Oberheim niet populair in NL?

Obie> ja gisteren opgehaald.
Een 8voice met ingebouwde kenton midi kit.
Echt een fijne synth zeg..pff...

kijk voor alle zekerheid even onder de motorkap of alle tantalen al vervangen zijn.
( ik dacht 2 stuks per voiceboard en de voeding heeft er wat.)

mooie synth.............

:koffie:

Obie> ja gisteren opgehaald.
Een 8voice met ingebouwde kenton midi kit.
Echt een fijne synth zeg..pff...

wat is soon obx smal zeg
zeg maar gestroomlined

mooie bak 8 voice met lekkere interfcae :engel:

Nou hier ga jij leuke dingen mee maken Mister leblom!
Welke versie is het? kan je aan de voiceboards zien en aan de layout en of er een computer connector aan de zij kan zit.
Dat laatste is de laatste versie an de OB-X reeks!

Nou veel plezier komende dagen, k denk dat je je studio niet meer uit kom! hahaha.

R-ond de OB-X(?) reeks is erg breed en diep en hoog! (groter dan de Opera 6 hahaha)

Groeten Obie

Welke versie is het? kan je aan de voiceboards zien en aan de layout en of er een computer connector aan de zij kan zit.
Dat laatste is de laatste versie an de OB-X reeks!

Ik weet nog niet precies welke versie het is.
Hij heeft in ieder geval geen computer stekker aan de zijkant.
Er zitten leds op de voiceboards.

Heb je dan genoeg info om te bepalen welke versie het is?
Of waar kan ik anders uit opmaken hoe de vork in de steel zit?

nou, ik heb zelf ook plek hoor :erm: .. ownee..ik heb geen plek...:frons:
Hoe dan ook: de two voice blijft.
Al moet ik in het konijnenhok staan :D

dit is dus een 8 x sem in a keys ..doos
ja toch dit kwam meteen naa de 2 / 4 8 voice sem modules in die witte behuizingen
freak man

durf t byna niet te vragen wat dit kost
oeps i ditit

denk dat idd de modernere obies ...van mnatrix 12 [chips bakken cheaper zijn ..

sc6 mennie
en idd by mathewwwwwww lebloem is obie wel populair
om ff rontopic te blijven

egt ask ooit keertje sem module ..kan betalen
die semblance ist zekers net niet / semtex heeft kinder kuren ...
:?
blijf niet veel over behalve die nieuwe van ome tom ...zekers weers soon evolver chip inside

Niet populair in Nederland ? Als we het aantal Oberheims in, zeg zomaar een wijkje in Tilburg, tellen en dat doorrekenen over heel Nederland dan stikt het van de Oberheims ;)

Gefeliciteerd met de OB-X. Wat een fraaie filtersweeps komen uit dat ding he. En na wat onderhoud moet hij mega-stabiel te krijgen zijn, ik hoef nog steeds niet op autotune te drukken. Je weet waar je zijn moet.

Niet populair in Nederland ? Als we het aantal Oberheims in, zeg zomaar een wijkje in Tilburg, tellen en dat doorrekenen over heel Nederland dan stikt het van de Oberheims ;)

Gefeliciteerd met de OB-X. Wat een fraaie filtersweeps komen uit dat ding he. En na wat onderhoud moet hij mega-stabiel te krijgen zijn, ik hoef nog steeds niet op autotune te drukken. Je weet waar je zijn moet.

het barst ervan.
ken je de reclame spot niet?

¨" m´n moeder heeft een oberheim, ik heb een oberheim, en nu wilt mijn dochter ook al een oberheim........¨¨

:koffie:

Wat heeft Tilburg dat Alphen aan den Rijn niet heeft? (behalve Oberheims dan?)

Ik denk dat Tilburg niet representatief is voor de Oberheim dichtheid van NL. En dat komt niet door mij .. mr. Wouw :frons:
Ik heb "maar" twee Oberheim (en een drumdoos DX en een Phaser, maar dat zijn geen synths).

Overigens is een OB-X niet een SEM in een polyfone bak. De SEM is wat mij betreft nog bruter, maar super-onhandig voor polyfoon spel.

Wat Tilburg heeft wat Alphen aan de Rijn niet heeft?
Dat moet Wouw zijn denk ik:p Er schijnt in noord holland ook een soort Tilburg te zijn...
Hoofd Kapsel ofzo..ik weet niet precies hoe die plaats heet:D

Ja in Hoofdkarspel woont ook zo'n freak die verzot is op Oberheim's! en ik kan hem daar alleen maar gelijk in geven.
Een 4-voice of 8-voice is wel degelijk polyfoon te bespelen mits hij een flinke beurt (reparatie) heb gehad! hahahaha.

Als Hoofd Kapsel representatief zou zijn voor heel Nederland dan zou het overal barsten van de mooie synths (en niet alleen Obie's)!

Laatst gewijzigd:
Ik hoor weinig over de ob-mx. ik begrijp dat deze niet echt gezien word als een echte oberheim. Ik heb een matrix 6 gehad maar verkies toch de ob-mx.

Ik weet nog niet precies welke versie het is.
Hij heeft in ieder geval geen computer stekker aan de zijkant.
Er zitten leds op de voiceboards.

Heb je dan genoeg info om te bepalen welke versie het is?
Of waar kan ik anders uit opmaken hoe de vork in de steel zit?

Er was een site voor alleen de OB-X, heb net gezocht maar volgens mij is hij uit de lucht!
Of weet iemand waar deze nu zich bevind?

Ik hoor weinig over de ob-mx. ik begrijp dat deze niet echt gezien word als een echte oberheim. Ik heb een matrix 6 gehad maar verkies toch de ob-mx.

Dat heeft een beetje te maken met de (bevlekte) historie van het ding onder Gibson. Verder moet ik (als ex-bezitter) toch zeggen dat die bak me behoorlijk meeviel in vergelijking tot de horrorverhalen die je wel eens hoort. Over bepaalde onderdelen van de architectuur (de Don Buchla-invloed?) zoals de parallele 2-pole/4-pole filters, de modmatrix, de uitgebreide envelope sectie met zeer bruikbare functies die je buiten een modular bijna nooit aantreft etc. zal je me niet horen klagen. De technische beperkingen (bugs in het OS, slechte tuning stabiliteit) zijn op zich wel aanwezig maar er is omheen te werken.
Alleen die klank hè... ik weet het toch niet. Op zichzelf klonk alles wel goed, maar als je er dan toch een paar 'échte' bakken (SE Omega 8, Moog Voyager RME) direct naast hebt staan (zoals ik toenertijd had) dan valt het allemaal een beetje naar de achtergrond (beetje ook het Oberheim Matrix 1000 verhaal voor mij).
Maar als je het dan toch hebt over bugs, vind ik bijvoorbeeld zo'n Omega 8 niet bepaald heilig. En daar hoor je nooit iemand over...

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat er een aantal bakken tussen wal en schip vallen wat betreft de vintage fetishisten aan de ene kant en de ghetto synth zoekers aan de andere kant. Een 6 of 1000 is gewoon een ontiegelijk vette bak voor het geld, maar en mx is gewoon niet echt goedkoop. En ook weer niet echt super bijzonder qua basisklank.

monopoly waster weer wel weg van...
sommige idd niet
is wel een egt uitgebreide ..synth met ast goe is vco,s boards
wel duur maar goed

de matrix 6 hebk ook gehad lekker keys / ok sound maar nog lang geen ..dikke vco bak

Back