SH01a loopt vast!

steven1

Stamgast
Hoi allemaal, sinds kort heb ik hier een SH01a staan alleen loop ik tegen een probleem aan.
Zodra ik deze vanuit mijn MPC sequence en ik heb de programme change aanstaan loopt de SH01a helemaal vast. Zo ernstig dat zelfs de aan en uitknop niet reageert en ik de voeding eruit moet trekken.

Ik heb al een factory reset geprobeerd op de SH01a maar dat heeft ook niet mogen helpen.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Zie ik iets over het hoofd?

Bijvoorbaat dank!:halleluja

ps. heb Roland NL al gemaild, maar ik heb geen idee hoe lang dat duurt...

Al andere outp van die mpc geprobeerd, Heb je er 1 /2 of 4. Waarschijnlijk zend die nog meer extra zooi. Dan raakt die verneuk en loop vast,.

Doe je een program change tijdens het verzenden van MIDI note data?

Leg dat proces eens goed uit want ik vermoed dat ie daar niet tegelijk kan. MIDI standaard blijft 1984 namelijk.

Doe je een program change tijdens het verzenden van MIDI note data?

Leg dat proces eens goed uit want ik vermoed dat ie daar niet tegelijk kan. MIDI standaard blijft 1984 namelijk.
Hey MadR,

hij loopt vaak vast als ik in song mode door de verschillende sequences heen ga. De MPC stuurt dan alle program change informatie uit (ook als de sequencer gepauzeerd staat). Dit geeft bij alle andere synths geen enkel probleem alleen de SH01a kan dit blijkbaar niet aan.

Ik merkte net ook als ik de programs snel verander vanuit de MPC (terwijl de sequencer stil staat dus er wordt geen midi note data verzonden) dat de SH01a er soms erg lang over doet om het programma te laden.

Ik hoop dat ik dit op een bepaalde manier kan oplossen, het geluid van de SH01a is echt te gek maar hierdoor is de synth voor mij echt onbruikbaar :(

Ik heb heel vroeger zoiets gehad met een midi apparaat dat maar bleef vastlopen.
Toendertijd werd het probleem opgelost door er een simpele "Philip rees little 2M" tussen te plaatsen, die blijkbaar, onbedoeld, gefungeerd heeft als midi filter.

Een MIDI FILTER zou wellicht de oplossing zijn voor jouw probleem.
http://www.google.nl/search?q="midi...h=800#imgrc=kk_YP3as1pPrTM:&spf=1517396949649

Ongetwijfeld zullen die ook te vinden zijn in goedkopere prijs of tweedehands.

Succes. :)

Koop een iConnectMIDI. Leven lang plezier met midi routen en filteren op welke manier dan ook.

Ongetwijfeld zullen die ook te vinden zijn in goedkopere prijs of tweedehands.

Er staat al een tijdje een Kenton midi tru te koop op het forum voor een klein prijsje.

Er staat al een tijdje een Kenton midi tru te koop op het forum voor een klein prijsje.
Hey Willem,
ik heb maar direct deze besteld https://www.thomann.de/nl/miditech_midi_thru_filter.htm
De prijs hiervan viel ook wel mee en ik had toch nog een tru nodig ;)

Maar ik hoop dat dit het oplost. Herkennen meer mensen de trage reactie snelheid op een externe program change van de SH01a of misschien een andere boutique?

Kun je de MPC z'n uitgang niet aan Midi-OX of andere midi monitor hangen ?
Want je moet nog wel te weten komen wat je mss moet weg filteren ???

Blijft toch wel helemaal niet ok die situatie. Een synth die zich anno 2018 verslikt in MIDI...

De Digitakt is ook een mooi exemplaar van dit

Blijft toch wel helemaal niet ok die situatie. Een synth die zich anno 2018 verslikt in MIDI...
Ha, eindelijk iemand die deze opmerking ook eens maakt. En dan nog een synth van een zogenaamd topmerk. Zou het niet beter zijn deze fabrikanten eens goed aan de kaak stellen, i.p.v. met allerlei extra midi-componenten van kleine bedrijfjes, oplossingen aanbieden ?
Soit, ik koop al jaren niets meer van deze fabrikant. (Hier nog zo één van dezelfde.)

Ok, deze reactie kreeg ik terug van Roland maar ik begrijp het maar half.
De uitleg is voor mij wat te complex zo heb ik geen idee wat er met bijv 'I/F' bedoeld wordt
Iemand die weet wat hier gezegd wordt?

There is no Local On/Off function on the SH-01A, and the MIDI IN signal is always thru output from the MIDI OUT. This MIDI thru function is the specification of the product.
Therefore, for example, when you connect the SH-01A with a MIDI I/F with both MIDI IN and OUT being connected then it does cause a MIDI loop. In this case since you can’t turn off the MIDI thru function on the SH-01A, you need to either turn off the MIDI thru function on your DAW, or pull the plug out the MIDI cable from either MIDI IN or MIDI OUT of the SH-01A.

Als je nog garantie heb zou ik hem terug sturen. Ik zou uberhaupt niets van hun kopen maar dat is mijn mening. Die USB poort is toch na een aantal jaar lam.

Back