clubachtig breakbeat trackie...

Duart Jansen

Movin'and Groovin'
ik heb samen met e-mute(aka coolborders)een trackie gemaakt met een breakbeat en meer naar club neigende ellementen,we hebben er 2 avonden over gedaan,en moesten na een crash zelfs weer 4 uur werk terug zien te krijgen...argh!!!

we willen graag weten wat jullie ervan vinden en of er nog duidelijk zaken zijn die wat verbetering kunnen gebruiken...

(de 4/4 club-versie komt er ook nog aan,wordt al aan gewerkt...)

je vind em op : http://www.deadmurder.com/board/two-song.php?id=2454

Re: clubachtig breakbeat trackie...

Origineel geplaatst door d.j.conflict
ik heb samen met e-mute(aka coolborders)een trackie gemaakt met een breakbeat en meer naar club neigende ellementen,we hebben er 2 avonden over gedaan,en moesten na een crash zelfs weer 4 uur werk terug zien te krijgen...argh!!!

we willen graag weten wat jullie ervan vinden en of er nog duidelijk zaken zijn die wat verbetering kunnen gebruiken...

(de 4/4 club-versie komt er ook nog aan,wordt al aan gewerkt...)

je vind em op : http://www.deadmurder.com/board/two-song.php?id=2454

Tja, ik denk dat dit trackje nog veel langer nodig heeft. Het schiet al een eind op als dat synthesizer-leadje op 2:59 verdwijnt. Er zitten verder ook weinig spanningsbogen in dit nummer... en de beat is nogal saai. Misschien kunnen jullie beter een heftige breakbeat nemen en die volledig ombouwen. Een ander indee is om hier gewoon een house nummer van te maken, want het klinkt ineens een stuk lekkerder op het eind (ook al ben ik geen liefhebber van house).

Aan het werk! En vergeet niet: altijd even je werk laten liggen en er dan kritisch naar luisteren.

Re: Re: clubachtig breakbeat trackie...

Re: Re: clubachtig breakbeat trackie...

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Tja, ik denk dat dit trackje nog veel langer nodig heeft. Het schiet al een eind op als dat synthesizer-leadje op 2:59 verdwijnt. Er zitten verder ook weinig spanningsbogen in dit nummer... en de beat is nogal saai. Misschien kunnen jullie beter een heftige breakbeat nemen en die volledig ombouwen. Een ander indee is om hier gewoon een house nummer van te maken, want het klinkt ineens een stuk lekkerder op het eind (ook al ben ik geen liefhebber van house).

Aan het werk! En vergeet niet: altijd even je werk laten liggen en er dan kritisch naar luisteren.

ik heb gelukkig ook nog niet beweerd dat ie al af is...:D en ik denk dat die synth op 2:59 een kwestie is van smaak,andere mensen hoor ik weer over andere synth's en die vinden deze prima kunnen...
ook moet je het een beetje zien als een experimentele track,dus niet als vette drum'n bass
ow en de clubversie is al af,zal em morgen even opnemen en dan ook even posten!!!
alvast bedankt in ieder geval voor jullie reacties!!!
ik hoop alleen dat iemand nog wat technische tips heeft of opmerkingen....

Wow lekker trackje! Begint al goed met die gefilterde snare, en die bassline aan het begin is zo vet!! Jaloers...
De breakbeats zijn lekker verfrissend, want dat hoor je volgens mij niet zo vaak club. Orgineel! 8)
Ook heb je lekkere effecten over de geluiden gedaan, klinkt een beetje freaky maar wel lekker!

Tja, wat kan ik er verder nog van zeggen, gewoon een goede clubhit met een orginele inslag. Ik denk dat ie het wel goed zal doen op de dansvloer. Ik zit iig wel te swingen op mn bureaustoel. :W

Heel goed gedaan lui!

:halleluja

ah bedankt voor je positieve reactie!!!ben blij dat ie toch nog wat in de smaak valt bij mensen,we zijn ook wat verder gegaan met het uitwerken van de club edit,en die wordt toch wat meer progressive...dus zal nog een weekje duren voor we die wat verder hebben uitgewerkt wegens tijdgebrek...

Back