orgels en dat soort dingen....

zjen

Nieuwkomer
juistemmm

ik ben zjen en ik speel toetsen in een skaband.

ik ben op zoek naar een nieuwe synth waarin vooral goeie orgels zitten om ska mee te spelen.
op dit moment heb ik een korg triton, maar ik ben het gesjouw een beetje beu met dat zware ding.

het moet een tweedehansje worden voor ongeveer 300 - 400 euri

ik zelf zat te denken aan de alesis qs6, daar staan nogal wat lovende woorden over op forums. (maar meestal zijn dat gebruikers van dat keyboard en die hebben natuurlijk niets dan goeds over hun eigen gear :S )

zijn er ska toetsenisten?

website van mijn band: http://www.thepalookas.com

ciaoo

Is een Nord Electro niks voor je? Volgens mij klinkt die het beste na het origineel.

http://www.clavia.se/nordelectro/index.htm

NordElectro2s.jpg

Origineel geplaatst door zjen
ik ben op zoek naar een nieuwe synth waarin vooral goeie orgels zitten om ska mee te spelen.
op dit moment heb ik een korg triton, maar ik ben het gesjouw een beetje beu met dat zware ding.

het moet een tweedehansje worden voor ongeveer 300 - 400 euri

Origineel geplaatst door bikkel
Is een Nord Electro niks voor je? Volgens mij klinkt die het beste na het origineel.

Kan zijn, maar dan pis je compleet over het beoogde budget heen :)

Anyway... Korg X5D. Supercompact, ongeveer identieke sound, weegt vrijwel niks. Ga je 'm niet in de studio gebruiken (lees : multitimbraal) of verwachten dat er filters in zitten, zou ik voor dat ding gaan.

Of anders de N5(ex).

Origineel geplaatst door Yoozer
Kan zijn, maar dan pis je compleet over het beoogde budget heen :)

Anyway... Korg X5D. Supercompact, ongeveer identieke sound, weegt vrijwel niks. Ga je 'm niet in de studio gebruiken (lees : multitimbraal) of verwachten dat er filters in zitten, zou ik voor dat ding gaan.

Of anders de N5(ex).

ja, die nord is wat te duur.
ik wil niet weer een korg. maar iets anders, voor een andere sound.
ik vind de orgels in de triton (dus de orgels van korg???) ook niet super voor ska.

Orgels en dat soort dingen....

Orgels en dat soort dingen....

Hoi Zjen,

Kun je dan niet beter een groot keyboard nemen van bijv. Casio of Yamaha. Op dit soort keyboards zitten altijd goede orgels. Ikzelf heb een CTK691 van Casio en daar zit een complete orgelsectie in met digitale drawbars erop en voldoende geheugens. Deze kost nieuw rond de 375 euro. Ook Yamaha heeft goede keyboards met puike orgelgeluiden erop.

:dj:

Of een Roland XP-30 (of -10, -50, -60, of -80). Qua opties en mogelijkheden vergelijkbaar met de Korg N5, maar dan van Roland. Zitten ook veel orgeltjes in. E-piano's zijn wel brak, vind ik (maar da's misschien een kwestie van smaak).

hoi,

geen ska hier, maar wel jaren ge-toetst in reggae-bandjes.

de bak waar ik het meest vage orgeltje ooit uit gehaald heb, was een alpha juno......(ja, echt waar !)

zo'n nord electro is trouwens wel heel errug lekker :{

Back