MPX110 of MPX550??

Jack 'n Jill

Stamgast
Ik ben er inmiddels achter dat de Lexicon reverb algoritmes één van de beste low-budget reverbs zijn op de markt. Even los van smaak uiteraard. Ik lees in reviews dat deze reverbs het erg goed doen bij het afmixen. Ze laten het origineel goed in tact en geven een heel natuurgetrouwe galm.

Het gaat mij bij deze apparaten enkel en alleen om de reverbs, de rest is niet belangrijk. Ik heb de specs gelezen van de MPX110 en de MPX550 en die suggereren dat er absoluut GEEN verschil is tussen de kwaliteit van de de reverb algorirtmes. In een artikel van Sound on Sound lees ik iets anders. Daar staat "The sound of the MPX550 is significantly better than the budget MPX100 and its direct offspring". Huh? wel verschil? Met "its direct offspring"bedoelen ze neem ik aan de MPX110. Verschil met de MPX100 is er wel, die heeft namelijk 20bit DA conversie. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat hier in negatieve zin veel van te merken is.

Wie heeft ervaring met beide apparaten? Is er verschil in kwaliteit tussen de beide reverbs?

JJ

i kenk dat het verschil tussen mpx110 en 550 de editmogelijkheden, daar je bij de mpx110 niet veel kan editen, zou je dit bij de mpx550 dan weer wel kunnen...

Back