Stevig Breakbeat trackje van me

vind m beetje langdraadig en vind dat de beats wel ruiger kunnen, tis nu beetje statische beat en komt niet echt los nog

ehh om een lang verhaal kort te maken, ... variatie?

Ik heb hem naar mijn idee minder statisch gemaakt door 2 drumsporen te gebruiken, 1 met de bassdrum snaredrum en een andere met de vloeiende drumsounds. Op welke manier zou je het anders gehoord hebben ?

Hele lekkere track! Ik vind alleen de geluidjes die er na 4 min inkomen niet echt er bij passen. Maar das persoonlijk, voor de rest erg lekkere geluidjes/drums 8~

hij is wel okee!

een paar kanttekeningen:
- probeer de beat wat meer 1 geheel te maken. ik weet zo snel niet een oplossing hiervoor, dat is even experimenteren
- meer afwisseling in de breaks... van die freaky rammelende chaos in de vierde maat
- automatiseer de bassline, die is nu constant hetzelfde (al is het maar een beetje cutoff)
- meer random achtergrondgeluiden a la vervormde stemmen en voorbijrazende noise voor meer afwisseling, hij klinkt nu nog wat statisch en clean

ik vind het trouwens echt lomp dat niemand ooit op jouw tracks reageert, het riekt bijna naar systematisch negeren ;):confused:

ideen zijn ok - maar het geheel klinkt niet echt pro - vooral de drum niet - een beetje mat - heb je het met een electribe opgenomen of een mc 303 of een andere toybox? :)
Mischien is het een idee - om je drums eerst de omputer in te jagen - dan enhancen - en de rest verder opnemen?

nou ja - ik weet ook niet alles - :) misschien heb je hier wat aan

doej

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
ideen zijn ok - maar het geheel klinkt niet echt pro - vooral de drum niet - een beetje mat - heb je het met een electribe opgenomen of een mc 303 of een andere toybox? :)
Mischien is het een idee - om je drums eerst de omputer in te jagen - dan enhancen - en de rest verder opnemen?

nou ja - ik weet ook niet alles - :) misschien heb je hier wat aan

doej

Bedankt voor het luisteren; de drums komen btw niet uit een toy box, het zijn drum samples die in mijn EMU Esi 4000 turbo zitten, daarna zijn ze door een compressor gejaagd en op mijn mengtafel (mackie) afgemixt, en zijn ze echt stevig en luid geworden. Ik denk toch dat je nog eens moet luisteren naar die drums. Er is namelijk ook een drumpart bij die er als 2de overheen komt en daar zit een hele kleine highpassfilter op, de bassdrum & snare zijn in ieder geval constant.
Grappig dat meningen zo uiteen kunnen lopen, zo vond blinx de drums juist prima en vind jij ze niet "pro" klinken.

Origineel geplaatst door cyan_circle
hij is wel okee!

- automatiseer de bassline, die is nu constant hetzelfde (al is het maar een beetje cutoff)

Das inderdaad een goede, ik had heel lang zitten draaien aan mn supernova om dat bassgeluid te maken, dus ik was bang als ik teveel aan mn cuttoff zou draaien ik niet meer op het zelfde geluid terug zou komen, maar ik zal het nu eens proberen omdat de bass toch opgeslagen zit in het geheugen van de SN

- meer random achtergrondgeluiden a la vervormde stemmen en voorbijrazende noise voor meer afwisseling, hij klinkt nu nog wat statisch en clean
Ik zal eens kijken of ik wat spheres kan maken die de boel kunnen ondersteunen.

ik vind het trouwens echt lomp dat niemand ooit op jouw tracks reageert, het riekt bijna naar systematisch negeren ;):confused:

Tja ik merk dat sommige mensen bergen reacties krijgen op tracks, en dat heeft naar mijn idee vooral met de muziekvoorkeur van desbetreffende personen te maken. Breakbeat is niet bepaald een stroming die in nederland voet aan de grond heeft gekregen. Als je naar de UK gaat daarentegen zie je dat mensen als Freq Nasty, Aquasky, Rennie Pilgrim, ILS, Drummatic Twins & Soul of Man, aardig aan de weg aan het timmeren zijn. In Nederland heb je Loes Lee, met haar moving target label, maar daar houd het zo goed als bij op. Veel mensen op dit forum vinden Techno, Electro of andere stromingen leuk. Je komt hier zelden drum & bass of breaks tegen, wat wel erg jammer is........

ik vind de verhouding tussen snare en bassdrum een beetje scheef
of de bassdrum staat te hard of de snare te zacht
er kan ook wel meer laag in die snare mijn inziens ..

basslijn vink ook niet spannend genoeg
ook mis een beetje de dynamiek in de basslijn ... veel midden nu
maar dat hoort misschien bij de stijl ...

succes !!

hee hee,
dit trackie heeft wel potentie...
als breaks-liefhebber/producer is het goed om te horen dat er nog meer mensen
in NL zich bezig houden met deze stroming (want dat zijn er niet zo veel..)

Ik heb wel wat commentaar:
Het geheel mag van mij wel wat meer groove gebruiken. Het mist een beetje die echte
ga-uit-je-dak vibe, die er volgens mij wel in kan zitten.
De geluiden op zich zijn vet, maar de bassline en de drums (vnl. de hihat) zijn een
beetje 'houterig' geprogrammeerd. Iets meer variatie kan geen kwaad.
Het geluidje wat na 4 min. komt zou ik wat rustiger programmeren (een paar tonen weglaten)
en dan ook iets eerder in het nummer zetten wat misschien wat meer een
rode draad in het nummer kan brengen.

Maar... ga vooral verder en ik ben erg benieuwd naar nieuwe trackies!

Origineel geplaatst door C-Code
Tja ik merk dat sommige mensen bergen reacties krijgen op tracks, en dat heeft naar mijn idee vooral met de muziekvoorkeur van desbetreffende personen te maken. Breakbeat is niet bepaald een stroming die in nederland voet aan de grond heeft gekregen. Als je naar de UK gaat daarentegen zie je dat mensen als Freq Nasty, Aquasky, Rennie Pilgrim, ILS, Drummatic Twins & Soul of Man, aardig aan de weg aan het timmeren zijn. In Nederland heb je Loes Lee, met haar moving target label, maar daar houd het zo goed als bij op. Veel mensen op dit forum vinden Techno, Electro of andere stromingen leuk. Je komt hier zelden drum & bass of breaks tegen, wat wel erg jammer is........

Hallo, op mijn creaties reageert ook niet meer dan een appel en een ei hoor.. Ik zou ook wel meer reacties willen, maar je kunt nix afdwingen.

Arv

owja, de review!

ehm ja, dat eerste synth geluidje vind ik persoonlijk niet zo.
Na 1.30 komt er mooie percussie in. erg fijn. De tambourines staan wel iet wat hard naar mijn idee.
Dat synthje na 4 minuten zou ik wat lager pitchen, maar dat is mijn smaak.
Zit leuk in elkaar, redelijk gevarieerd maar dat mag misschien net iets gevarieerder IMO

BTW, ook een Radioactive Man fan? (i know i am)

gr.
Arv

Origineel geplaatst door falafelbiels
Als grap is het wel leuk, maar het is natuurlijk geen echte breakbeat...

Ik had ook al zoiets van het is een electro track met breakbeat geluiden.
Het is in ieder geval veel te langzaam voor d&b dj's, past wel qua tempo in een electro/house mix. Wat is 't 120-iets?
Normaal zit d&b/breakbeat rond de 160. Maar goed als je met hiphop bent bezig geweest (80/100/wellicht 120 bpm), dan is 120/130 alweer erg snel ineens misschien.

Verder vind ik het maar een hele lauwe/matige track.
Ik vind de geluiden niet mooi en te standaard, de melodieen en bas veel te simpel (nou houd ik daar wel van, maar dit is een ander uiterste), de mix veel te plat en de opbouw niet spannend/verassend genoeg.
Maar..... oefening baart kunst!

Stevig is het in ieder geval bijlange na niet.... sorrie.
Je vroeg mijn mening, bij deze.

En even over dat reageren op tracks..... ik ben echt superkritisch, en ik kom wel 's toe aan reviewen maar dan ben ik zo negatief dat ik het niet durf te posten... "ja hier heeft zo iemand niks aan", denk ik dan.

Vind het moeilijk om ombouwend te zijn of om tips te geven. Mijn tips zijn toch altijd dezelfde: gebruik zo veel mogelijk analoge spullen; ineens heb je niet meer het probleem van hoe krijg ik toch die mix/het geluid voller, maar hoe krijg ik de mix/het geluid leger... als je dan al alles digitaal doet, sample dan ten minste echte instrumenten en analoge basjes.
Want als je dingen moet gaan weglaten ipv toevoegen, dan gaat een track, bij mij dan, pas echt goed leven.... en gaat de mix ook steeds uitgekookter worden. Dan ga je de goeie dingen in een track benadrukken en de bijzaken eruit halen. In deze track vind ik praktisch alle geluiden naast de beat en bas bijzaak. Had net zo goed weg kunnen blijven.

Tip; zodra je denkt "dit is het niet, het heeft het niet..... wacht, er moet nog iets bij, DAN wordt het vetter!" kun je veel beter een van de geluiden die je al hebt gaan aanpassen zodat het vetter wordt ipv dan nog maar een geluid toevoegen.... je moet op de bas gaan zitten totdat je niet meer geloofd dat zo'n baslijn kan bestaan, en dat jij die hebt bedacht. Dan hoef je bij wijze van spreken maar een nog simpelere beat dan je nu al hebt er nog maar onder te leggen en..... je gelooft je oren niet. Als je dan nog 's op die beat gaat werken, zorgen dat ie feitelijk die geile baslijn ondersteund en benadrukt..... en dan nog een geweldige opbouw verzint.... ik hoorde op 1 plek in de opbouw ff zoiets waarvan ik dacht "hey, hier zit ff een klein vibe'je, b.v. op het einde ergens als dat "gunshot" erbij komt. (wat is dat, uit een general midi bank van Yamaha ofzo?!!). Wat ik dan vaker doe is de rest wegflikkeren, die 4 maten loopen, en hetgene wat ik er vet aan vond proberen te benadrukken.... zodat het puur wordt, en doordacht. Mooi door eenvoud.

ik bedoel bij deze track.... de beat en de bas hebben het al niet, dus je kunt toevoegen/opbouwen etc. wat je wil..... het heet niet voor niks drum en bas.

Nah, hopelijk ben ik zo toch een beetje opbouwend geweest.....

Tempo mag sneller.. melodie van de bas en lead soundje is té simpel.... Het mag wel wat agressiever!

Productie is wel vet.. klinkt mooi vol!

Origineel geplaatst door dob
Ik had ook al zoiets van het is een electro track met breakbeat geluiden.
Het is in ieder geval veel te langzaam voor d&b dj's, past wel qua tempo in een electro/house mix. Wat is 't 120-iets?
Normaal zit d&b/breakbeat rond de 160. Maar goed als je met hiphop bent bezig geweest (80/100/wellicht 120 bpm), dan is 120/130 alweer erg snel ineens misschien.

Verder vind ik het maar een hele lauwe/matige track.
Ik vind de geluiden niet mooi en te standaard, de melodieen en bas veel te simpel (nou houd ik daar wel van, maar dit is een ander uiterste), de mix veel te plat en de opbouw niet spannend/verassend genoeg.
Maar..... oefening baart kunst!

Stevig is het in ieder geval bijlange na niet.... sorrie.
Je vroeg mijn mening, bij deze.

En even over dat reageren op tracks..... ik ben echt superkritisch, en ik kom wel 's toe aan reviewen maar dan ben ik zo negatief dat ik het niet durf te posten... "ja hier heeft zo iemand niks aan", denk ik dan.

Vind het moeilijk om ombouwend te zijn of om tips te geven. Mijn tips zijn toch altijd dezelfde: gebruik zo veel mogelijk analoge spullen; ineens heb je niet meer het probleem van hoe krijg ik toch die mix/het geluid voller, maar hoe krijg ik de mix/het geluid leger... als je dan al alles digitaal doet, sample dan ten minste echte instrumenten en analoge basjes.
Want als je dingen moet gaan weglaten ipv toevoegen, dan gaat een track, bij mij dan, pas echt goed leven.... en gaat de mix ook steeds uitgekookter worden. Dan ga je de goeie dingen in een track benadrukken en de bijzaken eruit halen. In deze track vind ik praktisch alle geluiden naast de beat en bas bijzaak. Had net zo goed weg kunnen blijven.

Tip; zodra je denkt "dit is het niet, het heeft het niet..... wacht, er moet nog iets bij, DAN wordt het vetter!" kun je veel beter een van de geluiden die je al hebt gaan aanpassen zodat het vetter wordt ipv dan nog maar een geluid toevoegen.... je moet op de bas gaan zitten totdat je niet meer geloofd dat zo'n baslijn kan bestaan, en dat jij die hebt bedacht. Dan hoef je bij wijze van spreken maar een nog simpelere beat dan je nu al hebt er nog maar onder te leggen en..... je gelooft je oren niet. Als je dan nog 's op die beat gaat werken, zorgen dat ie feitelijk die geile baslijn ondersteund en benadrukt..... en dan nog een geweldige opbouw verzint.... ik hoorde op 1 plek in de opbouw ff zoiets waarvan ik dacht "hey, hier zit ff een klein vibe'je, b.v. op het einde ergens als dat "gunshot" erbij komt. (wat is dat, uit een general midi bank van Yamaha ofzo?!!). Wat ik dan vaker doe is de rest wegflikkeren, die 4 maten loopen, en hetgene wat ik er vet aan vond proberen te benadrukken.... zodat het puur wordt, en doordacht. Mooi door eenvoud.

ik bedoel bij deze track.... de beat en de bas hebben het al niet, dus je kunt toevoegen/opbouwen etc. wat je wil..... het heet niet voor niks drum en bas.

Nah, hopelijk ben ik zo toch een beetje opbouwend geweest.....

Dob, ongeacht de waarde oordelen die jij over de muziek geeft, heb je duidelijk geen verstand van de stijl die ik hier neer probeerde te zetten. Als je een beetje op de hoogte bent van new skool breaks dan wist je dat die stroming gemiddeld genomen tussen de 130BPM tot 150BPM gaat, drum & bass is sneller van 160BPM tot 180BPM. De discussie over het gebruik van analoge apparatuur vind ik totale nonsense, en ga ik ook niet op in. Ik waardeer het dat je je mening geeft, maar persoonlijk denk ik toch dat je niet echt een idee heb wat ik probeer neer te zetten. Als ik bijvoorbeeld een commentaar krijg van trigg (die erg goed in deze stijl is) zie ik daar meer aanknopingspunten in dan in jou commentaar. Nog wel bedankt dat je een track ophaalt van een track die ik een maand geleden heb gepost. Is dit naar aanleiding van mijn reactie op pjotr g zijn tracks ?

HET IS IN IEDER GEVAL GEEN DRUM & BASS !!!!!:bekdicht:

btw ik ben geen genie en dit is ook echt geen meesterwerk.......maar slecht is het zeker niet !!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door C-Code
Dob, ongeacht de waarde oordelen die jij over de muziek geeft, heb je duidelijk geen verstand van de stijl die ik hier neer probeerde te zetten. Als je een beetje op de hoogte bent van new skool breaks dan wist je dat die stroming gemiddeld genomen tussen de 130BPM tot 150BPM gaat, drum & bass is sneller van 160BPM tot 180BPM. De discussie over het gebruik van analoge apparatuur vind ik totale nonsense, en ga ik ook niet op in. Ik waardeer het dat je je mening geeft, maar persoonlijk denk ik toch dat je niet echt een idee heb wat ik probeer neer te zetten. Als ik bijvoorbeeld een commentaar krijg van trigg (die erg goed in deze stijl is) zie ik daar meer aanknopingspunten in dan in jou commentaar. Nog wel bedankt dat je een track ophaalt van een track die ik een maand geleden heb gepost. Is dit naar aanleiding van mijn reactie op pjotr g zijn tracks ?

HET IS IN IEDER GEVAL GEEN DRUM & BASS !!!!!:bekdicht:

btw ik ben geen genie en dit is ook echt geen meesterwerk.......maar slecht is het zeker niet !!

ARGh..wat is dat toch, mensen die hier een track posten en om feedback vragen en vervolgens compleet de verdediging inschieten...vraag dan niet om feedback....

Zeg het Olaf! en voor het omhoog schoppen moet je mij bedanken, maar laat maar...

Back