MP3: de Pepsi Proef

Origineel geplaatst door Traxopia
[BDat jij een verschil hoort tussen de audio cd en de geripte ligt denk ik aan de manier van afspelen. Als je een audio cd in je c afspeelt dan speelt je cd-rom speler ff voor audio cd speler. Het geluids signaal gaat meestal via een audio kabeltje naar je geluidskaart. Het kan zijn dat dat anders klinkt dan dat het digitaal naar je geluidskaart gaat. [/B]

Ik heb een Terratec ewx 24/96 kaart en er is geen audio kabel van mijn DVD-rom spelerenaar die kaart.
Het gaat dus software matig.
Blijkbaar doet dat het toch net iets anders dan als ik een wav of mp3 afspeel.
Want tussen de wav en de mp3 hoor ik nu geen echt verschil met dat betreft klopt het verhaal van Olafmol.
Alleen rechtsreeks van CD afspelen geeft wel een verschil.

Origineel geplaatst door Exzit
Of houd mijn geest zich nu echt zelf voor de gek?

antwoord hierop is eenvoudig te geven door een dubbel-blind test te doen..... het makkelijkste is om gewoon iemand te vragen at random de 2 files af te spelen, bv 10 keer achter elkaar, en dan moet jij elke keer zeggen of het de CD is of de MP3...

Origineel geplaatst door olafmol
antwoord hierop is eenvoudig te geven door een dubbel-blind test te doen..... het makkelijkste is om gewoon iemand te vragen at random de 2 files af te spelen, bv 10 keer achter elkaar, en dan moet jij elke keer zeggen of het de CD is of de MP3...

Eens kijken of ik iemand hier voor kan porren.

Leuke, maar ook eindeloze discussie dit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het gewoon niet kan beoordelen, behalve dat ik de 3e gewoonweg het slechtste vond klinken en ik ga er dan ook maar van uit dat dat de AAC is.
Tussen 1 en 2 kan ik zo blind niet zeggen wat de mp3 zou moeten zijn...

Wat was de uitslag ?:)

In elk geval, ik heb net Lame 3.91 gedownload en volgens mij is ie echt beter. 160 kps is voor mij nu wel genoeg,:)

[amen-mode]
ik vind mp3 geweldig omdat ik daarmee 4 uur nonstop muziek op een mdtje kan zetten en lekker vier uur kan gaan zitten luisteren... heel anders als bijv een naald op vinyl die je na 15 min weer kan omdraaien...
ik kan de kwaliteits verschillen zeker horen maar eerlijk gezegd stoort het me niet zo, zolang de muziek maar fijn is om naar te luisteren...

[/amen-mode]

Back