soulvation?

olafmol

[EXPANSIONS]
soulvation schijnt toch dat project van roland molendijk te zijn? nou wil ik het niet over de muzikale "kwaliteiten" van de nummers hebben, maarik hoorde vanochtend een liedje van hunnie voorbijkomen en die mix klonk me toch BEROERD! alleen maar schel schetterend hoog, geen laag en de vocals werden compleet weggecompressed naar een keldertje in belgie....... of mis ik hier iets?

Welk nummer was dat dan?

Reset your brain? Die vind ik best nog wel aardig, maar wel wat schelle synths..

Arv

Hoewel dergelijke muziek toch niet zo mijn ding is, vond ik die 1e hit van soulvation toch best 'n lekker plaatje !
De mix van dat plaatje zat ook best lekker in elkaar, met fades op de juiste plaatsen.

4 antwoorden, waarvan maar 1 over de mix gaat..... (bij mij hebben fades nix met de mix te maken, ik bedoel de geluidsmix)

Zo schoten er bij mij laatst de tranen in de broek toen ik de nieuwe Osdorp Posse op MTV zag... zodra DefP begon te zingen schoot de compressor in 't rood en drukte de vocalen nog dieper Belgiƫ in... TE ernstig gewoon. Masteren is dus nog steeds een vak apart blijkt wel weer...

Origineel geplaatst door olafmol
4 antwoorden, waarvan maar 1 over de mix gaat..... (bij mij hebben fades nix met de mix te maken, ik bedoel de geluidsmix)

okee dan ! ;)

wmb zaten de geluiden ook lekker in elkaar bij DAT nummer (ben de naam kwijt), wat nivo's betreft
alleen vond ik de drums wat zacht staan

Origineel geplaatst door Arv
Olaf, welke plaat bedoelde je dan? Reset your brain??

dan weten we ff waar we het over hebben ;)

geen idee..het nummer is nu in highrotation, zal wel de meest recente zijn.....nummer zelf was een uiterst slecht house-achtig deuntje met hele lame vrouwelijke vocals en alleen maar heel veel hihat-loops leek het wel..

heb het ff opgezocht:

het nr waar ik het over had, was: summer in the city

(ja, ik weet het, ik heb totaal geen smaak)

Jullie moesten eens weten hoe goed die vocalen zijn...
Ze maken het nummer echt af.
Jammer dat jullie daar niet van kunnen genieten.

Btw, who the fuck is Soulvation?

Soul lijkt wel weer helemaal IN te zijn tegenwoordig he?

Luister bv eens een paar uur (overdag) naar ID-T en je hoor 9/10 keer een soort soul/funk achtig plaatje. Nix verkeerd mee zou ik zeggen. Maar als je dat nummer van Soulvation ertussen hoort vind ik het niveau daarvan wel stukke lager dan andere producties (bv. Martin Solveig - Rocking music)

Ja kijk, reset your brain vind ik een schreeuwerig (vermoeiend) nummer met een ditto mix. Dat past dus op zich wel bij elkaar. Misschien is het dus met opzet gedaan. Ik heb het nu wel over de TV en radio mix, ik weet niet hoe het op LP/CD klinkt...
Verder krijg ik alleen maar koppijn van al dat gereset. :D

Re: soulvation?

soulvation schijnt toch dat project van roland molendijk te zijn? nou wil ik het niet over de muzikale "kwaliteiten" van de nummers hebben, maarik hoorde vanochtend een liedje van hunnie voorbijkomen en die mix klonk me toch BEROERD! alleen maar schel schetterend hoog, geen laag en de vocals werden compleet weggecompressed naar een keldertje in belgie....... of mis ik hier iets?

Dat was mij dus ook al opgevallen toen ik een promootje hoorde van hun.

Alles kei en keihard platgecompressed, geen dynamiek meer te bekennen.
Het was toen volgens mij nog niet gemasterd maar blijkbaar hebben ze het zo gelaten.

Ik denk dat compressie (of zeg maar de sound ervan) gewoon hip is, en dus standaard in de geluidschains geplugd wordt vanwege dat feit, en niet omdat het nodig is voor de eindmix. Helaas.

Toen ik net mijn eerste compressor had heb ik ook in een paar opnames al mijn beats naar de eeuwige Belgische mijnwerkersvelden gecompressed. NIKS meer van over.

Het is een van de lastigste fx om goed te gebruiken. Het vergt een hele hoop mixervaring. Ik weet niet wat dat is.
Ik ben er zelfs huiverig voor geworden... compressors.

Het is niet voor niks dat onder mixttips altijd wel ergens te vinden is: compressie is een tool om einmixproblemen op te lossen, en niet om geluiden mee op te leuken.
Desalnietemin moet je er een poos mee geexperimenteerd hebben (en fouten gemaakt hebben) om tot die conclusie te komen.

Trouwens ik vond dat nummer "reset your brain" niet eens zo waanzinnig slecht... moet ik me nou schamen?! Hahaha!
Maar dan met name vanwege de zang en het synth geluid. De rest van hun ken ik niet.

Olaf, je wordt oud.

Het is gewoon de sound die ze hier mee neerzetten. Ook een beetje ala Laidback Luke.

En de vocals zijn erg goed, het zijn ook goede muziekanten. Het klinkt best wel gelikt ook nog eens.

Het is niet m'n smaak maar denk wel dat deze stijl iets te gehyped is voor het type muziek.
Mag wel wat ronder voller en niet zulke aggressieve compressie.

Origineel geplaatst door fuse
Olaf, je wordt oud.

Het is gewoon de sound die ze hier mee neerzetten. Ook een beetje ala Laidback Luke.

En de vocals zijn erg goed, het zijn ook goede muziekanten. Het klinkt best wel gelikt ook nog eens.

Het is niet m'n smaak maar denk wel dat deze stijl iets te gehyped is voor het type muziek.
Mag wel wat ronder voller en niet zulke aggressieve compressie.

nou dan heb ik vast een ander nummer dan jullie beluisterd, want die vocals klonken afschuwelijk "blank" alsof ze direct van een soort zero-G sample CD waren gehaald, gelukkig werden ze in de complete mix door de verschrikkelijk blikkerige hihat/percussie-loops naar de achtergrond geduwd..

enniewee..over smaak valt te twisten......ik heb vast vroeger teveel naar de soulshow en frontline geluisterd, nu ben ik verdoemd ;)

enniewee..over smaak valt te twisten......ik heb vast vroeger teveel naar de soulshow en frontline geluisterd, nu ben ik verdoemd ;)

Ferry Maat !!!! YEAH !!!! ik mis 'm....

(ben ik nou ook oud ?)

KEI-oud!

En zittie nu niet ergens bij een of andere Radio Noordzee of zo?
Zo'n ouwe lullen clubje zeg maar.

Dat zal het wel de bejaardenomroep zijn. ;)

Back