) Heb daarna de Boomstar 4075 gekocht en die gaat ook nooit meer weg :)

Wow heb jij sommige spullen langer dan een jaar? :P ik heb lang getwijfeld tussen de 2600 en de 8106, was lastig omdat er niet veel demomateriaal is maar volgens de reviews was de 8106 wat snapier en helderder, daar houd ik op zich wel van want dan past het vaak makkelijker in de mix.

Klinkt goed, maar miste een een beetje een refreintje... ;)
Maar klinkt inderdaad als een hybride, mooie vintage sound, herkenbare Roland filter sound. Ik heb twee van die filters van AMSynths met originele IR3109's er in, dit klinkt zeker niet veel anders. Qua looks vind ik de Davies knoppen niet zo mooi, maar da's een kwestie van smaak. Ik zit in het kamp die ze het liefst allemaal op alle modules zou vervangen.

Haha ja blijft'ie niet goed hangen het refrein? Moet ik nog aan werken dan :)
De looks heb ik ook even over getwijfeld hoor, maar vind het nu eigenlijk wel gezellig in het midden zo.
Het leuke aan zo'n synthvoice vind ik ook dat je al heel snel wat hebt en toch de vrijheid om het verder uit te bouwen later. Ook een uitkomst tijdens liveoptredens / jams voor mij.

Hehe ja snap ik hoor. Is ook eigenlijk alleen interessant als je van plan bent er 1 te kopen denk ik.
Niet perse hoor, ik vond het bijvoorbeeld ook leuk om eens te luisteren ter vergelijking. Ik heb geen intentie om 'm te kopen, maar kijk ook vaker YT dingen om te kijken wat er nog meer in Eurorackland gebeurd. Tof dat je dit soort dingen post dus!

Zo, daar gebeurt een hoop. Volle bak, zeker voor de kleine speakertjes waarop ik het nu zit te luisteren. Dadelijk even openen op het andere systeem.
Het lijkt er wel op dat die Tonestar de capaciteit heeft om lekker door een mix heen te snijden, of wat? Ik ben in principe echt compleet arp of ttsh-nogwat blind, die zou ik niet herkennen, maar mij doet ie echt zo aan een Alpha Juno denken. Dat is ook wat me aanspreekt eraan.

Lekker ook die O_c trouwens! Hier is het nog even wachten op de PCB's ;)

Back