Omgedraaid werkt dit netzo. Jij doet namelijk precies hetzelfde: namelijk jouw keuze verdedigen. Dat de Behringer evt minder goed klinkt als je oude echte model d en dus jouw keuze om voor dit pad te kiezen lijkt ook moeilijk te accepteren zijn als je jouw hele post leest.
Dus eigenlijk kan je dat argument gewoon wegstrepen bij allebei de kanten.
Maar als ik dat niet doe en het in perspectief zet over tijd zie je dat jouw argument elke keer wordt gebruikt als er een clone, reissue of iets wat in de buurt komt voor 1/4 van de vintage prijs.
Dat begon al bij de novation drumstation en later bij de tr8 en bij vele andere machines.
^^

Ga nu eerst maar eens zelf die B. Model D uitgebreid testen...en dan hoor ik daarna graag
goede argumenten die een bedrag van 3.5k euro meer betalen voor een Minimoog Model D (replica) rechtvaardigen. Voor de ware sound puristen - en voor wie het geld er voor heeft - kan ik het begrijpen.

Maar anders wordt het denk ik al gauw een moeilijk te accepteren verhaal. Een argument vóór een Minimoog zou wat mij betreft wel het gebruik live on stage zijn (of een zeer professionele geluidsstudio). Dan wil je je nl. graag de allerbeste spullen hebben die zo degelijk mogelijk zijn. En wellicht ook om er on stage meer indruk mee te maken bij je publiek, waar ik zelf echter helemaal niets mee heb.
De reden voor de verkoop van mijn Minimoog is plaats vrij maken voor twee andere synth's. Volgens mij had ik dat ook duidelijk genoemd! Jij vindt dat blijkbaar geen argument, nou dan geloof je dat toch niet.

Het is simpelweg gewoon zo! Maar in
dit geval was er de zeer prettige bijkomstigheid dat Behringer met de Model D clone op de markt kwam die ook nog eens erg goed klinkt.

En daar had ik nog plaats voor over, nl. lekker compact in mijn eurorack.
Maar het is waar dat bedragen van > 1000 EUR voor vintage synth's
meestal niet mijn interesse hebben. Ik zoek dan liever naar een modern alternatief, die er helaas niet altijd in alle gevallen is. En een Roland TR-808 is daar bijv. een goed voorbeeld van.

Een Minimoog vond ik voorheen ook altijd, maar met de komst van de Behringer dus niet meer.

Of ik zou het voor de toetsen en de magie van een fraaie / grote synth bak moeten doen.

Ik mis dat wel, maar niet voldoende om daar plaats voor vrij te maken in mijn studio.