mic, voorversterker en een mpc

enyo-dog

Stamgast
vraag:

Kan je beatbox en andere geluiden samplen doormiddel van een mic en een voorversterker die ik aan mijn mpc wil hangen en dan zo samplen? zoja, wat voor een mic heb ik dan nodig een dynamische of een condensator?

als voorversterker wil ik dan een behringer mic 100

info graag, :)

groeten, wesley

Rechtstreeks samplen in de MPC zal kunnen dmv een dynamische mikrofoon. Deze wordt volgens mij vaak gebruikt voor beatbox. Voor een condensator heb je een voorversterker nodig die zorgt dat de mikrofoon 48 volt binnenkrijgt. Een condensator zal wel meer omgevingslawaai opnemen en lijkt me niet zo geschikt voor beatbox. Bij een condensator mag je ook niet te dicht op de mikrofoon zingen. Een dynamische is daar juist voor bedoeld. Alleen wanneer je dicht voor de mikrofoon zingt vangt hij het geluid op.

Erik

He bedankt voor de info Eric, das info waar ik wat aan heb. :)

dus ff voor de duidelijkheid, gewoon een dynamische microfoon kopen in mijn mpc steken en samplen?

Heb het even gechecked met mijn MPC 60 en het werkt. Op de MPC 60 zit een gain boost knop in 3 standen. buiten de normale level input. Mocht het signaal desondanks toch te zwak binnenkomen kun je die gain schakelaar misschien op de hoogste stand zetten. Speel er even mee zou ik zeggen.

Heb het nogmaals geprobeerd en geconcludeerd dat het input level toch iets zwakjes is.
Ik zou de mike eerst in je mixer pluggen en het volume wat op peppen en het daarna door de MPC jagen.

cool, dat je het ff zelf hebt getest, :mega: ik ga het binnenkort (lees: binnen een paar weken hoop ik) uitproberen :kroon:

Origineel geplaatst door Catalunya
Heb het nogmaals geprobeerd en geconcludeerd dat het input level toch iets zwakjes is.
Ik zou de mike eerst in je mixer pluggen en het volume wat op peppen en het daarna door de MPC jagen.

Vraagje om verwarring te voorkomen: wat voor mixer? een dj-mixer of een studio-mixer? :confused:

Ik heb een wat oudere MPC. Het is me al eerder opgevallen dat de gain nou niet echt super versterkt. Misschien heb je nog ergens een oud cassette deck met mikrofoon input of een Tape deck waar je de mikrofoon in kan pluggen.

Je hebt dan wel een extra stekkertje nodig van tulip (cassette deck output) naar grote jack (voor de MPC input).

Je hebt dus niet perse een mixer nodig. Dit kan met alles waar een mikrofoon input inzit. Mic/line zie je veelal staan op een mixer. De mic stand zal het signaal iets op peppen.

Een mixer met alleen line inputs heb je dus niet veel aan.

Nogmaals! er komt signaal binnen direct in de MPC, alleen is het wat zwakjes maar je hoort het wel

Je moet echt heel dicht op de mikrofoon zingen voor het maximale input level, maar er ontstaat daardoor wel iets vervorming, maar dat kan ook lekker zijn met beatbox.

Misschien kan je even achterop kijken of er een mic/line schakelaar achterop jouw MPC zit. Dan is mijn verhaal dus niet van toepassing en kun je hem op de mic stand zetten en direkt inpluggen

hmm, niet veel mensen antwoorden op deze vraag,

iemand nog een antwoord, of een aanvulling op die van Eric? al denk ik dat hij al zowat alles erover heeft gezegd.:)

Check deze site effe http://www.humanbeatbox.com/

Daarkan je allerlei technische tips vinden. Ze hebben ook een forum en ik herinner
me ook een filmpie waar het verschil wordt uigelegd tussen verschillende micfoons, etc.

Ik zou zelf de beatbox eerst sampelen met de PC en dan bewerken en in de MPC laden.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sander
Check deze site effe http://www.humanbeatbox.com/

Daarkan je allerlei technische tips vinden. Ze hebben ook een forum en ik herinner
me ook een filmpie waar het verschil wordt uigelegd tussen verschillende micfoons, etc.

Ik zou zelf de beatbox eerst sampelen met de PC en dan bewerken en in de MPC laden.

Muchos thnx voor deze link bro!

ja, bedankt sander, hier heb ik veel aan :) ,

Nog iemand meer info, wil nl zoveel mogleijk info hebben.

Back