Ik kom er niet uit

DGSTefan

Nieuwkomer
Ik ben een beginner met volgende materialen

Keyboard (YAMAHA PSR-510)
Soundcard (Creative live 5.1)
Midicable (aangesloten op mijn creative gameport)

Met deze drie dingen probeer ik dus geluid te krijgen uit mijn computer.
Mijn keyboard staat op midi-out function dus die geeft signaal af aan de computer.
Ik snap alleen niet wat ik bij de instellingen moet doen van Creative, want ik hoor niet wat ik speel om mijn keyboard.
Kan iemand mij helpen met het installeren van de Keyboard naar de pc?

Alvast bedankt.

Doen je speakers het?8o) Maar, zit er bij je geluidskaart geen test programa, of een mixer, dan kan je zien of de instellingen correct zijn. Je geeft iets te weinig info denk ik. Welke programma's gebruik je op je PC? etc.
Suc6.

phoe tja,

'k weet niet wat je psies wilt aan gaan sturen, dus wat voor software. het enige wat ik me voor kan stellen is als je bijv geen cubase of logic (met soft synthezisers), dat je je midi geluidjes uit je rom van je geluidskaart aanstuurd. volgens mijn zit er bij de software van creative een keyboardje waar je die geluiden aan kan sturen. je kan ze daar ook software matig indrukken/aanklikken. tis gewoon een software keyboardje zeg maar, die de standaard rom geluidjes van je geluidskaart aanstuurd. de vraag is alleen of je daar nou zo blij van gaat worden en wat je er dan nog mee moet? want meer dan een geluidje uit je geluidskaart aansturen kan je ook niet. wat logischer zou klinken is als je een sequencer zoals logic audio of cubase zou hebben op de pc met softwarematige synthesizers en die bijv aansturen met je midi keyboard of je keyboard geluiden samenvoegen met de software synths. 'k hoop dat ik een beetje van dienst kon zijn :geslaagd:

Idee

Idee

Het idee is dus muziek die ik maak op mijn keyboard op mijn computer te krijgen.
Ik gebruik het programma Adobe Audition om geluiden bij elkaar te voegen (dus meerdere sporen)