bambamstudio
Certified MoogPro
Origineel geplaatst door nuskyn
ik denk dat zo'n thread altijd weer een discussie uitlokt over de kwaliteit van mp3....
en over cola dus back to the topic

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door nuskyn
ik denk dat zo'n thread altijd weer een discussie uitlokt over de kwaliteit van mp3....

haha. ik heb me toch al neergelegd bij lossy codec formaat. lame, vrouwenhoper, ei vorbis- tsja.Origineel geplaatst door olafmol
en lo-fi, hoeveel helden hebben je al hun antwoorden gezonden?
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Sorry nope.. deze test is niet exact genoeg. Er is van mp3 naar wav gegaan, dat is niet meer hetzelfde
)\Origineel geplaatst door Prophet
Als het goed ge-encoded is aan hoge bitrate (vanaf 192), dan hoor je geen verschil. Enfin er was een miniem (dacht ik toch te horen) verschil, maar ik zat er dan toch maar schoon klink naast! hèhè!![]()
(zo heb ik is iets gemasterd voor iemand, MP3 256kbps doorgestuurd gekregen via MSN messenger unmastered, dan gemasterd en weer via MSN messenger in dezelfde 256 kwaliteit teruggestuurd)
Origineel geplaatst door Ferric
Ik heb de voorbeelden beluisterd, maar hoor er niet genoeg verschil tussen om een nuttig antwoord te geven. Dat zal ongetwijfeld komen door de manier waarop je de boel hebt omgezet.
Trek eens een willekeurig mp3-tje van Kazaa oid. De kwaliteit is niet te harden!!! Vanaf 192 kb begint het vaak wat beter te worden, maar nog steeds is erg goed te horen dat het niet subliem is.
En ligt dat dan aan mijn (niet-deskundige) oren?

Origineel geplaatst door olafmol
\
persoonlijk zou ik nooit vanaf een lossy encoder masteren en dan nog een keer encoden.......lossy encoding moet ihmo altijd de laatste stap zijn..... je kan ook losless audio encoders gebruiken, die pakken niet zo goed in maar je komt toch nog een heel eind

Klassieke muziek met veel violen e.d., dat is misschien een betere test. Origineel geplaatst door Exzit
Toch eens zelf een test gedaan met ook itunes.
Mijn CD van Donald Fagen the nightfly het nummer I.G.Y geript op 256.
En toch klinkt voor mijn gevoel als je direct de CD afspeelt in Itunes en daarna de mp3 de CD iets helderder transparanter.
Het is miniem maar je kan het wel horen.
Ik heb het niet geprobeerd als je eerst de track naar wav ript en eentje naar een mp3.
Ik vraag me af of het dan wel of niet meer te horen is. Ga ik ook nog even proberen.