aansluiten van een synth op mijn PC

Maar die juno was niet multi timbraal, dus moet hij wel elke track apart opnemen.

Je bent trouwens niet de enige met dat probleem, dat je pc gaat hakkelen, ik heb dat ook al redelijk snel. Ik heb een pentium II 266. Ik werk nog met zo'n yamah opl3-SA on-board soundcard. Maar ik kan me net redden met midi sturen naar de mc-303 (via de gameport) en daarvan de audio opnemen in wavelab.

Je zei ook nog ergens:
?? weet ik niet zelf werk ik niet met harddisk recording.
Maar als je op je pc audio opneemt doe je eigenlijk wel aan harddisk recording.

Veel sterkte ermee.

Laatst gewijzigd:
Als je al je MIDI tracks op dezelfde manier opneemt dus vanaf het begin van de song dan lopen ze nog steeds gelijk, alleen moet je dan je gewone audio tracks dus ook wat ruimte er voor geven.

Maar als je opneemt met een kaart die ASIO drivers neemt dan is het verschil niet zo heel groot, maar een paar milliseconde.

Origineel geplaatst door bikkel
Als je al je MIDI tracks op dezelfde manier opneemt dus vanaf het begin van de song dan lopen ze nog steeds gelijk, alleen moet je dan je gewone audio tracks dus ook wat ruimte er voor geven.

Maar als je opneemt met een kaart die ASIO drivers neemt dan is het verschil niet zo heel groot, maar een paar milliseconde.

das wel heel makkelijk gezegd dan gedaan.
verschillende kanalen opnemen met de rec function en dan alle sporen precies op t zelfde moment laten starten :confused:

nu gaat t perfect, werk nu in orion en kan ik dus mijn spoor exporteren als wav, en dan in wavelab alles afmixen. maar ja orion in alleen maar voor soft synths.

dus misschien tips omtrent opnemen in cubase ???!?!?

als ik een loopje aan t maken bent, waarbij niet op de eerste tel een noot aan wordt geslagen, doe ik een van deze dingen

Als er stilte is aan het begin, gooi een klein kort nootje neer aan het begin. Knip de sample zo dat ie bij dat nootje begint, silence dan dat nootje met je wave-editor.

Als er wel geluid is, laat ik het loopje 4x herhalen. Aan het begin van de eerste 2 x zet ik een closed hh-je ofzo neer. Dan bekijk je de afstand van de ene closed hihat naar de andere. Die afstand haal je vooraan 2x weg, en achteraan 1x (op die manier hou je de reverb enzo zodat t goed loopt).

Zomaar wat ideetjes. Niet dat ik veel met loops werk, maar voor sommige effecten is t nodig dat ik eerst n stukje downmix.

Je kan ook eventueel de Line In en Line Out van je geluidskaart enkeyboard gebruiken. Dan word alles al gelijk als WAV opgenomen. Je kan volgens mij ook gelijk MIDI berichten verzenden als je de MIDI kabels aansluit. Je kunt echter niet MIDI en Audio tegelijk opnemen. (Voor zo ver ik weet)

Slipperman

Back