[electro] zo das er weer 1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door d.j.conflict
ik heb sterkere tracks gehoord van je sander... ik snap je bedoeling wel,daar niet van maar de mix is echt slecht,als je dit uitgebracht wilt zien hoop ik dat je label een hack of a masterer heeft want de verhoudingen zijn wel ver te zoeken,wat jammer is want dat doet de track geen goed....
wat ik begrepen heb is dit een stereo opname en niet een multi dus,als je een nieuwe maakt zou ik toch zeker wat meer aandacht aan je mix schenken...voor iemand wiens tracks gereleased worden mogen je mix-skills nog wel wat aan worden gedikt....ik snap het underground idee,maar dat neemt nog niet weg dat je mix dan niet in balans hoeft te zijn lijkt mij....
verder geen commentaar....

Ach ja een brakke mix. Hier klinkt het hier wel goed. Ik erger me meer aan de dingen die ik al genoemd heb.
En over het algemeen klinken m'n vorige dingen wel aardig op vinyl. Vooral laatste plaat. De aankomende is
maar weer effe afwachten. O jij, zei trouwens stereo. Maar het is toch echt mono. Das altijd bijmij. Vindt dat niet zo boeind. Misschien in de toekomst als ik ga multitracken (kan nog lang duren) kan ik achter af wat dingen zoals panning enzo aanpassen. Maar of het nu mono of stereo is, op die brakke speakers in een club klinkt het toch altijd slecht.

mono, stereo, goed afdmixen of niet...jongens, muziek gaat niet om techniek maar creativiteit. funk en zo. je kan nog zo goed af mixen, maar als je niet de ballen hebt om de funky shit te maken, komt er dus nooit iets van je uit. ik hou wel van dat brakke in sanders nummer. dit heeft tenminste ballen, is funky en is gedurft. en als je het nix vindt, pech voor jou.
als ik ergens een hekel aan heb is dat als ik vrienden een nummertje laat horen, dat ze gaan zeggen: je moet meer dit, je moet meer zulke geluidjes, het is niet vernieuwend etc...ik maak gewoon kale muziek en die is ook zeker niet vernieuwend...dit is mijn muziek, het kan misschien beter, maar dit is mijn roduct, op dit moment!

oh, en die ouw lullen die vroeger in detroit de eerste techno maakte, deden dat met een dx21, een 707 en een atari en die hadden geen vette monitors, finalizers en focusrite red's......

Dit is een lekker trackie hoor Sander, nix meer aan doen zou ik zeggen. Dat het niet helemaal gladgepolijst is dat vind ik totaal onbelangrijk. Dit is gewoon een goed bunker electro setje.

Arv

Bedankt vrienden :)

Origineel geplaatst door bob303vs909
oh, en die ouw lullen die vroeger in detroit de eerste techno maakte, deden dat met een dx21, een 707 en een atari en die hadden geen vette monitors, finalizers en focusrite red's......

Das helaas niet helemaal waar. Dat dachten ik en vele andere ook. Maar het blijkt dus gedeeltelijk in dikke vette studio's
te zijn gemaakt. Of gold dat alleen voor die ouwe chigago house. Er is een topic over geweest op dit forum geloof ik.
Anders kan Bobhabat dat wel even toelichten.

Kan best kloppen, die Cybotron plaatjes moeten ook wel aardig verkocht hebben.

Ff luisteren.

Origineel geplaatst door sander
Maar het blijkt dus gedeeltelijk in dikke vette studio's te zijn gemaakt. Of gold dat alleen voor die ouwe chigago house. Er is een topic over geweest op dit forum geloof ik.

In die documentaire over house wordt het ook duidelijk dat het gros van de eerste techno en house ook op redelijke hi-end apparatuur werd gemaakt.

Origineel geplaatst door Arv
In die documentaire over house wordt het ook duidelijk dat het gros van de eerste techno en house ook op redelijke hi-end apparatuur werd gemaakt.

Misschien geld dat wel voor de house scene in chicago, maar ik ben 7 jaar geleden in de studio waar mad mike en aux 88 onder andere hun muziek produceerden geweest, en die was niet zo high end hoor...verre van....en dan hebben we het al over 1997...kun je nagaan hou dat 10 jaar daarvoor was....

Origineel geplaatst door bob303vs909
Misschien geld dat wel voor de house scene in chicago, maar ik ben 7 jaar geleden in de studio waar mad mike en aux 88 onder andere hun muziek produceerden geweest, en die was niet zo high end hoor...verre van....en dan hebben we het al over 1997...kun je nagaan hou dat 10 jaar daarvoor was....

Dikke studio's toen,saunderson achter een dikke soundcraft,may ook,studers 24,noem maar op.
Een oude kennis van me kwam daar wel eens over de vloer,heb foto's gezien van de studio's
Oude trax,idem dito,het vinyl is pokke,maar die opnamens niet,check de compressie en de galmen eens,dat is geen lowbudget.
Maar nogmaals een studio huren in die tijd en zeker in amerika inc de engineer,was niet zo duur.
Je hebt daar bijna net zoveel studio's als stoplichten.

Origineel geplaatst door sander
Bedankt vrienden :)

Das helaas niet helemaal waar. Dat dachten ik en vele andere ook. Maar het blijkt dus gedeeltelijk in dikke vette studio's
te zijn gemaakt. Of gold dat alleen voor die ouwe chigago house. Er is een topic over geweest op dit forum geloof ik.
Anders kan Bobhabat dat wel even toelichten.

Jezus heee kan je nou nog niet mijn naam spellen..:kont:

Ik had ergens een leuke link naar een interview met Kevin Saunderson en Juan Atkins...

iig neem maar van mij aan dat het echt geen budget studio's waren. Allemaal Jupiter 8, dikke 48kanaals tafels, hele wandrekken vol met randapparatuur. In die tijd (1991 en later) had bijna elke Detroit producer wel een Kurzweil K2000, die dingen kosten toen ter tijd ontzettend veel geld.

Origineel geplaatst door d.j.conflict
ik heb sterkere tracks gehoord van je sander... ik snap je bedoeling wel,daar niet van maar de mix is echt slecht,als je dit uitgebracht wilt zien hoop ik dat je label een hack of a masterer heeft want de verhoudingen zijn wel ver te zoeken,wat jammer is want dat doet de track geen goed....
wat ik begrepen heb is dit een stereo opname en niet een multi dus,als je een nieuwe maakt zou ik toch zeker wat meer aandacht aan je mix schenken...voor iemand wiens tracks gereleased worden mogen je mix-skills nog wel wat aan worden gedikt....ik snap het underground idee,maar dat neemt nog niet weg dat je mix dan niet in balans hoeft te zijn lijkt mij....
verder geen commentaar....

Mensen Zijn op dit moment zo kritisch!!!, Omdat ze goede mixers/tafels opname apparatuur etc. etc. hun zelf kunnen veroorloven.

Luister eens naar tracks op labels als.. Trax, Saber, Dance Mania, Metroplex b.v. Shakir.. Het gaat om de feel, Veel van deze labels zijn gezocht de opname technieken die ze toen gebruikten hebben iets magischs.

Believe in the underground}:|

Origineel geplaatst door 6 trak
hoolie sjipz... heb deze thread over het hoofd gezien blijkbaar...

erm... het katten thema in je avatars vind ik beter......

Het is een hele oude threat, is alleen weer even boven water gekomen doordat
het nummer tersprake kwam in de chat gisteravond/nacht.

en ja die kat is cool he :D

het is totaal niet mijn smaak of stijl,

maar los daarvan vind ik t gewoon niet zo mooi :(

wellicht is er een bepaalde doelgroep die deze muziek wel waardeerd,

maar ondanks dat je naar mijn mening excentrieke synthgeluiden gebruikt, denk ik dat je binnen hetzelfde spectrum mooier geluid had kunnen gebruiken.

Verder zijn de melodieen uit de maat en niet echt muzikaal ofzo.. je zei dat je t al jammende gemaakt hebt, zo klinkt t ook wel, maar dan ook een beetje of je zomaar wat ingespeeld hebt.

maar goed, wie ben ik :D

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
Verder zijn de melodieen uit de maat en niet echt muzikaal ofzo..

p.s. Bas, inmiddels schrijf ik je naam wel goed, het is een ouwe threat weet je wel!

Origineel geplaatst door bobaphat
Jezus heee kan je nou nog niet mijn naam spellen..:kont:

Ik had ergens een leuke link naar een interview met Kevin Saunderson en Juan Atkins...

iig neem maar van mij aan dat het echt geen budget studio's waren. Allemaal Jupiter 8, dikke 48kanaals tafels, hele wandrekken vol met randapparatuur. In die tijd (1991 en later) had bijna elke Detroit producer wel een Kurzweil K2000, die dingen kosten toen ter tijd ontzettend veel geld.

allemaal een jp8 lijkt me iets te ..
de eerste juan atkins/cybertron platen komen wel uit een dikke studio
maar dat heeft ie zelf moeten vetalen dacht ik ...
kevin had pas nadat hij een grote hit had een dikke studio ..
volgens mij had derrick alleen een 4 track real to real en geen struder !

chicago zat het anders want daar zat een label tussen met goede studio als ik me niet vergis (trax)

en mad mike en consorten werken volgens mij gewoon nog steeds met mackies

en ik vind de track is iets te simpel
geluiden zijn best oke maar zou van mij wat meer uitgewerkt mogen worden

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back