Tonestar 8106 demovideootje

Oh nee hoor, ik hou daar wel van. Het was wellicht een ongelukkige manier om te zeggen: VET!

Sinds ik je video heb gezien probeer ik steeds maar te rechtvaardigen wat Moog nou gedaan heeft. In minder dan de helft van de ruimte kan de Tonestar (en de Lifeforms van Pittsburgh) gewoon meer en vetter, en voor minder geld. Het is niet alsof de Moog thru hole is. De Tonestar laat zich volgens mij veel beter mishandelen, zelfs zonder patches. Die Moog is dan maar braafjes. Wat ik daar allemaal wel niet voor moet uitspoken om die wat smeriger te maken.....
Ja zoals ik al zei. Je wordt bedankt! :)

Ik ben wel onder de indruk van de demo.

Is iets zoals de Tonestar ook aan te raden als je eerste module? Of beter alles los kopen?

Als je alle funcitonaliteit in losse modules wil hebben wordt nog best een uitdaging. Je bent iig meer geld kwijt.
Je hebt dan nodig:
- Een osc met met tri/sqr/saw/sub, octave switch en PWM (dixie II+ of spectrum)
- Noise generator
- Een slew limiter voor portamento
- Een vcf met keytracking, drive, hpf (De 8106 is ook als losse VCF te koop maar zonder drive)
- Een lfo met multiple outputs of lfo met mult
- Een adsr env
- Een ar env
- VCA met feedback

Als je alle funcitonaliteit in losse modules wil hebben wordt nog best een uitdaging. Je bent iig meer geld kwijt.
Je hebt dan nodig:
- Een osc met met tri/sqr/saw/sub, octave switch en PWM (dixie II+ of spectrum)
- Noise generator
- Een slew limiter voor portamento
- Een vcf met keytracking, drive, hpf (De 8106 is ook als losse VCF te koop maar zonder drive)
- Een lfo met multiple outputs of lfo met mult
- Een adsr env
- Een ar env
- VCA met feedback

Oke thanks, je hebt me overtuigd.

Een paar weken nadat SB dit topic startte nam ik de Tonestar mee naar een setje:

(Hele minimale rag en stamp-set, u bent gewaarschuwd. Vanaf 2.00 De Tonestar, halverwege komt ie nog eens terug)

Dat was toen deze setup:
https://cdn.modulargrid.net/img/racks/modulargrid_523210.jpg?1528918226

modulargrid_523210.jpg

De 8106 zit nu nog steeds in m'n rack, en blijft daar voorlopig nog wel even. Hele organische voice, met een bijna akoestisch karakter. Soms een tikkeltje beperkt waardoor het lijkt alsof ik er steeds hetzelfde mee doe, maar dat is uiteindelijk altijd weer een gebrek aan visie en vernuft van mijn kant.

Back