Ervaringen Social Entropy Engine midi sequencer

Analogic

Mastering Enginerd
Goedenavond, ik zal het proberen wat kort en bondig te houden.

Vroeger heb ik veel met hardware gewerkt, toen compleet inthebox gegaan wat prima is om dingen perfect af te werken. Echter jam daarmee nooit. De speelsheid heb ik hervonden via de JDXI en de TR09 en wil dat verder uitbreiden zonder weer een computer of ander te uitgebreid apparaat te moeten gebruiken. De user interface moet mij ontnodigen tot spelen.

Na uren zoeken en filmpjes kijken ben ik wel erg nieuwsgierig geworden naar de Social Entropy Engine midi sequencer. De looks spreken mij direct aan en de functionaliteit is wat ik zoek.
https://www.socialentropy.com/engine/?page_id=346

De prijs is stevig en verkoop geschiedt alleen via hun eigen US webshop ?
Dat zou uitkomen op $734.59 incl. shipping (624 euro) maar krijg ik dan nog problemen met btw/invoer ? Zijn er europese webshops die ze verkopen ?

En de belangrijkste vraag, waarom werkt hij goed voor jou, of juist in welke aspecten misschien niet ?

Na uren zoeken en filmpjes kijken ben ik wel erg nieuwsgierig geworden naar de Social Entropy Engine midi sequencer. De looks spreken mij direct aan en de functionaliteit is wat ik zoek.
https://www.socialentropy.com/engine/?page_id=346

Mooi.
De prijs is stevig en verkoop geschiedt alleen via hun eigen US webshop ?

Yep.
Dat zou uitkomen op $734.59 incl. shipping (624 euro) maar krijg ik dan nog problemen met btw/invoer ?

Btw/invoer zijn ongeveer €110.
Zijn er europese webshops die ze verkopen ?

Niet dat ik weet.

Er is een Facebook pagina voor Engine users waar heel af een toe een exemplaar aangeboden wordt. Ik heb zelf de versie met CV/Gate en ik vind het een supertof apparaat. Heb hem nu drie maanden en begrijp hem steeds beter. Hij is niet moeilijk maar heeft wel veel mogelijkheden en veel knoppen hebben dubbele functies. Ik wil er een liveset zonder computer mee voorbereiden, wat ook wel gaat lukken maar ik merk nu al dat ik hem in de studio al heel veel icm Ableton heb gebruikt op andere werkwijzen. Multi inzetbaar dus...
Ik weet niet waar je resideert maar als je in de buurt van Rotterdam zit, kun je hem komen checken, als je wilt.

Bedankt voor je aanbod dod563, Rotterdam is nog wel aan te rijden :okdan:
Ik ben inmiddels lid van de Engine facebookgroep en lees daar wat verder op het moment.

De Elektron Digitakt heb ik de afgelopen week nog eens goed bekeken en heb er ook even aan mogen pielen maar de bugs voor midi out sequencing op het moment maken die sowieso kansloos. Weer kom ik uit bij de Engine van alle hardware sequencers.

Mocht ik zover zijn om te komen testen, dan stuur ik je een pb, alvast bedankt voor het gastvrije aanbod !

Wel heb ik vast een vraag, de synth2 mode is 4 stemmig, is het mogelijk om het keyboardje op de engine bij step sequencing omhoog en omlaag te transposen zodat je bv 3 octaven bereik kan intikken op één step ?

Als ik ontwerper John Kimble <ripe@socialentropy.com> een mail stuurt dan krijg ik altijd binnen een dag antwoord en hij helpt mij altijd met al mijn vragen (ook noob vragen).

Ik had ook een enclosure ontvangen die een kleine beschadiging had en er werd meteen een nieuwe opgestuurt incl video hoe ik hem moest vervangen, die hij even voor mij had gemaakt.

Misschien als je hem direct een mail stuurt, reageert ie wel. Maar ook als je via de site een vraag hebt ?
Het email adres wat jij geeft, staat dan ook niet op de site. Wel zo handig om te weten.
De YT pagina van ripe(909) is een stuk beter/sneller dan de handleiding. Waarom staan deze vids dan niet op de site ?!
Das wat ik bedoel met communiceren, het is allemaal zo minimaal. :frons: Dat doen anderen toch een stuk beter.

@Analogic, duurt even maar ik ben eruit. In de synth2 modus kun je inderdaad 4 notelanes op elkaar programmeren. Op die manier kun je dus per noot je octaaf bepalen en je akkoord spreiden over meerdere octaven. Heb ik ook weer wat van opgestoken.

Bedankt voor het uitzoeken :okdan: !

Back