Jomox airbase of machinedrum

ik heb de x-base gehad en heb nu een Machinedrum-UW.

x-base zou ik afraden; slechts drie sounds tegelijkertijd <--> Machinedrum 16 sounds
x-base : geen effects <--> MD reverb/compressie/delay...die je sound al stevig (kunnen) beinvloeden
MD : inputs om externe sounds door te jagen, MD als effectenbak te gebruiken, enz
MD-UW : samplemogelijkheid zodat je je 909 sounds kan samplen :MD op zich kan deze toch maar heel moeilijk emuleren, kick : in de buurt, snr: al moeilijker, Ride/O HH : does not come close...eens gesampled in UW klinken mn van mijn TR-909 gesamplede klanken best wel dik in orde (mn TR-909 gaat nog amper aan eerlijk gezegd)

dus ik zou zeggen, als geld geen issue is : MD-UW

Origineel geplaatst door gerrie79
Ik ook want ik wil de airbase vergelijken met mijn MD, dus iemand? neem ik een :biertje: mee
maar wellicht wil ik wel een MBase01 :D

toen ik nog alleen oog voor hardcore had, heb ik de fout gemaakt een machinedrum te kopen..
begrijp me niet verkeerd, het is een hele toffe bak, maar ja de kicks zijn echt te digitaal (en dat is niet vreemd voor een digitale bak) .. zo als iemand eerder in de topic al zei over de TR-909, zo dacht ik ook .. ik wil niet zo'n oude bak in huis halen, veels te bang dat ie te snel kapot zou gaan (al draaien ze al 23 jaar mee, waarom nu ineens kapot gaan?).
heb wat geinformeerd hier en daar, en t bleek dat een TR heel goed te fixen is.. maar toch zat t me nog niet lekker..

heb toen heel lang met een schuin oog naar die jomox bakken gekeken, en toen de mbase uitkwam was ik dol gelukkig
die andere jomox zooi hoefde ik niet, t ging me puur om een analoge kick toen.. Mbase tijdje in huis gehad, erg leuk ding kan idd hard knallen en vies klinken, maar zodra je m gaat oversturen wordt ie errrrrrrrug lelijk.. ding heb ik toen heel snel weer verkocht..

toen Niel zn 9090 te koop zette en ik eens ging uitzoeken wat dit was, kwam ik erachter dat t een erg goeie 909 clone was.. heb geen moment getwijfeld, de gok genomen en mn machinedrum gedumpt .. heb nog geen moment spijt gehad
mis alleen wel eens al die freaky geluidjes en t tweak genot op de machinedrum .. en nu ik eindelijk t gevoel heb over een 909 te beschikken (qua sound zo goed als identiek) sla ik mezelf erg vaak om de kop dat ik vroeger niet gewoon gelijk een echte TR-909 heb gekocht, zit er nog steeds aan te denken er 1 te kopen omdat mn clone geen sequencer heeft..

conclusie: ga niet net als ik eigenwijs doen, en een boel geld uitgeven aan machinedrums (ook geen uw dus) en jomox bakken (al kost de mbase niet duur) in de hoop dat je verlangen naar een TR zal afnemen..
eens zul je er toch aan moeten geloven en als t dan zover is heb je waarschijnlijk jaren gefrustreerd met wannabe bakken opgezadeld gezeten terwijl je ook al die jaren helemaal je ding had kunnen doen :)

...ik heb zowel de 'real stuff' TR-909 als de MD-UW...en sinds ik mn TR-909 heb gesampled in mn Machinedrum, staat de TR nog amper aan...laat je niet te veel wijsmaken ;-)

Origineel geplaatst door seiko
...ik heb zowel de 'real stuff' TR-909 als de MD-UW...en sinds ik mn TR-909 heb gesampled in mn Machinedrum, staat de TR nog amper aan...laat je niet te veel wijsmaken ;-)

een sample kan nooit op tegen echt analoog .. de vetheid/warmte en dynamiek gaat verloren, als je analoog een kick laat mee knallen klinkt elke kick net iets anders, en vooral als je feedback/distortion/galm over je kick heb klinkt ook de distortion en de feedback en de galm bij elke inslag weer net dat beetje anders bij elke kick.. waardoor je track veel meer tot leven komt .. maar goed, tis maar waar je op uit bent.. als je gewoon liever statisch een kick in je muziek wil die niet leeft, kun je idd genoegen nemen met samples.. in dit geval kun je beter een emu (ultra) sampler kopen dan een md uw

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

conclusie: ga niet net als ik eigenwijs doen, en een boel geld uitgeven aan machinedrums (ook geen uw dus) en jomox bakken (al kost de mbase niet duur) in de hoop dat je verlangen naar een TR zal afnemen..
eens zul je er toch aan moeten geloven en als t dan zover is heb je waarschijnlijk jaren gefrustreerd met wannabe bakken opgezadeld gezeten terwijl je ook al die jaren helemaal je ding had kunnen doen :)

Ik ben zeker ook niet opzoek naar een 909 of 808 maar zoek gewoon wat aanvulling op mijn huidige drumklanken, om het spectrum te verbreden zeg maar. Maar ik ben het met je eens dat waneer je een 909 sound wil hebben dat een TR-909 je beste keuze is.

hoe vind je de microTonic klinken.

is dat een beetje te vergelijken qua kwaliteit me tzo'n echte analoge.

tis omdat ik die voor de moment ontzettend (eigenlijk exclusief) gebruik...

klinkt mij heel analoog (maar is natuurlijk 100% digitaal en muiswerk...)

even regaeren op :
een sample kan nooit op tegen echt analoog .. de vetheid/warmte en dynamiek gaat verloren, als je analoog een kick laat mee knallen klinkt elke kick net iets anders, en vooral als je feedback/distortion/galm over je kick heb klinkt ook de distortion en de feedback en de galm bij elke inslag weer net dat beetje anders bij elke kick.. waardoor je track veel meer tot leven komt .. maar goed, tis maar waar je op uit bent.. als je gewoon liever statisch een kick in je muziek wil die niet leeft, kun je idd genoegen nemen met samples.. in dit geval kun je beter een emu (ultra) sampler kopen dan een md uw"

dan heb je wellicht een aantal functies van de MD over het oog gezien...je zou bvb in en extreem geval 16 verschillende (gesyncte) LFO's op 16 verschillende parameters van je kick kunnen laten inwerken...volgens mij behaal je dan toch wel zeker een soort simulatie van het 'elke kick anders in analoge apparatuur' effect ... maar ja, waarschijnlijk hoor jij het verschil...ik vrees dat je die fake clone best eens vervangt door n echte TR-909...waarschijnlijk hoor jij dan pas hoe on-909 die clone klinkt.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal maar zever.
Al zou ik als trotse eigenaar misschien moeten zeggen dat de TR-909 dé bom is en al de rest niet te vergelijken...helaas...

hee klangamt in duitsland heeft een xbase999 voor 1200 euro te koop

ik zou die nemen....

een sample kan nooit op tegen echt analoog .. de vetheid/warmte en dynamiek gaat verloren, als je analoog een kick laat mee knallen klinkt elke kick net iets anders, en vooral als je feedback/distortion/galm over je kick heb klinkt ook de distortion en de feedback en de galm bij elke inslag weer net dat beetje anders bij elke kick.. waardoor je track veel meer tot leven komt .. maar goed, tis maar waar je op uit bent.. als je gewoon liever statisch een kick in je muziek wil die niet leeft, kun je idd genoegen nemen met samples.. in dit geval kun je beter een emu (ultra) sampler kopen dan een md uw

Door middel van programeren en algoritmiseren van je beats kan je een track ook laten leven, en je hebt er dan totale cotrole over wat weer in je voordeel kan werken. En juist een statische beat werkt in somigge muziek juist heel goed.

ik vrees dat je die fake clone best eens vervangt door n echte TR-909...waarschijnlijk hoor jij dan pas hoe on-909 die clone klinkt.

sowieso weet ik van de TR-909 dat er ook een lekkere swing in zit door de sequencer, dus ook dat ga je missen ..
denk dat een hoop mensen een beetje raar zullen op kijken als je ze verteld dat jij je 909 sampled en in je MD propt..
maar goed .. ieder zn ding :biertje:

ik vind t maar zonde..

trouwens:

ik vrees dat je die fake clone best eens vervangt door n echte TR-909...waarschijnlijk hoor jij dan pas hoe on-909 die clone klinkt.

om eerlijk te zijn heb ik m vaak vergeleken, en ook om meningen gevraagd van de ex eigenaar, en t verschil is niet hoorbaar.. maar goed ik snap niet echt waar dat antwoord op sloeg met betrekking tot mn eerder geposte verhaal?

sowieso weet ik van de TR-909 dat er ook een lekkere swing in zit door de sequencer, dus ook dat ga je missen ..
denk dat een hoop mensen een beetje raar zullen op kijken als je ze verteld dat jij je 909 sampled en in je MD propt..
maar goed .. ieder zn ding :biertje:

ik vind t maar zonde..

Ja dat viel me ook op...

Beetje tegenstrijdig ja ;)

Maar je kan ook soms genoegen nemen met een iets minder authentiek apparaat en meer functionaliteit dmv geheugen en inleesbare samples etc.....

Ik heb diverse HW drumdozen gehad en ik moet zeggen dat ik er geen sec spijt van heb sinds ik die ouwe bakken heb vervangen door een spectralis.

Origineel geplaatst door s.weeda
te duur voor zo'n oude bak...

hoe lang gaat ie nog mee.. ?

beter iets nieuws..

dit was de reden dat ik een 9090 heb gekocht en geen 909 ..

klinkt zo goed als identiek en heeft standaard dingen die alleen op een gemodde 909 te vinden zijn

klein demotje van een overstuurde 9090

http://niel.kraakpiep.nl/audio/9090-test.mp3

midi aanstuurbaar en rack formaat..
zijn verder niet in een winkel te koop, mocht je er 1 op ebay / marktplaatsen zien staan, gelijk kopen als je tenminste geen interne sequencer nodig heb

Die 9090 is zeer gaaf ja.....

Als je hem kwijt wilt, pb-en maar ;)

Origineel geplaatst door Septic
Die 9090 is zeer gaaf ja.....

Als je hem kwijt wilt, pb-en maar ;)

hehe ik heb al eens een aanbod gehad om m te ruilen tegen een mint TR..
maar toch houd ik liever de 9090 denk ik, mocht ik m ooit willen verkopen ben je de eerste die t hoort :biertje:

Kwa prijs zijn de airbase en machinedrum ook niet echt te vergelijken. Je kunt natuurlijk ook gewoon een MPC kopen en een paar goede sample cd's O.a. de machinedrum bijvoorbeeld. Dan hou je ook nog wat geld over voor een jomox analoog filter :-)

Kijk dat zijn nog eens tips he!

mooie sound van die 9090 maar in de topics van post eens een hardcore kick heb ik toch vette dingen gehoord die gemaakt zijn met een MD, ik was bijvoorbeeld nicely impressed door Syntax Terror of Error zijn kicks...

ik ga het denk ik toch wagen op een MD-UW, ik denk dat het kwestie is van je machine echt goed te kennen en veel te proberen/klooien.

Hoef ik enkel nog een sherman filterbank of Line6 Bass Pod (moet dit bakje wel eerst nog eens horen qua invloed) aan te schaffen en dan zit het denk ik wel snor denk ik

natuurlijk moet hier weer die spectralis:( ter sprake komen... zou die bak ook graag hebben maar is naar het schijnt zo moeilijk om mee te werken... kost ook nog eens 2000 euro ofzo zeker? Wat ik wel heel veel vind... maar goed, als die het waard is

ik ben eigenlijk ook niet op zoek naar een 909 sound, toch geen échte originele authentieke...
misschien moeten er nog maar wat demootjes van de MD gepost worden teneinde mij te overtuigen... hardcore, breakcore, kicks, eender..elke soundclip kan goed genoeg zijn om mij te overtuigen :okdan:

Origineel geplaatst door Foetus
natuurlijk moet hier weer die spectralis:( ter sprake komen... zou die bak ook graag hebben maar is naar het schijnt zo moeilijk om mee te werken... kost ook nog eens 2000 euro ofzo zeker? Wat ik wel heel veel vind... maar goed, als die het waard is

De spectralis werkt zeker niet moeilijker dan die MD... hij heeft wel wat meer opties, maar ook meer en véél betere knopjes! :biertje:

Back