Dreadbox DIY Hades monophonic Synthesizer

DIY price 140 € assembled version for 250 €.

http://www.dreadbox-fx.com/hades-diy/

Analog Monophonic Synthesizer
Full Analog Circuit only with Through Hole Components
42HP – Eurorack Compatible
1x VCO with 2 suboctaves and 3 waves (pulse, double saw, saw)
Variable Width for pulse and double saw
Glide control
3-pole 18dB/oct Resonating State Variable Filter
Drive Circuit
OTA based VCA
2 envelope Generators
– Attack, Decay/Release, Sustain
– Attack, Release (VCA hardwired)
Triangle and Square Wave LFO
13 patch points eurorack compatible
External Input
5 MIDI Octaves from C0 up to C5 or unlimited via CV/Gate
works only with 15V DC 500mA power supply 2,5mm center pin positive
MIDI interface: Midi in DIN socket, Pitch note/gate on-off, Pitch wheel,
Patches: 3.5mm mono
Gate in: activation at 0.9V in a low gain up to 5V for max gain
Gate out: 0-5V
1V/oct : sends the MIDI to CV out (not the Gate)
CV IN: works at 1V/oct and can accept from +/-12V
EG OUT: 0-6.6V depending on the depth setting
LFO out: +/-5V
Eurorack compatible
Cardboard Case
Weight: 0,55 kgr
220 x 150 x 80 mm

Attachments

• hades-top.jpg
    hades-top.jpg
    55 KB · Bekeken: 291
Laatst gewijzigd:
Ik heb de mijne gisteren ontvangen. Wat ik wel raar vobd, is dat de shipping nu ineens 15 Euro was, en de eerste keer (toen ik geen geld had :) ) slechts 10 Euro..... hebben jullie ook 15 Euro betaald?

Verder zit er een kleine beschadiging aan het frontpaneel, midden onder, bij de 2e letter d van dreadbox....niks echt schokkends maar wel jammer!

Attachments

• 20171115_205150.jpg
    20171115_205150.jpg
    46,1 KB · Bekeken: 177
Lekker snel.

Heb je nog een mailtje gehad over verkeerde voedings-PCBs en hebben ze je de juiste gestuurd?

Verzending was 15 euro voor twee kits.
Dan zal ik net bij een serie hebben gezeten met foute pcb's. Volgens hun mailtje kon je zien of ze de goeie pcb hadden gestuurd door te kijken of de power-jack in de gaatjes past.

Bij mij ook 15 euro voor twee kits, en gisteren aangekomen. En ook de mail over foute power-pcb's. Ik zal vanavond als ik thuis ben maar even kijken of ik de juiste heb. Het interesseert me verder niet zoveel, ik krijg morgen een doepfer DIY rack kitje binnen, daar gaat het in, dan heb ik die power pcb's ook niet nodig.

Ik heb al wel de weerstandjes van Mouser binnen.

@Mondongo: wat voor rack kit heb je hier voor gevonden? Ik was ook al even aan het kijken. Ik ben ook nog op zoek naar een wat uitgebreidere midi-cv converter en een mixer module. Maar ik denk dat ik die uiteindelijk zelf ga bouwen.

Ik heb hiervoor de Doepfer A-100 DIY kit, met PSU en rails, besteld, leek me voldoende om even mee voort te kunnen. Kist ga ik zelf maken van wat hout wat ik hier en daar heb liggen bij handige neven.

Voor midi -> cv heb ik een Microbrute (en evt. nog een Minibrute, maar die gaat waarschijnlijk in de verkoop), mixer wil ik ook nog zelf bouwen. Sowieso, als dit lukt, dan is het hek van de dam!

Kost ze teveel tijd schijnbaar, vanaf nu alleen nog maar gebouwd en wel te krijgen.

Gisteren de kits binnen gekregen. Zien er goed uit hoewel een aantal van de cellofaan zakjes waar de onderdelen in zaten waren opengegaan, dus onderdelen in de hele doos.

Helaas heb ik wel twee foute power-pcb's dus mailtje terug gestuurd. Met een beetje geluk zijn het alleen de power-plugjes die verkeerde gaatjes hebben. Daar is wel iets voor in elkaar te hacken.

Same here, opengescheurde zakjes en foute pcb's. Alle onderdelen waren er gelukkig wel, en ik heb dinsdag de juiste pcb's ontvangen. Daar zat tevens een switch dingetje bij met een keuze tussen ON en 1, wat denk ik hoort op het plekje "Switch ON for eurorack use" aan de achterkant van de module pcb, bij de 16pins aansluiting. Alleen, welke kant hoort waar? Weet iemand dat?

Zo te zien is die switch een vervanging voor de draadbrug/weerstand die op de laatste pagina van de bouw-handleiding beschreven staat. Er staat een puntje rechts onderin het figuur op de pcb dus als er iets van een markering op de switch staat moet die ook rechts onderin.
Anders zou ik hem zo monteren dat de switch geleid als hij naar rechts staan. Switch aan(geleidend) is eurorack, switch uit(open) is om hem met de power pcb te gebruiken. Volgens mij koppelt deze schakelaar het CV signaal van het power boardje af.

@Moderator: Misschien kunnen de laatste paar posts beter naar een nieuwe thread in Synth Hardware/Zelfbouw Reparatie en Onderhoud?

Back