NAMM 2018 wensen/speculaties

Access mag wel weer eens met wat nieuws komen. Bestaan ze überhaupt nog?

Yep, alleen verdienen ze op dit moment vooral onder de naam Kemper dikke munten met een gitaarversterker die allerlei klassieke en custom rigs kan emuleren, de "Profiler".

Ik hoop op een release van een betaalbare Waldorf Quantum.

Ik verwacht een sneak peek van een Behringer kloon van een sequential of oberheim polysynth, of iets afgeleids zoals bij de Deepmind.
En een Novation Peak Keys.

Polyfone string synth? Valt me op dat er behalve een Solina (1974!) en de Streichfett (geen kybord) weinig van zulke synths zijn. En gezien de huidige "back to the future" remake hausse...

Polyfone string synth? Valt me op dat er behalve een Solina (1974!) en de Streichfett (geen kybord) weinig van zulke synths zijn. En gezien de huidige "back to the future" remake hausse...

Een dedicated string synth heeft ook niet zo erg veel zin meer nu zo'n beetje alles wat op een keyboard of synth lijkt strings kan produceren in het hele spectrum van kazig fake tot fotorealistisch. Dus het is wel heel erg niche om daar nu nog een speciaal product voor te ontwikkelen of kopen.

De Roland VP-03 heeft overigens ook een string synth emulatie aan boord.

Zou mij niet verbazen wanneer Yamaha de smaak te pakken heeft gekregen met hun Refaces en daar een vervolg op uit brengen, met meer octaven en wellicht ook grotere toetsen.

Heeft iemand overigens enig zicht op de verkoopaantallen van die Refaces?

Is de streichfett niet een 1 op 1 emulator van de Korg trident en de Korg delta.

De Streichfett doet niet 1 bepaalde stringer na, maar probeert de sfeer van ze allemaal te vatten. En doet dat best goed. Er waren trouwens wel meer stringers dan enkel de Solina, maar allen 70's - 80's.

Solina
Korg Delta, Trident, PE, lambda
Crumar Performer
Roland RS reeks
Godwin
Siel Orchestra
Hohner String reeks
Arp Quadra
etc.

Een artificial intelligence hardw synth,die domme kloot zegt als je er niets van bakt8)
Of een inbouw studio chip om in je hoofd te planten.

Ik hoop dat de vr mode voor de deepmind klaar is.
En misschien de OP-Z? Maar ik las net dat dromen bedrog zijn. Dus maar afwachten dan.
En een Boss slowgear wazacraft. Met een langere attack tijd
En de boutique verzie van de dimension D. Dat zijn mijn wensen

Nieuwe moog memorymoog.

Nieuwe moog memorymoog.

"Going to NAMM? We're not. Like Moog, Dave Smith Instruments and Tom Oberheim, I (Roger) have decided to skip it this year. It seems odd to me to have a music product dealer convention in the internet era, given there are so few remaining independent music product dealers."

=(

quote van roger linn

Een Solaris met dubbel DSP,kleiner klavier ,minder displays en voor veel goedkoper.

"Going to NAMM? We're not. Like Moog, Dave Smith Instruments and Tom Oberheim, I (Roger) have decided to skip it this year. It seems odd to me to have a music product dealer convention in the internet era, given there are so few remaining independent music product dealers."

=(

quote van roger linn

Dit wordt steeds meer de trend. Helaas....
Kijk maar eens naar de Musikmesse. Hoe uitgekleed die inmiddels is. Veel grote merken zie je er niet meer. Ik zat vanmiddag nog te kijken wie op de Musikmesse stands heeft. Roland zag ik er niet tussen staan bijvoorbeeld. En als je van ook van gitaren e.d. houdt, hoef je er al helemaal niet heen. Dan moet je naar de stand van Musicstore. Want Fender en Gibson en Co staan er allemaal niet meer, net als merken als Marshall en Orange etc. Er is niet veel meer aan op de Musikmesse. En de NAMM zal inderdaad ook langzaam in die richting gaan.
Internet is een zegen, maar ook een vloek. Vooral voor beurzen. Alle productinfo en mooie filmpjes vind je immers op internet. Waarom dan nog naar een (dure) beurs.....

Back