The pyramids of Egypt (dance / downtempo)

bombario

Gepokt en gemazeld
Ik heb weer een liedje afgerond. De hoofdsample komt uit oude Egyptische muziek en daar heb ik een danceliedje omheen verzonnen. Enjoy :okdan:

P.S. Ik heb geen idee hoe je dit genre noemt. Op Beatport scharen ze het onder Electronica / Downtempo.

Last edited by a moderator:
Ik vond 'm heel erg mooi hoor. 1 minpuntje : de mainmelodie in het begin wordt teveel gebruikt.. 10x is goed, maar 20x is teveel. Laat je track op tijd wat ademen, zonder lead.. Daarna komt ie toch terug. Succes met je track ! ;)

Goed punt, Gloomer.

In FL Studio kun je zien hoeveel tijd je aan een track gesleuteld hebt (wist ik niet) en voor dit nummer was dat bijna 7 uur. Op een gegeven moment hoor ik het echt niet meer :)

Geinig. Misschien een idee om die pauk ook te stemmen met de bas? Iets verderop in het nummer valt het me minder op, maar ik weet niet of dat komt omdat-ie er dan beter bijpast of dat ik eraan wen.

Het melodietje kan in het begin inderdaad iets spaarzamer worden toegepast.

Het stuk vanaf 4:20 is lekker als tegenwicht. Goeie percussie ook.

Het had van mij wel iets meer los mogen gaan. Het blijft nu heel ingetogen. Al was het maar een paar akkoordbewegingen. Volgens mij kan dat prima met dit melodietje.

Je track is zeker in balans. Goed gemixed.
Vind het toch ook wel wat een saaie compositie. Maar dat kan absoluut aan mij liggen!!

Dank voor de reacties :halleluja

@Stupide

De pauk is gestemd hoor, die is netjes in de juiste toonhoogte.

@Stalpony.

Klopt dat het ingetogen is. Dat is wel bewust, ik probeerde vroeger altijd teveel ideeen in een liedje te stoppen en dan werd het druk. Nu draaide ik het eens om en probeerde ik met weinig een interessant liedje te maken. Voor mijn gevoel is dat wel aardig gelukt.

Ik ben het overigens wel met je eens dat ik nu wel erg relaxte muziek maak, allemaal 122 bpm en melodieus. Ik hoorde gisteren de oude Fatboy Slim en kreeg meteen zin in wat stevigers. "Right about now, The funk soul brother."

Back