ideeën voor een (audiovisueel) installatie projectje?

Origin X

8 Bit
Ik moet voor een keuzemodule 'beeld & geluid' van mijn school een (audiovisuele) installatie gaan maken.
Nu ben ik benieuwd of jullie daar ideeën voor hebben en/of ook weleens zoiets gedaan hebben.
Je mag gebruik maken van alleen geluid ipv. ook beeld (en andersom).
Hebben jullie ideeën voor een simpel projectje? Dat betekent dat het niet te duur moet worden.
Ik ben benieuwd!

Re: ideeën voor een (audiovisueel) installatie projectje?

Origineel geplaatst door Origin X
Ik moet voor een keuzemodule 'beeld & geluid' van mijn school een (audiovisuele) installatie gaan maken.
Nu ben ik benieuwd of jullie daar ideeën voor hebben en/of ook weleens zoiets gedaan hebben.
Je mag gebruik maken van alleen geluid ipv. ook beeld (en andersom).
Hebben jullie ideeën voor een simpel projectje? Dat betekent dat het niet te duur moet worden.
Ik ben benieuwd!

als je via je opleiding een edu-license op max/MSP en jitter (www.cycling74.com) kan krijgen zou je eens kunnen overwegen om met bv een wacom-tablet, muizen met veel knopjes en/of joysticks een video/audio installatie die ook nog es interactief is, te maken

Re: Re: ideeën voor een (audiovisueel) installatie projectje?

Re: Re: ideeën voor een (audiovisueel) installatie projectje?

Origineel geplaatst door olafmol
als je via je opleiding een edu-license op max/MSP en jitter (www.cycling74.com) kan krijgen zou je eens kunnen overwegen om met bv een wacom-tablet, muizen met veel knopjes en/of joysticks een video/audio installatie die ook nog es interactief is, te maken

MAX idd ja, maar ik ben bang dat ik dat niet binnen die tijd onder de knie ga hebben.
Ik zoek echt een heel simpel projectje. Ik dacht zelf meer aan iets van: een soundscape die gemaakt wordt door meerdere mensen. We gebruiken allemaal laptops op school, dus ik kan er een paar aan elkaar koppelen en dan aansluiten aan de versterker in het lokaal. Ik zou dan de basis van de soundscape kunnen maken dmv. sequencejes, live programming en tweaks en dat paar andere mensen hun eigen geluiden eraan toevoegen.
Die moeten dat dan doen met dingen die op elke laptop verschillend zijn, zo geef ik iemand een sample player en een andere een mic aan zijn laptop voor live vocoder stemmetjes.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ga eens naar
http://www.iaf.nl/Users/BlueHell/software/index.htm
en zoek het programmaatje 'Stylop' op. Dit kan met de muis Midi uitsturen. Sluit het aan op een syntheizer, maar een mooi geluidje en leuke modulaties. Geef iedereen met z'n lapje een mooi gekleurd plaatje en GAAN.

En achteraf niet vergeten Jan Punter te bedanken.

Wout

Thanks, staan wel wat vage dingetjes op.

Ook die ''MC/P 0.9, an experimental MIDI over TCP/IP streamer'' klinkt wel interresant.

http://www.iaf.nl/Users/BlueHell/software/index.htm
Clients connect to a server, and then send Midi to that server. The server will then distribute the received Midi (including server side locally generated Midi) to all connected clients (including the one that originally sent the message.).

Thanks, staan wel wat vage dingetjes op.

Het meeste is gemaakt voor de... hum... Clavia Nord Modular :)

Ook die ''MC/P 0.9, an experimental MIDI over TCP/IP streamer'' klinkt wel interresant.

Ik zou maar eerst even contact met Jan Punter daarover opnemen. Ik weet niet of er al een betere versie is en zo.
Trouwens, Jan is erg cool. En nog vriendelijk ook :)

Wout

Back