K-Station of MS2000 ?

thijs_ganger

897878100026
Ik wil een synthesizer/vocoder aanschaffen. Deze 2 lijken wel te voldoen aan mijn eisen. Wie heeft ervaring met deze 2 synths? Welke is het beste m.b.t. het zelf maken en live verknoeien van sounds? :confused:

ik heb de kstation en voor dezelfde keuze gestaan.
ik vond het filter veel vetter van de kstation.

de korg is maar 4stemmig de k 8
ik vond de klank gewoon vetter van de k-station
ik denk, heb ik niet kunnen proberen dat de vocoder van de korg beter is dan die van de k

ik zie ook dat je al flink wat korgs hebt. misschien toch tijd voor een ander(e) merk/sound

Origineel geplaatst door virkaz
ik zie ook dat je al flink wat korgs hebt. misschien toch tijd voor een ander(e) merk/sound
Klopt misschien wel. Er is iets met de gebruikers interface waardoor altijd weer voor Korg kies (en het geluid natuurlijk). Maar de KStation ziet er ook heel helder uit.

Ik hoop nog wat andere meningen te horen en natuurlijk ga ik nog eens goed luisteren in de winkel.

Ik moet Virkaz gelijk geven; zéker omdat er ookal een Karma in je gearlijstje staat.
MS is een gave bak, hoor! Maar ik denk dat de KS meer aanvulling geeft.
Enne, de gebruikers interface van Novation vind ik errug goed!

Succes met uw keuze! :biertje:

Ik zou zeggen: ga ze beide uittesten in de muziekwinkel (hmmmmmmmmm... ik krijg nu zo'n deja-vu gevoel).

Mijn persoonlijk advies:
spaar even door voor een andromeda of een wave :D :D :D :D (sorry, kon het niet laten).

Maar het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je ermee maakt. Wat ik hoor van veel gebruikers is dat de k-station bomvol zit met dance-presets en dat daar de modulatie mogelijkheden ook op zijn afgestemd.
De MS2000 is natuurlijk wat ouder, maar dat hoeft niet tegen hem te werken. Hij schijnt wel wat digitaler te klinken, maar hier geld ook weer dat smaken verschillen en over smaak niet valt te twisten.

Ten slotte wil ik er nog bij vermelden dat we ook een zoekmachine hebben waar het een en ander over deze synths vermeld staat (eerlijke vermelding..........dit is een gokje).

Ik heb zelf een A-station ( de rack van de K) en ben erg enthousiast over dit ding.
Hij kan heel warm klinken, mooie bassen en waanzinnige tapijten etc.
Hij kost nog maar heel weinig, psies hoeveel weet ik ff niet, maar dan kan je er nog iets anders bij kopen....:D

novation

novation

Ik ben ook op zoek naar een novation.
Wat is het verschil tussen de x-station en de k-station, als ik mij niet vergis is de ks rack toch de rack versie van de k-station ?.
Ik vindt ze alle 3 lekker klinken , welke van de 3 kunnen jullie mij aanraden of afraden

Laatst gewijzigd:
ik heb ze beide gehad :

MS2000 zou ik absoluut kiezen, alleen al de vocoder klinkt zeer goed

de novation klinkt erg vlak en op de sound raak je snel uitgekeken.. het enig leuke was dat ie klein is

Laatst gewijzigd:
Ik heb verschillende demos gezien op youtube en ks rack spreekt mij het meeste aan

Ik raak overigens zelf niet snel uitgekeken op de NOvation sound. Het is een kwestie van smaak natuurlijk.

De KStation en VStation (vst) hebben de zelfde sound engine. Dus demo's van de VStation kun je ook projecteren op de Kstation.

Mijn inziens een goede keus, al zou ik zeker ook nadenken over de Novation Nova.

Ik heb mijn MS2000 ingeruild voor een Supernova en heb er totaal geen spijt van. De MS2000 heeft zeker leuke modulatie (virtual patch is erg cool), maar ik vind de Supernova een completere synth (multitimbral, meer polyphonie etc).
Op de klank van de MS2000 was ik na een jaar of 3 toch wel uitgekeken, en is ook een stuk digitaler en vrij harsh. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, soms werkt het erg goed (dikke bassen). Ik haalde er veel en varied goeie freak geluidjes enzo uit (FX, rare bassen, bleeps, etc), maar "standaard" sounds (standaard strings, brass, etc) vond ik hem minder sterk in.
Toen mijn band wat meer industrial klonk was ie geweldig, nu we meer de New Wave kant op zijn gegaan (wat vriendelijker geluid) vond ik hem minder.
Hoop dat je hier wat aan hebt!

je kan de supernova absoluut niet vergelijken met de K station...

bovendien klinkt de MS2000 vocoder veeeel beter dan de k station vocoder...

hmm misschien ook maar eentje scoren weer haha...

Dat doe ik toch ook niet? Ik vergelijk de Supernova met de MS2000, in reactie op VasC's stelling dat hij de Novation sound relaxed vind. Hij noemt daarbij ook de Nova, die dus wel afstamd van de Supernova.

de K station
- klinkt helderder dan de MS2000
- heeft meer effecten aan boord, oa. reverb, en een distortion die je kan instellen (op MS2000 is ie aan of uit, en daarmee vaak onbruikbaar)

De interface van de K is briljant eenvoudig en lekker te programmeren (kan imho haast niet leuker), enige dooddoener zijn die 2 octaven.

Ik heb een MS2000R gehad, wow wat een ding. Synth is top, vocoder wel aardig. Microkorg XL vocoder is geavanceerder én klinkt beter vind ik zelf.

Over de K-Station weet ik niet genoeg om hem echt te kunnen beoordelen. De MS2000R heb ik hier staan en hij heeft mij aardig verrast. Er zijn echt wel vette klanken uit te halen in geen tijd. Of hij hard en digitaal is? Dat eerste misschien wel, maar ja met 4 stemmen kan je natuurlijk veel minder doen qua pads en strings. Ik heb vaak graag rauwe geluiden en daar is hij dan weer uitstekend in. En wat noem jij digitaal klinkend? Ik vind dat er goede analoog klinkende geluiden uit kunnen komen. Tenzij je met analoog eerder doelt op warme Juno-60 strings ofzo.

je kan de supernova absoluut niet vergelijken met de K station...

Als je voor een K Station kijkt, dank denk ik dat het goed is (gezien de prijs van een Nova) dat je zeker ook naar de nova moet kijken. Ik vind het toch wel een erg vette bak...helaas is die van mij in rook opgegaan....nu houd ik mij maar bij de VStation, maa mis de Nova wel erg.

Back