Origineel geplaatst door falafelbiels
Als grap is het wel leuk, maar het is natuurlijk geen echte breakbeat...
Ik had ook al zoiets van het is een electro track met breakbeat geluiden.
Het is in ieder geval veel te langzaam voor d&b dj's, past wel qua tempo in een electro/house mix. Wat is 't 120-iets?
Normaal zit d&b/breakbeat rond de 160. Maar goed als je met hiphop bent bezig geweest (80/100/wellicht 120 bpm), dan is 120/130 alweer erg snel ineens misschien.
Verder vind ik het maar een hele lauwe/matige track.
Ik vind de geluiden niet mooi en te standaard, de melodieen en bas veel te simpel (nou houd ik daar wel van, maar dit is een ander uiterste), de mix veel te plat en de opbouw niet spannend/verassend genoeg.
Maar..... oefening baart kunst!
Stevig is het in ieder geval bijlange na niet.... sorrie.
Je vroeg mijn mening, bij deze.
En even over dat reageren op tracks..... ik ben echt superkritisch, en ik kom wel 's toe aan reviewen maar dan ben ik zo negatief dat ik het niet durf te posten... "ja hier heeft zo iemand niks aan", denk ik dan.
Vind het moeilijk om ombouwend te zijn of om tips te geven. Mijn tips zijn toch altijd dezelfde: gebruik zo veel mogelijk analoge spullen; ineens heb je niet meer het probleem van hoe krijg ik toch die mix/het geluid voller, maar hoe krijg ik de mix/het geluid leger... als je dan al alles digitaal doet, sample dan ten minste echte instrumenten en analoge basjes.
Want als je dingen moet gaan weglaten ipv toevoegen, dan gaat een track, bij mij dan, pas echt goed leven.... en gaat de mix ook steeds uitgekookter worden. Dan ga je de goeie dingen in een track benadrukken en de bijzaken eruit halen. In deze track vind ik praktisch alle geluiden naast de beat en bas bijzaak. Had net zo goed weg kunnen blijven.
Tip; zodra je denkt "dit is het niet, het heeft het niet..... wacht, er moet nog iets bij, DAN wordt het vetter!" kun je veel beter een van de geluiden die je al hebt gaan aanpassen zodat het vetter wordt ipv dan nog maar een geluid toevoegen.... je moet op de bas gaan zitten totdat je niet meer geloofd dat zo'n baslijn kan bestaan, en dat jij die hebt bedacht. Dan hoef je bij wijze van spreken maar een nog simpelere beat dan je nu al hebt er nog maar onder te leggen en..... je gelooft je oren niet. Als je dan nog 's op die beat gaat werken, zorgen dat ie feitelijk die geile baslijn ondersteund en benadrukt..... en dan nog een geweldige opbouw verzint.... ik hoorde op 1 plek in de opbouw ff zoiets waarvan ik dacht "hey, hier zit ff een klein vibe'je, b.v. op het einde ergens als dat "gunshot" erbij komt. (wat is dat, uit een general midi bank van Yamaha ofzo?!!). Wat ik dan vaker doe is de rest wegflikkeren, die 4 maten loopen, en hetgene wat ik er vet aan vond proberen te benadrukken.... zodat het puur wordt, en doordacht. Mooi door eenvoud.
ik bedoel bij deze track.... de beat en de bas hebben het al niet, dus je kunt toevoegen/opbouwen etc. wat je wil..... het heet niet voor niks drum en bas.
Nah, hopelijk ben ik zo toch een beetje opbouwend geweest.....