Xoxbox Nonxox2 vragen

Geen idee waar je dat gelezen hebt van die oscillators? AI onzin neem ik aan. Track record zit er al altijd in hoor zover ik me herinner

Software niet echt meer geupdate, alles “werkt”. Ik heb wel enkele zaken op de todo staan die vandaag de dag makkelijker/sneller zal lukken met hulp van Ai

Geen idee waar je dat gelezen hebt van die oscillators? AI onzin neem ik aan. Track record zit er al altijd in hoor zover ik me herinner

Software niet echt meer geupdate, alles “werkt”. Ik heb wel enkele zaken op de todo staan die vandaag de dag makkelijker/sneller zal lukken met hulp van Ai
Track record net geprobeerd, werkt perfect inderdaad.

Ik dacht gewoon altijd dat een xoxbox een analoge oscilator had...ben even in mijn geschiedenis gaan kijken, het was een vergelijingschart tussen een echte 303 en de xoxboxes:

1784803049584.png

De tempo klok oscillator :)
niets te maken met de klankopwekking
Een vorm van pattern record zit er al meer dan 10 jaar in. Het is wel functioneel

Filmpje van ik 5 jaar terug (ondertitels aanzetten!)

Filmpjes antto:

O dik,,, moet eerlijk zeggen dat ik m al een tijdje niet meer heb gebruikt omdat ie een rottig probleempje heeft en ik geen idee heb wat t is (ben ik het, de hardware of de software?) ik kan geen last-step programmeren om het einde van de sequence aan te geven. En daardoor worden de sequences allemaal 16steps lang omdat het live inspelen tof vind, ipv per step, maar krijg dus geen sequence lengte van bijvoorbeeld 5 stappen meer voor elkaar (of andere lengte). Sockos-os.

Kun je bij de pattern-record ook de sequencer lengte verhogen (of koppelen) naar bijvoorbeeld 32?

Mvg

Danny

Er is geen last step principe in n0nx0x2. Als je sokkos gebruikt zit je in de verkeerde topic ;)

Maar ontopic dan: in pattern record kan je het aantal stappen niet aanpassen. Maar je kan da wel relatief snel doen door naar pattern edit te gaan

😅,,,, thnx,, t is meer dat ik wat moedeloos ben geworden en dan leg je m aan de kant,, terwijl die gewoon wel dik klinkt. (Als ik een fijne 16maats programmeer niets mis mee). Maar wel bedankt want je hebt meer in-depth kennis ervan. Dus sockos zou dat doen? Maatje van me heeft de xoxbox nog strak origineel en das eenvoudig de sequencer lengte in stellen, en ik krijg t maar niet voor elkaar. Maar neig al een tijdje naar de large update

Als er een kabel in de midi-out steekt start die van mij niet op. Hij start wel maar er geen allemaal lampjes branden en hij reageert op niks. Zodra ik de kabel eruit trek en opnieuw start is het verholpen. Is dat ergens een instelling?

En bedankt voor de pattern record videos. Dat stuk ontbreekt in de manual denk ik. Waarom gebruik je een midi keyboard om de noten in te geven? Heb je dan meer mogelijkheden als met de xox toetsen?

Als er een kabel in de midi-out steekt start die van mij niet op. Hij start wel maar er geen allemaal lampjes branden en hij reageert op niks. Zodra ik de kabel eruit trek en opnieuw start is het verholpen. Is dat ergens een instelling?
Eerste keer dat ik zoiets hoor. Klinkt als stroomdip die de brownout van de cpu activeert. Wat hangt aan die midikabel?

Waarom gebruik je een midi keyboard om de noten in te geven
Doe ik zelf nooit. Waarom niet.. heb je direct 3 ipv 1 octaven voor je neus

Eerste keer dat ik zoiets hoor. Klinkt als stroomdip die de brownout van de cpu activeert. Wat hangt aan die midikabel?
Die gaat naar men midi interface maar zelfs als ik hem daar uittrek doet de xoxbox nog steeds hetzelfde.

Track record net geprobeerd, werkt perfect inderdaad.

Ik dacht gewoon altijd dat een xoxbox een analoge oscilator had...ben even in mijn geschiedenis gaan kijken, het was een vergelijingschart tussen een echte 303 en de xoxboxes:

Bekijk bijlage 3875192
Ziet eruit als AI slob, dat soort details gaan wel vaker de mist in bij vergelijkingen. Alles dubbelchecken !

Ik heb hetzelfde euvel als ConfettiFreddie. Als ik die Nonxox IC er in steek dan blijft ie ook vaak hangen (met alle lampjes aan). Weet niet of dat door een midi kabel komt, dacht ook dat het gebeurde met niets er in.. Heb de oude IC er terug in gezet. En dat werkt als een zonnetje.

Ik heb hetzelfde euvel als ConfettiFreddie. Als ik die Nonxox IC er in steek dan blijft ie ook vaak hangen (met alle lampjes aan). Weet niet of dat door een midi kabel komt, dacht ook dat het gebeurde met niets er in.. Heb de oude IC er terug in gezet. En dat werkt als een zonnetje.
Ja het gebeurd hier ook zonder midikabel...

Ja het gebeurd hier ook zonder midikabel...
En als ik em aan de usb hang voor die Chrome tool krijg ik dit:
1784970996448.png

en met die conbox kom ik ook niet verder als ik em opnieuw wil bootloaden:
1784972508628.png

Laatst gewijzigd:
1784978093803.png

dit zit nu even heel ver in het geheugen:
de allereerste run van CPU's (waren er echt niet meer dan 10 denk ik) hadden een "fuse" setting (BOD) die zorgt dat hij niet opstart indien voltage te laag.
pas na shippen gemerkt dat sommige x0xb0xen (waarsch door de LED keuze) niet wilden opstarten hierdoor.
De fix is redelijk simpel, die bepaalde fuse setting aanpassen. Doe ik op mac met "AVRFUSES", op Windows vermoedelijk met deze: GitHub - ZakKemble/AVRDUDESS: A GUI for AVRDUDE
Even een AI assisted tutorial:
Scherm­afbeelding 2026-07-25 om 14.58.14.png

Die staat waarschijnlijk op 4.3, dus aanpassen naar 2.7 zou moeten helpen.

Back