MPC2000XL Drumkit/Effectsettings probl!

spdk

ech wel
Hoi, ik zit met een probleem, ik heb echt de hele handleiding doorgespit maar ik kan er niet achter komen, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb, nog niet zo lang, een MPC met effectenboard, die ik voor een live optreden wil gaan gebruiken. Hier komen de feiten:

Ik heb een .all file als sequence die ik gewoon van begin tot einde af wil gaan spelen. Dus verschillende tracks achterelkaar gezet in een .all file.

Ik heb twee programs met samples (.pgm) die heb ik Kit-A.pgm en Kit-B.pgm genoemd.

Kit A gebruik ik bij de eerste twee liederen, zeg maar de helft van mijn .all file. Kit-B ga ik op ongeveer de helft gebruiken.

Kit-A staat als ik alles in laad onder DRUM1, en Kit-B staat onder DRUM2.

Dit werkt allemaal prima.

Het probleem is als volgt: Voor Kit-A (DRUM1) gebruik gebruik ik uiteraard mijn effectenboard, die bestaat uit multifx1, multifx2, reverb1 en reverb2. Voor Kit-B (DRUM2) heb ik andere effectinstellingen, dus weer een multifx1, multifx2, reverb1 en reverb2. Deze instellingen heb ik opgeslagen bij mijn program (Kit-A en kit-B). Als ik alleen Kit-A.pgm inlaad dan doet ie ook netjes mijn effectinstellingen erbij, dit doet ie ook prima als ik Kit-B.pgm inlaad, dan hoor je de effectinstellingen die ik bij Kit-B gemaakt heb.

De ellende is als ik alletwee mijn kits (kit-a.pgm en kit-b.pgm) tegelijk inlaad, ik hoor dan dezelfde effectinstellingen voor beide programs, ik kan bij fxedit wel omswitchen naar bijvoorbeeld de instellingen van Kit-B, maar dan hoor ik die ook over Kit-A.

Nou heb ik iets gelezen over programchange, maar ik kan al die feitjes niet bij elkaar zoeken in de handleiding. Begrijpt iemand mij, en wat moet ik doen?

Alvast heeeeeeeeel erg bedankt!!!

Groeten van een prutser.

:halleluja

Oei, dit probleem heb ik ook met mijn s2000, het geheugen kan om een of andere crap reden maar één effect file bevatten. de enige oplossing voor jouw is dus om de effect file behorend bij kit B in te laden op het moment dat je die nodig gaat hebben, effect files zijn op zich super klein, dus veel tijd kost het niet(fractie van een seconde)

De andere oplossing is natuurlijk om te kijken of je niet één effect file kan maken, en die delen met de twee programma's.

Dus zeg maar één reverb en multi fx voor kit B en één multi fx en reverb voor kit B

Misschien dat het bij een mpc anders is maar zo klinkt het niet...

succes met je live set!

...Bij een mpc kun je niet alleen de effectfile inladen, deze sla je op bij je programfile (.pgm), nou heb ik het idee dat ik een program change moet toepassen, ik kan mijn .pgm een programchange nummer geven, ik hoop dat iemand weet hoe dit werkt?

ow okay, ik snap, al klinkt het toch echt als dat je eerste effect file word overschreven op het moment dat jehet tweede program laad. Kun je ergens zien of er inderdaad wel twee effect files in het geheugen staan?

Bij de s2000 is het program change nummer het zelfde als het program number -1

Nee de effectinstellingen worden niet overschreven, ik kan handmatig switchen tussen de twee, zie 1e post van mij,

De ellende is als ik alletwee mijn kits (kit-a.pgm en kit-b.pgm) tegelijk inlaad, ik hoor dan dezelfde effectinstellingen voor beide programs, ik kan bij fxedit wel omswitchen naar bijvoorbeeld de instellingen van Kit-B, maar dan hoor ik die ook over Kit-A.

=( Is er dan echt niemand die op deze manier een MPC gebruikt?? Of begrijpen jullie mijn vraag niet?? Ik zit echt in een diep diep dal!! HEELLUP

Voor zo ver ik weet kan je je EB16 met maar 1 drum bank gebruiken.
Dus als je je .pgm files laadt dan neemt ie waarschijnlijk de effectsettings van de laatste die ingeladen werdt.
Wat je wel kan doen is de tracks waar je kitb.pgm gebruikt (Drum 2) allemaal naar (Drum 1) wijzigen. Op diezelfde tracks moet je in het begin een program change invoegen. (dat doe je in de step mode > insert @ 001.0.00> program change) Je program change nummer kan je kiezen bij program (shift+6) daar highlight je Pgm: Kitb.pgm en druk op open window. Daar kan je bij MIDI program Change je nummer per bank toekennen.

heb het zelf niet uitgetest maar ik denk dat dit de manier is

Heej het werkt!!!! Hartstikke bedankt mecanoiz, jij verdient een lintje!! Ken ik eindelijk weer verder, zonder hier over na te denken.

:slotje:

Back