Ik heb vandaag iemands exemplaar gratis mogen overnemen. Op zich leuk, want het is een grappig keyboard en op marktplaats wordt de YS200 voor steeds hogere prijzen aangeboden. Best apart, gezien het feit dat hij dezelfde presets (slechts 100) lijkt te hebben als de veel minder bekende DS55. Maar afgezien daarvan: Hier wat dingen waarvan ik zeker weet dat andere bezitters van dit model er ook mee te maken hebben gehad.
1.: De tweede set driehoekige selector buttons reageert niet meer op indrukken.
2.: Op onverwachte momenten floept het LCD scherm uit en herstart het systeem, alsof-ie op tilt gaat wanneer hij het allemaal niet meer kan bijbenen. Wat mot dat?
Ik vraag me af hoe je het probleem met niet reagerende knoppen kunt aanpakken. Is het stof? Is het vuil? Hoe reinig je de contacten goed, en is er moeilijk bij te komen?
En ligt dat plotselinge uitvallen aan een lege CR batterij misschien? Of is het toch iets anders?
1.: De tweede set driehoekige selector buttons reageert niet meer op indrukken.
2.: Op onverwachte momenten floept het LCD scherm uit en herstart het systeem, alsof-ie op tilt gaat wanneer hij het allemaal niet meer kan bijbenen. Wat mot dat?
Ik vraag me af hoe je het probleem met niet reagerende knoppen kunt aanpakken. Is het stof? Is het vuil? Hoe reinig je de contacten goed, en is er moeilijk bij te komen?
En ligt dat plotselinge uitvallen aan een lege CR batterij misschien? Of is het toch iets anders?
al zien de YS100 en 200 er wel een beetje te futuristisch uit
De TQ5 (uit dezelfde lijn) is de module versie van de 200.. die heeft helemaal een markant design.
)