stel ik zou live dub willen doen, zit ik me af te vragen af het zou kunnen daar software voor te gebruiken
raar idee natuurlijk maar...
een native instruments b4 ipv een elec piano / orgel
ohmforce ohmboyz ipv een leipe tapedelay
drumcomputer ipv een drummer
of misschien een combinatie van softwareplugins en hardware
gaat erom of het goed klinkt of niet, niet of het 'met hardware hoort' het moet natuurlijk wel dezelfde mogelijkheden als hardware hebben maar ik persoonlijk hoor geen verschil tussen een native instruments b4 of een 'echt' orgel ja misschien dat met die van NI verschillende soorten orgels zijn te imiteren en een ohmboyz heeft volgens mij veel meer mogelijkheden dan welke tapedelay dan ook...
voor de gekke filters een sherman achtig iets of een quadfromage, predatohm, hematohm combo
drumcomputer twijfel ik over, een echte drummer klinkt veel 'natuurlijker' maar geen enkele drummer kan zo goed in de maat drummen als een drumcomputer (misschien een combo van beide?)
knopjes boeit natuurlijk niet, met een paar leuke midi controllers heb je ook knopjes met software
bas, gitaar zijn niet realistisch te imitiren met software natuurlijk, dan klinkt het niet meer zoals dub bedoeld is vind ik
graag jullie mening over dit onderwerp
mzzl
raar idee natuurlijk maar...
een native instruments b4 ipv een elec piano / orgel
ohmforce ohmboyz ipv een leipe tapedelay
drumcomputer ipv een drummer
of misschien een combinatie van softwareplugins en hardware
gaat erom of het goed klinkt of niet, niet of het 'met hardware hoort' het moet natuurlijk wel dezelfde mogelijkheden als hardware hebben maar ik persoonlijk hoor geen verschil tussen een native instruments b4 of een 'echt' orgel ja misschien dat met die van NI verschillende soorten orgels zijn te imiteren en een ohmboyz heeft volgens mij veel meer mogelijkheden dan welke tapedelay dan ook...
voor de gekke filters een sherman achtig iets of een quadfromage, predatohm, hematohm combo
drumcomputer twijfel ik over, een echte drummer klinkt veel 'natuurlijker' maar geen enkele drummer kan zo goed in de maat drummen als een drumcomputer (misschien een combo van beide?)
knopjes boeit natuurlijk niet, met een paar leuke midi controllers heb je ook knopjes met software
bas, gitaar zijn niet realistisch te imitiren met software natuurlijk, dan klinkt het niet meer zoals dub bedoeld is vind ik
graag jullie mening over dit onderwerp
mzzl
Gasten denken altijd lollig te zijn etc
n nee maar ff serieus. Wat je het beste kan doen is voor je echte drumbox werk (dus 808 etc.) attack ofzo gebruikt (of als je het gratis wilt houden drumatic voor 808 sounds) en voor de echte drums een sampler gebruikt (of een softsampler. zijn veel gratis dingen voor. Drumatic, DR005, Loopazoid om wat goede gratis samplers voor je pc te noemen). GEwoon alles sequencen en even naar de goede plugin sturen...