[Emu] E-mu XK-6

niels buiter

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner op het gebied van muziek maken via midi. Nu wil ik graag een alles in een synth kopen. Ik heb wat gesurft op het net en heb verschillende synths gezien. o.a. de E-mu XK-6. Is dit een goede synth voor trance?, als rank1 etc.
En wat kost ie? En hoe is de triton Le voor een beginner in het maken van trance?

Bedankt alvast,

Niels Buiter.:)

eerlijk gezegd kan je volgens mij met bijna alle bakken wel trance maken....ligt er natuurlijk wel aan wat jij onder trance verstaat......ik zou zeggen ga naar de winkel en beluister ze goed......en maak je keus.......het is toch een kwestie van smaken verschillen.......

Als ik jou was zou ik voor een tweede hands Yamaha RM1x gaan. Superbak, om mee te beginnen. En als je later (eventueel) meer gaat kopen, kun ja deze synth nogsteeds als sequencer gebruiken.

De prijs is ook gunstig! tweedehands moet je hem wel onder de 400 euro kunnen krijgen. Of is dat al teveel??

Het soort trance dat ik wil maken is vergelijkbaar met rank1, ferry corsten, etc. Mijn budget is ongeveer 1500 euro en ik wil in principe keys, omdat ik dat nog niet heb. Een triton Le is toch ook een mooie synth om mee te beginnen? En wat kost de E-mu XK-6, weet iemand dat?

die EMU-XK6 staathier in ieder geval voor 849 engelse ponden te koop.
Wat 'ie in Nederland kost weet ik niet.

Origineel geplaatst door niels buiter
Het soort trance dat ik wil maken is vergelijkbaar met rank1, ferry corsten, etc. Mijn budget is ongeveer 1500 euro en ik wil in principe keys, omdat ik dat nog niet heb. Een triton Le is toch ook een mooie synth om mee te beginnen? En wat kost de E-mu XK-6, weet iemand dat?

He niels,

Waarom heb je het steeds over die korg en die emu ....als ik vragen mag. Ik bedoel wat is je beweeg reden voor deze synth's ??

al die tranceknakkers gebruiken toch gewoon de supersaw op de Roland JP8000?

Olaf

ik ben in het fortuinlijke bezit van een XK-6, inderdaad een perfecte bak om (O.A.!!!!!!) trance mee te maken. Maar inderdaad, als je gaat beginnen zou ik toch eens eerder naar een bak a la RM1x kijken....

Als je wat meer geld te besteden hebt, zou ik niet naar een RM1X kijken, maar ga op zoek naar een tweedehands VA-synth.

Mijn ervaring is dat je die 'groove' apparaten op den duur toch weg doet dus kan je beter meteen iets goeds kopen. Ik kocht ook als eerste een groovebox (bekende MC303), nooit echt spijt van gehad, maar uiteindelijk wil je toch meer. Mocht ik toendertijd meer geld hebben gehad, had ik waarschijnlijk ook iets ander gekocht.

Op zich lijkt me de keuze voor de XK-6 ook niet zo heel erg verkeerd. Deze is namelijk heel makkelijk uit te breiden met nieuwe geluiden en ik meen me te herrinneren dat ze ook nog redelijk goed bewerkt kunnen worden.

Back