Ervaring met Korg DVP 1 of andere vocoders

Achelousje

ober(heim) sturm strummer
Ik overweeg iets te kopen... maar euh meeste apparaten zijn niet meer 1,2,3 te beluisteren...

Wie oh wie heeft er ervaring met de Korg DVP 1.... of andere vocoders...en of harmonischers

By voorbaat dank...

Oef, da's lang geleden...
Heb ooit inderdaad eens gespeeld met een DVP-1, da's toch dat 2u of 3u hoge rackding van Korg?

vokgdvp1.gif

Deze dus...

Soort van harmoniser met vocoder-functie als ik me goed herinner.

Is natuurlijk moeilijk iets van te zeggen (heb het over meer dan 5 jaar geleden...) maar ik was er niet echt van onder de indruk toenertijd (... en toen was ik juist nog gemakkelijk onder de indruk te krijgen, for what it's worth...).
Vind de harmoniser en vocoder functies van een beetje Vocalist (heb ik ook nog even gehad) al snel beter, eigenlijk.
Maar nog niet zo goed als 'n 'echte' vocoder a-la die in m'n Clavia Modular.

ja had het web al afgezocht..... las positieve en negatieve verhalen er over..
Maar was benieuwd naar directe verhalen ... ik vond hem zelf wel aardig klinken...
maar moet ook denk net liggen aan van wat voor sound je houdt?
zag op inter net ook zo een site waar fde huidige generatie werd vergeleken... maar werd alleen een beetje warm van die MAM

Wat 't ding voor mij wat matig maakte qua beleving: de ingebouwde 'carrier' waves.
(...ik ga ervan uit dat je het vocoder principe kent...)
Vond ik nogal... ehm... Casio klinken.

Maar nogmaals: wellicht is 't een heel goed apparaat, 't is al heel erg lang geleden (lees: toen ik nog een Amiga had... ;) ) en misschien (weet 't eigenlijk wel zeker) klinkt 't met een beetje creatief gebruik van effecten al 1000x beter.

De grootste vraag is (denk ik): wat moet 't apparaat opbrengen?
Voor een paar tientjes kan je je er niet echt een buil aan vallen, natuurlijk...
Zo niet, dan is een Digitech Vocalist misschien ook wel een leuke suggestie om eens naar te kijken!

VC10 korg, blijft leuk en kan je lekker battlestar galactica naspelen
:okdan:

Korg VC10 is absoluut leuk, maar die prijzen... :stupid ...totaal niet te rechtvaardigen denk ik zo (als ex-Korg MS-serie bezitter).

Is natuurlijk wel een heel verschil: DVP is eigenlijk een harmonizer met vocoder-effecten, VC is veel meer een standalone vocoder met een lollig orgeltje eraan vastgeknoopt. Mist dus de harmonizer & midi functionaliteit.

Als 't goedkoop en leuk vocoder moet wezen is altijd de Clavia MicroModular een goeie tip.
(of software... genoeg te krijgen, herinner me zoiets als Cylonix of zoiets?)

Ben wel benieuwd wat de DVP moet kosten. Ziet er namelijk heel eh... 'ondergewaardeerd' uit!
(lees SAAI, zoals de DSM-1, Poly-800, en ander grappigs uit de begin jaren 80 Korg periode)

Tja.. was vandaag effe luisteren... maar was wel redelijk verliefd op dat ding...
en heb hem ook maar meegenomen...... dink deed me denken aan de JX8p en JX 10P tijd..

weet wel zeker dat hij te veel heeft gekost... durf de prijs niet te noemen..
maar zag hem op winkels op internet zelf voor rond de 500 dollar nog doen... zag er 1 op ebay italie die rond de 182 i dag voor einde optie....

maar ja.. hij ziet er punt gaaf uit..... van de eerste eigenaar... een thuis compenist die hem al jaren in de motten ballen heeft zitten.......... dus kortom wat is duur..

...aaaahh toe nou, vertel! :P
Als je er blij mee bent, prima toch!

Back