Stevig Breakbeat trackje van me

Hmmm, juist omdat ik van deze track nou niet echt uit m'n dak ging om het maar even zo te zeggen zal ik proberen contructieve kritiek te leveren :)

Ten eerste, ik vond het eigenlijk pas na 4 minuten een beetje interessant worden omdat er dan een soort van "thema" ontstaat terwijl het daarvoor alleen een bas en een drum is zonder dat er echt iets interessants gebeurt. Op zich kunnen alleen die twee elementen best voor een goede track zorgen, maar dan moeten ze wel echt lekker klinken en groovy zijn en dat mist hier toch wel een beetje. Voor de beat zou ik aanraden eens te proberen de beat van een breakbeat track die jij echt vet vindt volledig na te maken. En dan niet zo zeer qua sounds, maar qua ritme. Luister naar welke verschillende geluiden er zijn (hihats, kicks, snares, shakers etc) en probeer zelf hetzelfde ritme te maken met vergelijkbare geluiden.
De beat zoals je die nu gebruik is te eenvoudig om de track te dragen, zeker gedurende bijna 7 minuten, hoewel het misschien wel als ondergrond voor een hiphop nummer zou werken, maar dan heb je een vocal die de meeste aandacht opeist en dat is nu niet het geval.
Ik zou dus de laatste twee minuten van deze track nemen en de track vanuit daar uit te bouwen. Probeer er wat meer energie en gevoel in te leggen. Hmmm, dat laatste is misschien nou niet direct iets waar je makkelijk iets mee kunt, maar anders kan ik het ook niet zeggen.

Succes!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door falafelbiels
Zeg het Olaf! en voor het omhoog schoppen moet je mij bedanken, maar laat maar...

voor dat omhaag halen hoef ik jou niet te bedanken aangezien jou bijdrages in dit soort discussies totaal nergens over gaan !

Origineel geplaatst door nick nova
Jezus Christ C-code,

verwonderd dat er weinig op tracks wordt gereageerd?

my thoughts exactly ;)

Olaf, ik heb geen probleem met opbouwende kritiek, maar het compleet afkraken van een track....oftewel het opsommen van dingen die totaal niks met de met de beluisterde track te maken hebben vind ik niet echt netjes.

Snelheid van een track.......heeft niks te maken met of een track goed of slecht is (zeker als je het gaat vergelijken met drum en bass).
Analoge geluiden in een track toevoegen, wat moet ik daarmee ???..... ik heb een supernova en wat softsynths en daar komen hele warme geluiden uit.......maar heeft dit te maken met of een track goed of slecht is (dit lijkt mij eerder persoonlijke voorkeur) ?

Het enige waar ik me in kan vinden is in de opbouw. Maar opmerkingen als ......je bass en drums zijn al niet bijzonder dus de rest eromheen is ook niet bijzonder........kom op man dat is niet reviewen dat is in mijn ogen afkraken.

En dan naderhand bijdehante opmerkingen maken als "nu snap ik waarom je zo weinig reviews krijgt" vind ik niet gepast. Heb je mij lullig zien reageren op alle reviews die in 2003 zijn gemaakt op deze track ?

Ik heb bij deze ook besloten geen tracks meer op dit forum te posten als er op deze zielige manier threads omhoog gehaald gaan worden, omdat iemand een review geeft op andermans track (refererend naar pjotr g's hip hop trackje) die andere personen op dit forum zien als leuke aanleiding om een oude thread van je te gaan verneuken.

Ik vraag om kritiek en in veel gevallen is het kritiek/feedback waar ik iets mee kan......maar dit gaat werkelijk nergens over !

Als je nog muziek van me wil luisteren ga in het vervolg naar acidplanet en zoek op hoodlumbreaks (voor mensen die daar nog behoefte in denken te hebben........).

Groeten;

Rutger

zo iedereen weer blij :duivels:

Hmmm....wat is er nou precies gebeurd in deze thread? Dan kunnen we dat volgende keer vermijden zeg maar.
Make love (and music) not war! :luv:

tja, als je om feedback vraagt, moet je er ook tegen kunnen dat die al eens iets minder positief kan zijn...

Je moest dankbaar zijn dat andere mensen de moeite doen om je trackje te beluisteren en hun persoonlijke (soms zelfs zeer gedetaileerde) beoordeling te posten. Persoonlijk vond ik de feedback niet echt zo afbrekent.

Origineel geplaatst door C-Code
Het enige waar ik me in kan vinden is in de opbouw.

Dan moet je daar expliciet naar vragen... 'ik heb een gemaakt die warme geluiden heeft en voldoet aan de geldende snelheid binnen deze stijl. Alleen, wat vinden jullie van de opbouw?'.

Ik heb gelet op de dingen die il belangrijk vind:
-arrangement, opbouw enzo
-melodie
-snelheid vd track (belangrijk.. kijk bv maar naar lekkere hiphop met die trage slepende beats)
-soort sounds (bv de juiste drumsounds)
-productie (klinkt het vol? klinkt het niet te mager?)

Ik heb zelf eigenlijk nog nooit wat gemaakt waarover ik ech ttevreden ben.. het hapert vaak op arrangeren en melodien.. en op de overall sound.. het klinkt te mager.. niet zoals ik bij andere platen hoor.

Het is koel dat je zo tevreden bent met je track, maar ik vind vooral de melodie zo simpel overkomen... En in de feedback die je hebt gelregen wordt je echt niet zwaar gedisst... luister gewoon eens met wat meer afstand naar je track....

Maar zoals ik al zei, de 'sound' is wel mooi vol...

Origineel geplaatst door C-Code
Ik vraag om kritiek en in veel gevallen is het kritiek/feedback waar ik iets mee kan

Maar waar ligt dat dan aan? de geleverde kritiek of....

Back