footsteps take the grass (ge-slicet), werkt meer als instrument, of ritme.
turn the scars of the sun.
en natuurlik: be Vigil. wees waakzaam.
en dank je jan, voor je opmerkingen, en ik wat ook doe, ik blijf in de jaren '80 hangen, en met plezier! ha!
@krek, ik begrijp je opmerkingen volledig. ik vind het ding wel wat hebben, maar wellicht, moet ik m nog door cubase trekken, en wat aan elkaar naaien, zonder de dwang van scenes en patterns.
het is voor mij geheel nieuw om zo te werken.
overigens ligt er nog een nummer gebaseerd op maschine, die wel de oude stijl hanteert, en in kombi met cubase, en al éen laag stem, vele malen dreigender, industriëler is.
(en er ligt nog een nummer te wachten op zang, die weer gebaseerd is op de spark creative drum controller als instrument, met eigen drumsamples.. van de grond af, niet synthetisch dat dan weer niet...)
goed, terzijdes. toch vond ik het waard dit nummer hier te plaatsen.
er zit modulatie in, op de drums, in sommige "scenes". ik vind de drums wel lekker werken. maar ik mis ook zelf iets.
ik neem je opmerkingen, ik neem ze altijd serieus, mee, en ik ga eens kijken, of ik er nog wat aan doen.
het repetitieve is een blijvende faktor.. maar nu wat meer verschuivingen.
en @jan en @krek; het verdient zeker wat uitwerking, de basis is goed, maar er kan meer uit worden gehaald. wellicht toch meer modulatie, goed, ik ga eksperimenteren.
EDIT: er zit inderdaad nergens modulatie op, ik verwarde het met een ander nummer. ik ben altijd maar met 1 nummer tegelijkertijd bezig, nu met 3. ik luisterde net, het dreigende maschine nummer, die onmiskenbaar modulatie heeft.......