[Emu] E-mu XK-6

niels buiter

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner op het gebied van muziek maken via midi. Nu wil ik graag een alles in een synth kopen. Ik heb wat gesurft op het net en heb verschillende synths gezien. o.a. de E-mu XK-6. Is dit een goede synth voor trance?, als rank1 etc.
En wat kost ie? En hoe is de triton Le voor een beginner in het maken van trance?

Bedankt alvast,

Niels Buiter.:)

eerlijk gezegd kan je volgens mij met bijna alle bakken wel trance maken....ligt er natuurlijk wel aan wat jij onder trance verstaat......ik zou zeggen ga naar de winkel en beluister ze goed......en maak je keus.......het is toch een kwestie van smaken verschillen.......

Als ik jou was zou ik voor een tweede hands Yamaha RM1x gaan. Superbak, om mee te beginnen. En als je later (eventueel) meer gaat kopen, kun ja deze synth nogsteeds als sequencer gebruiken.

De prijs is ook gunstig! tweedehands moet je hem wel onder de 400 euro kunnen krijgen. Of is dat al teveel??

Het soort trance dat ik wil maken is vergelijkbaar met rank1, ferry corsten, etc. Mijn budget is ongeveer 1500 euro en ik wil in principe keys, omdat ik dat nog niet heb. Een triton Le is toch ook een mooie synth om mee te beginnen? En wat kost de E-mu XK-6, weet iemand dat?

die EMU-XK6 staathier in ieder geval voor 849 engelse ponden te koop.
Wat 'ie in Nederland kost weet ik niet.

Origineel geplaatst door niels buiter
Het soort trance dat ik wil maken is vergelijkbaar met rank1, ferry corsten, etc. Mijn budget is ongeveer 1500 euro en ik wil in principe keys, omdat ik dat nog niet heb. Een triton Le is toch ook een mooie synth om mee te beginnen? En wat kost de E-mu XK-6, weet iemand dat?

He niels,

Waarom heb je het steeds over die korg en die emu ....als ik vragen mag. Ik bedoel wat is je beweeg reden voor deze synth's ??

al die tranceknakkers gebruiken toch gewoon de supersaw op de Roland JP8000?

Olaf