sadà\exposadà - Be Vigil

vink

atropos-krans-os
de meest diepteloze stad van dit kale land
een wat afwijkend nummer, maar stijl lijkt me nog wel herkenbaar....
gemaakt met maschine. alle samples uit eigen bibliotheek (en bewerkt in maschine), de drumsamples uitgezonderd; deze komen uit een kit, behalve de "kick synth", de diepere kick...
de arp 2600 draait als plugin mee, met zelfgeprogammeerde preset.

(voor jan.. dit is een nieuwere versie dan die ik je gestuurd heb..)

Be Vigil!

Laatst gewijzigd:
Wees waakzaam ?

Vette schijf man, je hebt er een mooi kunstwerkje van gemaakt, doet me wat terug denken aan de échte New Wave van de jaren 80..

De vocalen : ik versta "be vigil", maar wat zeg je er nog bij ? Kun je ff "de lyrics" hier posten ?

Veel succes met het afmaken ervan.

Cheers Arjan :luv:

Hmm, ik weet het niet met dit nummer. Ik vind andere nummers van jou beter.
Ik verwachte ergens een modulatie (in de bas bijv.) maakt het misschien ook wat interessanter.
De drums voegen wat mij betreft niet zoveel toe of het is het net niet.

Verder vind ik de mix en de vocal prima in orde. Ik denk met een beetje schaafwerk dat dit wel potentie heeft. Sounds zijn prima!

footsteps take the grass (ge-slicet), werkt meer als instrument, of ritme.

turn the scars of the sun.

en natuurlik: be Vigil. wees waakzaam.

en dank je jan, voor je opmerkingen, en ik wat ook doe, ik blijf in de jaren '80 hangen, en met plezier! ha!

@krek, ik begrijp je opmerkingen volledig. ik vind het ding wel wat hebben, maar wellicht, moet ik m nog door cubase trekken, en wat aan elkaar naaien, zonder de dwang van scenes en patterns.

het is voor mij geheel nieuw om zo te werken.

overigens ligt er nog een nummer gebaseerd op maschine, die wel de oude stijl hanteert, en in kombi met cubase, en al éen laag stem, vele malen dreigender, industriëler is.

(en er ligt nog een nummer te wachten op zang, die weer gebaseerd is op de spark creative drum controller als instrument, met eigen drumsamples.. van de grond af, niet synthetisch dat dan weer niet...)

goed, terzijdes. toch vond ik het waard dit nummer hier te plaatsen.

er zit modulatie in, op de drums, in sommige "scenes". ik vind de drums wel lekker werken. maar ik mis ook zelf iets.

ik neem je opmerkingen, ik neem ze altijd serieus, mee, en ik ga eens kijken, of ik er nog wat aan doen.

het repetitieve is een blijvende faktor.. maar nu wat meer verschuivingen.

en @jan en @krek; het verdient zeker wat uitwerking, de basis is goed, maar er kan meer uit worden gehaald. wellicht toch meer modulatie, goed, ik ga eksperimenteren.

EDIT: er zit inderdaad nergens modulatie op, ik verwarde het met een ander nummer. ik ben altijd maar met 1 nummer tegelijkertijd bezig, nu met 3. ik luisterde net, het dreigende maschine nummer, die onmiskenbaar modulatie heeft.......

Laatst gewijzigd:
De vocals hebben inderdaad een toegevoegde waarde.
Moet wel zeggen dit is een van de vaagste stukjes die ik in een lange tijd heb gehoord haha.

De drums hadden misschien wel iets anders gekund.
Het klinkt een beetje uit context omdat ze best wel vol klinken.

Leuk stukje :)

De vocals hebben inderdaad een toegevoegde waarde.
Moet wel zeggen dit is een van de vaagste stukjes die ik in een lange tijd heb gehoord haha.

De drums hadden misschien wel iets anders gekund.
Het klinkt een beetje uit context omdat ze best wel vol klinken.

Leuk stukje :)

dank je voor je positieve opmerkingen en je kritiek. de drums zijn nu aangepakt, binnen maschine zelf. ik heb maschine nu door cubase gejaagd, maar heb er uiteindelijk, weinig tot niets binnen cubase gedaan, louter de Mini V3 speelt als instrument mee, net wat buiten de patterns..
het klinkt nu meer als een eenheid, en wat spannender.
ook de opmerkingen van krek heb ik meegenomen, overigens. en van jan, het klinkt nu voor mij "af".

dank!

(by the way; @mark_smit; een van de vaagste stukjes, haha, zeker. toch is dit het meest toegankelijke ding dat ik ooit gemaakt heb. het kán vager, zie de andere tracks...)

https://soundcloud.com/sada-exposada/be-vigil-v2

Laatst gewijzigd:
ik ging vroeger naar fuiven en optredens, waar ze zulke muziek draaiden.. Front 242, Siglo XX, Joy Division en van die dingen.. Ik kan dit goed pruimen, is eigenlijk wel een kunstwerkje. 1 negatief punt : het abrupt einde.. dat kan beter. Veel succes beste Arjan, en geduld nog voor mijn mailtje, er is veel te veel gebeurd om dat allemaal neer te schrijven.. Good luck ! :)

Back