Logic crasht na update directX

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Heb van de week directx van 9a naar 9b geupdate. Krijg sindsdien de volgende error, bij het intekenen van de velocitie waarde:

LOGIC RPC PRO heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module EASIDS.DLL op015f:1000909b.
Registers:
EAX=00004d9f CS=015f EIP=1000909b EFLGS=00210246
EBX=0141f7d2 SS=0167 ESP=0141f77c EBP=0141f7b8
ECX=d08f49d0 DS=0167 ESI=0141f812 FS=3dbf
EDX=000243a4 ES=0167 EDI=01410000 GS=0000
Bytes in CS:EIP:
c4 24 c3 e8 dd 08 00 00 5f 5e 5d 5b 83 c4 24 c3
Stackdump:
bff72317 00000000 00000003 0141f7da 87d644e7 3ff744e7 06ac16df 02000000 00010000 00e40000 285800e7 0141f918 bff7186d 00004d9f 01410000 0141f818

Iemand een idee hoe dit op te lossen. N.B. vorige keer e-magic geschreven omtrent een ander probleem, die verwezen mij naar de nederlandse importeur, maar daarvan nooit een reactie ontvangen.

Na wat zoekwerk vindt ik deze dll op m'n schijf, als ik eigenschappen aanklik: EASI Direct Sound

Kan het zo zijn dat dit onderdeel niet door directx ondersteunt wordt, en dat Logic daardoor crashed? En hoe los ik dit op?

Ik weet het ook niet zo goed, maar je kan via start, met PlgEnabler directx plugins uitschakelen om te zien of dat effect heeft. Als dat werkt dan misschien de betreffende plug opnieuw installeren. Als je nu in Logic bij Options -> Audio hardware en Drivers de PC AV optie hebt aangevinkt en je hebt ook ASIO drivers, dan zou je natuurlijk de PC AV optie uit kunnen zetten en ASIO kunnen selecteren.
Ik heb directX 9.0b ook en de laatste Logic pc versie, en geen problemen. Ik heb wel ASIO aan gevinkt.

Origineel geplaatst door Musicmaker
Ik weet het ook niet zo goed, maar je kan via start, met PlgEnabler directx plugins uitschakelen om te zien of dat effect heeft. Als dat werkt dan misschien de betreffende plug opnieuw installeren. Als je nu in Logic bij Options -> Audio hardware en Drivers de PC AV optie hebt aangevinkt en je hebt ook ASIO drivers, dan zou je natuurlijk de PC AV optie uit kunnen zetten en ASIO kunnen selecteren.
Ik heb directX 9.0b ook en de laatste Logic pc versie, en geen problemen. Ik heb wel ASIO aan gevinkt.

De enabeler heb ik al gedraait, helaas zonder resultaat. Ik heb overigens niet de laatste logic pc versie, maar een "tailor made" versie van 5.x voor het Roland I-24 setje. Als ik m'n comp gerestart heb test ik dat van die PC AV eens.

Ola,

Beiden gedaan. Met name gezocht in het geregistreerde gedeelte. De search engine vindt helaas niets. Dit gaat toch wel een groot probleem worden vrees ik. :(

Win98 SE. Ben trouwens maar weereens naar Emagic aan het schrijven, maar verwacht daar niet veel van. Die gaan immers toch enkelt nog voor appels.

Greetz

Yawgmoth

Goed idee. Ik heb nog wel wat ideen die je kan proberen. Wat vaak goed helpt is scanreg, een backupprogramma dat je in dos draait. Windows maakt backups van het register, en als je geluk hebt dan is er een backup van voor de installatie van directx die je kunt gebruiken. Het is wel belangrijk dat je backups maakt van je belangrijke bestanden voordat je dit gebruikt.

In het configuratiescherm bij software kan je een opstartfloppy maken. Daar laat je je pc van opstarten en kies je voor optie 2. Dan type je scanreg, waarna je de meest geschikte backup selecteerd. Dan heb je kans dat het probleem verholpen is.
Scanreg kan zeggen dat er niets te repareren valt of zo, maar dan kan je wel een geschikte backup selecteren.

Scanreg draait dus ook instellingen terug die je gemaakt hebt nadat de backup gemaakt is.

Update:

Inmiddels al wat gemaild met Emagic:

Als eerste deze reactie:

thank you very much for your query.
Since we did not test Logic RPC with Direct X 9 we unfortunately do not have
information if it will york with this version.

Please remove the Logic Preferences "logic RPC .Prf" and the Control
Preferences "Logic CS .prf" in the Windows - Folder to your Desktop. Your
self-defined key commands can be imported aftwerwards from the "old"
preferences, so do not delete if you added self-defined key commands, but
remove them from their location.

To make sure that the problem is not caused by a defect in your Autoload
Song, please remove the "Autoload" File from your Logic Folder. When you
start Logic the next time a new song ( Default song) will be created
automatically.

After removing the preferences please start Logic. You will be asked to
select an Audio-Driver. Please select ASIO Driver and unselect all other
Driver models in the Audiohardware & Driver Menu.

Deze instructie uitgevoerd, helaas zonder resultaat, dus de bevindingen weer naar Emagic gemaild, met de volgende reactie:

I suppose Logic crashes only with initialized Audio-Drivers. It does not
crash if you do not activate an Audio Driver, right (e.g. after trashing the
Logic preferences)?

This can be caused mainly by two reasons.
1. The AudioDriver is not compatible with DirectX 9. Try to find an updated
Driver for the Audiohareware.

2. Some of the installed DirectX Plug-Ins are not compatible with DirectX 9.
Please remove these Plug-Ins from initializing by using the Plug-In Enabler
in the Logic Program folder.

Please make sure using the latest Logic RPC version downloadable at:

http://www.emagic.de/support/download/rpcproW.php?lang=EN

If these hints do not help please reinstall Windows. As far as I know it is
not possible to "downgrade" DirectX Versions at all, so reinstalling the OS
is the only chance to "uninstall" the DirectX version.

Dit laat mij een mooi probleem, de audio hardware is van Roland, met door Midiman en Emagic geschreven drivers. Hiervoor is geen update beschikbaar. Het deinstaleren van plugins is geen aannemelijke optie, omdat het alleen standaard plugins zijn voor Logic van Emagic zelf (Logic crashed overigens ook zonder dat er ook maar 1 plugin aktief is). De laatste versie van Logic RPC draai ik (uiteraard) al.

Het deinstaleren van directx is niet mogelijk. Hun laatste optie, het opnieuw installeren van de OS software zal dan ook niet helpen. De update van directx gaat immers via een webupdate van microsoft zodat ik dan weer automatisch de gewraakte versie 9.b krijg.

Iemand nog sugesties. Een verpakking Prozack voor mij misschien? Heb inmiddels een mooi stukje tijdsdruk, zit midden in m'n (eeste) commericeële opdracht, en moet gaan leveren!

2e partitie opnieuw geformateerd. Windows nog een keer geinstaleerd. Geen update op direct x gedraait. Problem opgelost, helaas wel niet zo'n efficient gebruik van m'n systeem.

Re: Logic crasht na update directX

mooi moment om van logic af te stappen.
logic is dood.
de komende jaren zal het aantal mensen dat logic gebruikt alleen maar afnemen, omdat logic pc niet meer met z'n tijd mee zal gaan en niet meer zal kunnen concurreren met andere paketten. zo te horen is support ook smek, dus ik zie het aantal logic pc gebruikers zeker niet toenemen.
met het wegvallen van zo'n grote groep gebruikers zal logic een min of meer waardeloos pakket worden dat aan een groepje mac enthousiastelingen verkocht wordt.

zoals ik al zei: logic is dood. :doei:

bedankt apple

:)

yo, volgens mij kun je wel oude versies van directx downen, en anders moet je op zoek naar een spel wat rond de tijd van bv directx 9.0 uitkwam, vaak is nl directx vereist voor spellen en dan staat het op de cd.

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
yo, volgens mij kun je wel oude versies van directx downen, en anders moet je op zoek naar een spel wat rond de tijd van bv directx 9.0 uitkwam, vaak is nl directx vereist voor spellen en dan staat het op de cd.

Dat is idd geen probleem. Probleem is echter dat je directx niet kunt uninstallen, en dus niet naar een lagere versie terug kunt.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Dat is idd geen probleem. Probleem is echter dat je directx niet kunt uninstallen, en dus niet naar een lagere versie terug kunt.

uhuh, dat had ik begrepen, maar ik zag je ook ergens vertellen dat je 9a niet kon installeren

Het deinstaleren van directx is niet mogelijk. Hun laatste optie, het opnieuw installeren van de OS software zal dan ook niet helpen. De update van directx gaat immers via een webupdate van microsoft zodat ik dan weer automatisch de gewraakte versie 9.b krijg.

dat is dus te omzijlen bedoelde ik. Zoveel maakt 9b niet uit kwa prestatie ten opzichte van oudere versies, zeker niet als het om muziek maken gaat.

weet niet of je hier wat aan hebt van 98 se weet ik het niet zeker maar in xp kan je herstel punten aanmaken

lukt de instalatie van sofware niet dan ga je terug naar een vorig gemaakte herstel punt alleen ik weet dat van 98 niet meer zo of die het had

2e partitie opnieuw geformateerd. Windows nog een keer geinstaleerd. Geen update op direct x gedraait. Problem opgelost, helaas wel niet zo'n efficient gebruik van m'n systeem.

Bedankt voor de vele reacties, maar.....zoals reeds gemeld....probleem opgelost :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back