Gratis VST die doet wat een Waldorf Streichfett doet?

MeneerJansen

Ouwe rot
Zouden jullie een gratis VST weten die klassieke dromerige synth strings kan maken zoals de Waldorf Streichfett dat kan? Een beetje Jarre of Pink Floyd achtig? De 'Kern' en 'Crazy Diamonds' VST's vind ik in ieder geval niks.

Elektro studio had een redelijke emulatie van de Solina String Ensemble, dat is een beetje de bron van het geluid.. :)

Voor strings zou ik geen VST synth willen hebben - ook niet gratis. Zover ik weet vallen die nl. altijd qua sound erg tegen. Corrigeer me svp maar als dit onjuist is. De Waldorf Streichfett kun je tijdens een kortingsactie voor nog geen 200 euro kopen. Relatief weinig geld vind ik voor wat je er aan strings kwaliteit aan terug krijgt. Een Roland SRX-06 (Complete Orchestra) exp. board vind ik ook een goede keuze, maar dan moet je wel een synth hebben waar die in past. Maar voor een "Complete Orchestra" exp. board moet je ook rekenen op ca. 170 euro. Ik ben niet per se tegen gratis / goedkope plug-ins, mits deze wel min. redelijk / tot goed van kwaliteit zijn.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

gratis vst

gratis vst

nou ik heb nightflight vst en als je bepaalde jarre sounds zoekt klink deze toch wel
goed
ik ben ook in het bezit van de bigrock vst dat is zal ik maar zeggen de software versie
van de small stone phase shifter
dat tesamen klink heel tof

mvg
martin h

Merendeel wat hier genoemd word zijn Windows VST's. Iemand misschien ook een tip voor  gebruikers.

Back