Oberheim niet populair in NL?

Nou, ik zou je willen zeggen eens in de paar weken de status op te vragen, zijn order-overzicht is niet waterdicht.

Origineel geplaatst door wouw
Nou, ik zou je willen zeggen eens in de paar weken de status op te vragen, zijn order-overzicht is niet waterdicht.

Ach ik verwacht niet dat het idd binnen een week hier is.
Dit is een eenmans bedrijfje met een hoog hobby gehalte zie ook zo de prijzen.
Dus ik ben nog wel even geduldig.

Wouw,

Ik wil tony niet dissen,maar ik wacht al +- 2 jaar op mijn OBXA kit...Hij zou er constant bijna zijn, nog 2 maand, nog 3 maand, nog enkele weken, en zo bleef het maar doorgaan...Maargoed, die OBXA kit moest nog ontwikkeld en geproduced worden,dus dat verklaard wel het tijdsbeslag...

Ik denk idd zoals mono zegt, het is een éénmansbedrijf, en hij wil iederéén een plezier doen waardoor alles eigenlijk in't slop komt...Qua communicatie heb ik ook geen vlotte band met tony ,maar dat nemen we'r dan maar bij, de prijzen zijn idd in vergelijking met kenton zéér democratisch...

Verder moet ik zeggen dat ik over de producten en het gebruik er van enkel positieve dingen hoor...

Neen idd, ik had tony niet betaald...Ik ben een boter bij de vis mens...

Maar ik denk dat ik toch terecht mijn onbehagen mag uitdrukken...

Volgens mij was hij wat overmoedig met die OBXA kit. Ik persoonlijk zou'm pas op mijn site aankondigen als ie er daadwerkelijk is, en niet 2 jaar op voorhand...Eigenlijk kan dat best ook nog als die termijn er ook bij vermeld wordt (wat niet het geval was), maar als ie dan blijft uitstellen en meermaals de termijn verandert, krijg je toch een beetje 't gevoel dat je aan't lijntje gehouden wordt...Daarbij komt dan nog een gebrekkige communicatie,en dus gaat het balletje rollen zoals bvb nu ook bij wouw...

Niet dat ie dat bewust zal doen, ik ben er van overtuigd dat hij veel tijd en moeite in Encore steekt, maar het vraagt toch om een organisatorische aanpassing van zijn kant wil hij zijn klanten tevreden houden denk ik persoonlijk...

Verder zoals boven eerder vermeld, qua prijs/kwaliteit en functionaliteit heb ik nog geen mensen horen klagen...

zonet van Tony ontvangen (als je vraagt naar iets wat je nog niet betaald hebt ( OBXa-kit ), komt het antwoord snel).

The OBX and OBXa midi kits are both in production (I ran out of OBX recently and had to make more) I should be shipping the OBX in about 1 – ½ weeks and the OBXa in about 2-1/2 weeks.

As far as I know, it works with all OBXa. If not, I’m confident I will be able to make firmware changes to support all of them.

Dat laatste antwoord sloeg op mijn vraag of mijn OBXa ook voorzien kan worden van zijn midikit. Ik heb namelijk een 120program-versie met analoge portamento en JL Cooper midi.

Ik heb nog wel even geduld en jullie horen hoe dit afloopt.

Origineel geplaatst door dennisb
ik heb laatst 2 kunnen kopen op ebay, ik wou er eigenlijk maar 1 maar die andere was zo goed geprijsd dat ik m niet kon laten liggen, voor $100 heb je een midi kit ervoor, je ziet ze best af en toe langskomen. Twee is niet overdreven want je kan gewoon andere samples zetten in een van de twee

ja die laatste in canada,wou hem kopen,maar als je import + transport meetelt heb je voor die prijs 1 met midi...dus ik heb er maar niet op geboden.

Origineel geplaatst door HEXAGON
ja die laatste in canada,wou hem kopen,maar als je import + transport meetelt heb je voor die prijs 1 met midi...dus ik heb er maar niet op geboden.

ja dat werd uiteindelijk een dure grap, vandaar dat ik vreemd genoeg er nog meer tegenaan heb gesmeten om tenminste over 1 aankoop wel een goed gevoel te hebben, en die link van mijn vorige bericht dan? 300 dolla is niet veel euro's

Ik vind het nog steeds apart dat een OB-8 zo anders (beter) klinkt dan een Prophet 5, ondanks het feit dat beide gebruik maken van dezelfde cem oscillatoren en filters.
Misschien dat het ontbreken van een display op de Oberheims (OB-8 / OBXa) toen al out-of-date was ?

De ob-8 gebruikt dezelde filterchip als de prophet 5 rev3, maar op een heel originele manier: in 12 db mode takt ie het geluid af na de tweede pool terwijl de resonantieketen de 4 polen gebruikt. dus is het een 12 db filter met een 24 db resonantielus wat'm z'n volle klank geeft. deze manier om de cem3320 te ge(mis)bruiken vind je op geen enkele andere synth.
De 24 db mode is schematisch ongeveer hetzelfde als in de p5.
Als je de ob-8 wat kent zal je voorkeur snel naar de 12 db mode gaan. enfin, bij mij is dat toch zo.

een ander essentieel verschil is dat de uitgangen van de oscillatoren bij de ob-8 met een klassieke opampmixer gemengd worden en niet door cheapy vca's gaan zoals bij de p5. nadeel is natuurlijk dat je de golfvormen niet echt kan gaan mixen, maar je hebt wel minder minder klankverlies.

er moeten toch wel wat oberheims rondslingeren in nederland, ik heb er genoeg onderhanden gehad, obx'en vooral.
na een ritje achter in een auto lagen ze al uit mekaar.
en altijd stemmen, na 3 ritten kon de autotune het niet meer aan.
maar je komt ze zowat niet tegen, het zijn van die type synth's ; hebben is houwen,
net zoals ppg's en fairlight's.
gave bakken dus.
groeten,
jeroen [/00\]

heerlijk ding die OB8, en ook nog een mooi uiterlijk.... Ik vind hem in unison mode zelfs TE vet. Absolute blijver! ook thema van Axel F van Faltermeyer is volgens mij een OB8 of X. Midi is niet zo heel duur zeker met de lage dollar!
bv Encore electronics.

Gr, RFB

wat ik denk ; intresseert wie,..?
iig er zijn best wat budget producten voor wie een prophet sound wil en m niet kan betalen
lees; prophet 5 de cem versie ik dacht aardig in de buurt van de sound te kunnen komen met een bitt989
wel lekker absoluut geen prophet sound ,..wel typishe heldere/raw cem sounds

met de v2 ssm chips prophets versie dachtik in de buurt te komen met mn siel dk 700 en dk 600 [= nog dood]
maar blijkt uiteindelijk identiek aan de polysix qa inhoud te zijn
allemaal heel grappig dat ik dacht dat ik met mn budget analoge synths een beetje t prophet gevoel kon binne te halen helaas lige de egte bakken buiten mn bereik

maar persoonlijk vondrt ik de matrix 6 die ik met een acces programmer heb gehad niet eg super spannend

maar zoals gezegd die kan je niet cvergelijken met de eg oudere obies
obx / ob8
eerder met de matix 12 / xpandered ...ook cem based wel weer heel anders geconfigureerd

dus ik d8 dat er redelijke alternatieven waren voor een prophet [ssm / cem versies ]
maar asje een obie 8 [jump en so dat soort brass / strings sounds ] wil
wat ister ongeveer as alternatief ,..
toch de mati6 ,...
is de ensoniq esq wat <>>>?

hmmmm.......

hmmmm.......

Ik vind Oberheim......TOP!!

Ik bezit een Oberheim...de OB12 en die is voor wat ie allemaal kan super!
Ooit nieuw gekocht/verkocht en opnieuw gekocht ik vind het toch een heerlijke tweakbak!!

En een Matrix-6 2x gehad vind ik ook lekker!(zoek er trouwens weer 1 HINT!!!!).

En een tijdje een Matrix-1000 gehad

En een OBSX te leen gehad van een sympathiek forumlid.
(metdezelfde naam overigens!:D)als vernoemde topic!

Kortom.......Staat dik in me rijtje vintage gear merken.....

Greetz.....MindBleep!;)

Ha hahahaha..........altijd al gedacht en nu weet ik het zeker! Mindbleep is verliefd op mij:luv:

Inderdaad de Oberheims staan bij mij erg hoog in het vaandel!
Heb enig Oberheims hier staan waarvan ik de OB 4-voice het mooist vind klinken! en de Matrix-12 als meest bizare synth!

Even het topic nieuw leven inblazen, ik heb een Matrix 6 en een OB-SX... een wereld van verschil. Die OB-SX blaast als de neten, de M 6 is meer een enorm veelzijdige synth als qua mogelijkheden, de matrixmodulatie is onovertroffen. Om een goed idee te krijgen van de klank van een obx kun je de OP-X vst eens proberen. Ik was onder de indruk!

Back