helemaal nieuw

jmas

Nieuwkomer
In de buurt van Groningen, naja, 30 kilometer,
Heyo, ik ben nieuw hier(no shit sherlock) en ik wil beginnen met het zelfmaken van synths, ik ben nu eerst bezig met het maken van een kleine audio mixer. K'ben 14 jaar, dus super weinig geld beschikbaar(vandaar zelfbouw). Ik vroeg me af of jullie zelf wat goede projecten hadden voor een zelfbouw synth. Zelf al bezig naast die mixer met een WSG van de website mfos.com.

Sorry als ik dit verkeerd doe, ben niet zo bekend met forums.

Voor het beginnen van mijn synth-"avontuur" denk ik dat ik een po-12 voor sinterklaas ga vragen(heb nog kleine broertjes:P) en het boek make:analog synths ga kopen.

Ik vind alle soorten muziek leuk (80's pop, jazz, blues, hardrock, techno)

Als iemand advies heeft voor projecten of dingen die ik moet leren, geef me dat dan graag:)

ps. Ik heb toegang tot etsen en tot een oscilloscoop

Welkom en Geniaal! Verder kan ik er weinig over zeggen behalve, zoek de goede Techno eruit!!

Welkom en leuk dat je bezig bent met DIY! Als tip voor het boek dat je wil hebben, ik heb 'm van de Book Depository, daar is die meestal het goedkoopst (is nu ook weer in de aanbieding) en zonder verzendkosten:

https://www.bookdepository.com/Make-Analog-Synthesizers-Ray-Wilson/9781449345228

Een andere aanrader is misschien deze, die had ik er ook bij besteld:
https://www.bookdepository.com/Make-Electronics-2e-Charles-Platt/9781680450262

Of lees eerst de PDF daarvan om te kijken of het wat voor je is:
https://archive.org/details/MAKEElectronicsLearningThroughDiscovery

Voor het beginnen van mijn synth-"avontuur" denk ik dat ik een po-12 voor sinterklaas ga vragen
Welkom! :)

Ik heb ook een PO-12. Da's een superleuk superklein drumcomputertje om je synh te begeleiden met een beat. Koop 'm 2e hands: scheelt geld. Meer info over de PO-12 hier.

Succes met het Synth maken. Er is er nu een voor 140 Euro die je zelf in elkaar moet solderen, zie dit forum topic.

Ook nieuw

Ook nieuw

Beste allemaal,

Heb mijzelf lid gemaakt van dit forum om meerdere redenen. Hobbymatig rommel ik wel wat met muziek (op een Yamaha Tyros, oudje helaas maar wie weet).. Maar ook ben ik bezig met de opleiding hypnotherapie en neem oefeningen op en dergelijke. Deze maal professioneel, met oefeningen, dit weer om voorin een boek (die ik geschreven heb) te doen.

Dankzij dit forum ben ik behoed voor een flinke financiële tegenslag (INDIEPLANT, CDperser... brrrr) daarvoor nogmaals dank.. Daarna ben ik in contact geweest met iemand van de CDfabriek en dat voelde meteen helemaal goed. Alles vrijblijvend. Super.
Wat vooral goed voelde was, dat hij me iets nieuws vertelde: mevrouw dat u ruis heeft op uw opname, dat kan verholpen worden tijdens het opnemen door de hoge tonen er uit te halen. Ruis is namelijk een hoge toon. Zo hoog dat het voor ons als mensen als ruis aanhoort. Dat is te regelen als u tussen uw microfoon (van de Yamaha Tyros) en de Roland R-05 (om opnames mee te maken) een soort geluids(meng)paneel aansluit.

Dus ik ga hier snuffelen en zo nodig vragen stellen over geluidspanelen en zo.

Hij stelde ook voor om naar een studio te gaan, maar voor 1 oefening ben ik lang bezig. (Perfectionisme is hierbij best belangrijk. Dat kan onwijs schelen voor een cliënt die vrij auditief is (ben ik zelf ook). Zodoende zie ik dat niet helemaal zitten. Liever thuis lekker op mijn gemakje.. Bovendien zal ik wel vaker oefeningen gaan opnemen voor een cliënt..

Vriendelijk groet en fijn dat dit forum er is dus! :okdan:

Diana

Laatst gewijzigd:
Back