soulvation?

Ik kan mij nog een uitzending van ferry maat herinneren waarin hij uitroept dat hij house wilde weren uit zijn programma. Ferry Maat heeft in de 80's heel erg de hiphop en house uit zijn programma geweerd op een hele bekrompen manier.

Even over die soulvation, ik ken hem nog niet maar ik wil hem wel graag horen, is ie ergens online ofzo???

Origineel geplaatst door Arv
Ferry is weer terug.. Bij Veronica!

http://www.veronica.nl/modules.php?name=special&site=radionieuws&sid=643

Wie is er nou niet opgegroeid met de Soulshow? (alhoewel ik meer naar 'demo' luisterde, da was veel DUB/Reggae)

Arv

Kei-offtopic, waarvoor mijn excuses (zal wel aan de leeftijd liggen....)

Spieking of dub/reggae en radio: bestaat die britse legerzender nog, waarop ze 's avonds altijd heerlijke dub draaide ??
Ik weet de naam van die zender niet eens meer.........

Origineel geplaatst door gemmetje

Spieking of dub/reggae en radio: bestaat die britse legerzender nog, waarop ze 's avonds altijd heerlijke dub draaide ??

ja fok! KFBS ofzoiets? daar hadden ze echt vette muziek!

JAJAJA! Met David Rodigan! Rodigan's Rockers on BFBS radio!!!
Man, ik heb heel wat bandjes gehad van die show (die ben ik bijna allemaal kwijt.. :( )

:D

Arv

BFBS !!!!!!!!!!

DAT was 'm !!!!

die zat hier in eindhoven toen op de kabel......
ik zal es 'n radio kopen, en kijken of ie er nog opzit.

Re: soulvation?

Origineel geplaatst door olafmol
soulvation schijnt toch dat project van roland molendijk te zijn? nou wil ik het niet over de muzikale "kwaliteiten" van de nummers hebben, maarik hoorde vanochtend een liedje van hunnie voorbijkomen en die mix klonk me toch BEROERD! alleen maar schel schetterend hoog, geen laag en de vocals werden compleet weggecompressed naar een keldertje in belgie....... of mis ik hier iets?

roland molendijk is toch ook maar slechts een DJ ;)

maar serieus; moet je dj's eens muziek horen maken. als ze veel gedraaid hebben hoor je gewoon dat hun oren in het hoog teveel dB's hebben gehad en dat ze daarom echt superveel hoog in de mix gooien. niets ten nadele van dj's, maar als je je gehoor verneukt dan moet je geen muziek gaan mixen.
(ik kan ook niet zeggen dat ik in eerste instantie al een hoge pet ophad van roland... behalve House Party I dan)

Re: Re: soulvation?

Origineel geplaatst door cyan_circle
roland molendijk is toch ook maar slechts een DJ ;)

maar serieus; moet je dj's eens muziek horen maken. als ze veel gedraaid hebben hoor je gewoon dat hun oren in het hoog teveel dB's hebben gehad en dat ze daarom echt superveel hoog in de mix gooien. niets ten nadele van dj's, maar als je je gehoor verneukt dan moet je geen muziek gaan mixen.
(ik kan ook niet zeggen dat ik in eerste instantie al een hoge pet ophad van roland... behalve House Party I dan)

hij staat er alleen maar als "drum programming" bij....dus niet als producer....maargoed, tis volgens mij wel z'n project ja

Re: Re: Re: soulvation?

hij staat er alleen maar als "drum programming" bij....dus niet als producer....maargoed, tis volgens mij wel z'n project ja

ik lul natuurlijk ook maar wat in de rondte :)

Origineel geplaatst door donbrasco
Zo schoten er bij mij laatst de tranen in de broek toen ik de nieuwe Osdorp Posse op MTV zag... zodra DefP begon te zingen schoot de compressor in 't rood en drukte de vocalen nog dieper België in... TE ernstig gewoon. Masteren is dus nog steeds een vak apart blijkt wel weer...

osdorp posse mastered al een tijdje niet meer bij ons.
ze willen alles (zelfs mixen) zelf doen.

spaart ze weer geld uit.

Re: soulvation?

soulvation schijnt toch dat project van roland molendijk te zijn? nou wil ik het niet over de muzikale "kwaliteiten" van de nummers hebben, maarik hoorde vanochtend een liedje van hunnie voorbijkomen en die mix klonk me toch BEROERD! alleen maar schel schetterend hoog, geen laag en de vocals werden compleet weggecompressed naar een keldertje in belgie....... of mis ik hier iets?

Kijk altijd even waar het is gemastered.
Ik koop regelmatig nederlandse producties, puur om te horen op wat voor niveau ze zitten.

vergeet niet dat alles op de radio sowieso schel en k*t klinkt omdat ze daar alles wat nog niet van zichzelf doodgecompressed was nog eens even door de wringer halen om het maar zo hard mogelijk de ether in te knallen. Zelfde verhaal als dat je iedere keer je tv zachter moet zetten als de reklame doorkomt :( Zakkenwassers! Alsof we echt meer gaan kopen als je harder schreeuwt. Mensen raken alleen maar geirriteerd van al die herrie (ik tenminste wel).

Origineel geplaatst door King of Snake
Zelfde verhaal als dat je iedere keer je tv zachter moet zetten als de reklame doorkomt :( Zakkenwassers! Alsof we echt meer gaan kopen als je harder schreeuwt. Mensen raken alleen maar geirriteerd van al die herrie (ik tenminste wel).

Daar wordt ik ook niet goed van.

BFBS London volgens mij..

Hier lusiterde ik tenminste altijd naar, vette shit, In de jaren 80 dikke hiphop. en in de jaren 90 die UK rave breakbeat sound en goeie techno,

En oh jongens wat ligt dat niveau toch elke keer beroerd laag :( en dat niet alleen kwa productie maar ook muzikaal.

Ik wordt echt verdrietig in dat armieterige kikkerlandje. Nederlanders zijn muzikaal gezien nog steeds boeren.

Origineel geplaatst door Errol
Kijk altijd even waar het is gemastered.
Ik koop regelmatig nederlandse producties, puur om te horen op wat voor niveau ze zitten.

Origineel geplaatst door bobaphat
En oh jongens wat ligt dat niveau toch elke keer beroerd laag :( en dat niet alleen kwa productie maar ook muzikaal.

Ik wordt echt verdrietig in dat armieterige kikkerlandje. Nederlanders zijn muzikaal gezien nog steeds boeren.

Maar nu weet ik nog steeds niet waar het is gemastered.
Kben nu toch wel niieuwsgierig geworden.

Back