JoMoX XBASE09

spdk

ech wel
Heu!

Ik ben van plan om een Xbase te kopen, dat lijkt me een relaxte drumcomputer voor live. Ik hoorde dat je ook 3 aparte sequencetracks om externe modules mee aan te sturen, is dat zo? Ik heb een TBS DRM1 en die wil graag aan sturen, met een 909 kan het in ieder geval wel, weet iemand een leuk antwoord, bedankt en typen maar! :L

p.s. volgende week feestje met jp in hardhousecafe te ijsselstein, ik mag ook even van me laten horen, echt goed!

De Jomox is inderdaad een goede drumcomputer voor live.

Hij heeft alleen wel een nadeel; Hij kan slecht 3 geluiden tegelijkertijd afspelen.
uitgang 1 Bassdrum
uitgang 2 Snare
uitgang 3 hihat closed óf open hihat óf "clap" óf cymbal.

Voor uitgang 3 moet je het beslist niet doen; Waardeloze samples, met een tune-knop die een veel te groot bereik heeft. Iets van 5 octaven.....terwijl een verschil van 5 noten voldoende was geweest.

De snaredrum is beter, maar kan véééél te schel (lees: onbruikbaar schel) klinken. Oppassen met de knopjes dus.

Maarja, daar staat tegenover dat die bassdrum SUPER is! Hij klinkt lekker zwaar, maar verzuipt niet!!

Wij (Twin-x en ik) gebruiken de jomox eigenlijk alleen voor de bassdrum... Heel lekker natuurlijk, maar of dat je zoveel geld waard is??

Ik heb nog een DRM1 echt een vette bak vind ik, misschien ken je em, echte analoge hihat, cymbal, 3xbassdrum, snaredrum, multi voor cowbell achtige dingetjes, die gebruik ik voor de geluiden die de JoMoX niet trekt.

Ik ben erg geintresseerd in de sequencer, kan hij nou 3 externe drumcomputers aansturen? Dan ben ik namelijk verkocht;)

Origineel geplaatst door spdk
Ik heb nog een DRM1 echt een vette bak vind ik, misschien ken je em, echte analoge hihat, cymbal, 3xbassdrum, snaredrum, multi voor cowbell achtige dingetjes, die gebruik ik voor de geluiden die de JoMoX niet trekt.

Ik ben erg geintresseerd in de sequencer, kan hij nou 3 externe drumcomputers aansturen? Dan ben ik namelijk verkocht;)

Dit is de ramp mode. Je hebt drie ramps.

Je hebt dus drie noten extra tot je beschikking welk via de step sequencer gebruikt wordt.
Deze stel je in op 1 midi kanaal. Meerdere is niet mogelijk.

Net zoals je de normale drums programmeert programmeer je ook de drie extra noten. (om bijvoorbeeld iets anders aan te sturen.) Maar je kunt er maar drie doen niet meer.

Ju kunt dus drie drumcomputers aansturen maar je kunt maar een geluidje per drum com aansturen of drie geluidjes op een drumcomp.

ik hoop dat t duidelijk is.

Jammer eigenlijk dat 'ie niet de specs van de Airbase mee heeft gekregen, die heeft wel meer geluiden en een analoge tom. Maar ja die heeft dus weer geen sequencer en minder knopjes.

Ik heb die Jomox Xbase09 gekocht, echt een relaxte bees!

Maar dat verhaal dat je met de extra sequencer tracks maar 3 noten tegelijkertijd kan afspelen is volgens de handleiding niet waar, bij mijn drm1 zitten alle noten uiteraard op een andere noot maar wel op hetzelfde midikanaal en als ik de handleiding lees moet je ze gewoon allemaal tegelijk kunnen afspelen, waarom ook niet.

Ik ga dit uiteraard uitproberen, dan zal ik het nog ff posten. Bedankt voor de reacties, aju!

De manual is niet altijd duidelijk, maar 3 noten tegelijk op 3 midikanalen is mogelijk.

Het commentaar op de snare en de samples snap ik overigens niet.

De snare is volledig aan passen met noise en zelfs een LFO. De samples zijn juist lekker rauw. Kwestie van smaak dus...

Dit bedoelde ik eigenlijk ook maar t kwam wat beroerd uit mijn vingers.

Maar het gaat erom dat je niet meer als drie noten kunt doen.

1 noot per ramp.

Origineel geplaatst door 909cunt
De manual is niet altijd duidelijk, maar 3 noten tegelijk op 3 midikanalen is mogelijk.

Het commentaar op de snare en de samples snap ik overigens niet.

De snare is volledig aan passen met noise en zelfs een LFO. De samples zijn juist lekker rauw. Kwestie van smaak dus...
Tuurlijk, die snare is op zich wel goed hoor. Vooral als je alles via midi in Cubase aanstuurt. Geen probleem.
Mijn kritiek richtte zich meer op de potmeters. Ik vind hun bereik veel te groot.

Als je eenmaal een goede instelling gemaakt hebt is er niks aan de hand, hoor. Maar wat er bij ons wel eens gebeurde tijdens een live-gig, was dat de snare-snap even te ver werd opengezet. Het gevolg was een onnavolgbare schelle snare, waarbij de hele zaal was genoodzaakt de handen voor de oren te houden....tot ik hem weer (zo snel als ik kon) terugdraaide.

Misschien een kwestie van smaak, maar er zijn naar mijn mening grenzen....

De Jomox X-base is zeker een hele strakke bak! Ik gebruik zelf de sequencer niet, maar de geluiden die eruit komen zijn gewoon toppie!

Een van de voordelen van de potmeters vind ik wel dat ze niet absoluut zijn.
Wanneer je aan een knop draait, pikt hij de waarde op waarop je patch stond, zodat je geen hinderlijke sprongen in je geluid krijgt.

Origineel geplaatst door Synic
Wanneer je aan een knop draait, pikt hij de waarde op waarop je patch stond, zodat je geen hinderlijke sprongen in je geluid krijgt.
Andere mensen zouden dit als minder prettig kunnen ervaren. Kwestie van smaak. Ik zie bijvoorbeeld aan de patch op een Simmons of DSM-200 wat voor geluid het ongeveer is. Ik vind dat handig. Maar goed... Die apparaten hebben ook geen presets.

Origineel geplaatst door Synic

Zijn het dan 'infinite' knoppen? Zo niet, dan kan ik me niet voorstellen hoe hij zonder sprongen de goeie waarde oppikt?
Of heeft het een 'current value' led zoals de ET-R?

Arv

Origineel geplaatst door Arveyman
Of heeft het een 'current value' led zoals de ET-R?
p.s. Heeft mijn spectral audio syntrack ook. Toch wel handig!

Back