behringer model D in da house

het ding raakt best wel wat sounds van de mini, maar ik mis er toch wat in
hij lijkt wat schellig en wat 'slordiger'
erg goede synth voor weinig, maar niet MAGISCH zoals ik nu kan beoordelen, misschien is ie dat wel.
maar ik zal vast wel s een 2e handsje scoren natuurlijk :D

Hij klinkt duidelijk strakker,ik vermoed oa door ontwerp van het hele vco blok dat stabieler is.

Maar hij mag er wel zijn,geen presets maar wie wil nou nog 2k+ betalen voor een voyager als je dit hoort,voor een fractie van de prijs van een voyager kan je er 2 kopen van deze Model D,dat moet wel vet zijn 2 tegelijk spelen.

Wie wil nou nog 2k+ betalen voor een voyager als je dit hoort,voor een fractie van de prijs van een voyager kan je er 2 kopen van deze Model D.

Appels met peren vergelijken :?
Een Voyager is een heel ander instrument en dat heeft niet alleen met presets te maken.
Een Voyager kan zoveel meer dan zowel de originele D, de reissue D alsmede de Beringher D.
Dat jij niets met de Voyager hebt weten we na alle negativiteit nu wel, maar dat betekent niet dat je dat ding altijd maar afkraken moet.
Nee een Voyager klinkt niet zo rauw en wat dan nog.
Vele topartiesten zweren bij dat ding en dat doen ze niet voor niets :eureka:

het ding raakt best wel wat sounds van de mini, maar ik mis er toch wat in
hij lijkt wat schellig en wat 'slordiger'
erg goede synth voor weinig, maar niet MAGISCH zoals ik nu kan beoordelen, misschien is ie dat wel.
maar ik zal vast wel s een 2e handsje scoren natuurlijk :D

grappig, mensen die een originele mini hebben staan zijn wat enthousiaster ;) https://www.facebook.com/kennylarkin/posts/10155087353396160

grappig, dat zegt mij dan weer niets
ik heb zelfs egyptian lover zien zeggen dat de tr08 t zelfde klinkt als zijn 808:D

Ik heb wel vaak meegemaakt dat een synth, als je let op 1 oscillator en een filtersweep, vrijwel identiek klinkt. Maar als je dan twee oscillatoren de-tune’t of begint te spelen inclusief envelopes, je bij synth 1 een ander gevoel krijgt dan bij synth 2 zeg maar.

Beste blijft toch altijd zelf proberen.

zeker, en misschien is ie wel echt verbazend goed
ik heb alleen in sommige demo's her en der een niet echt moogish karakter waargenomen
maar dat kan echt helemaal aan mij liggen hoor

grappig, dat zegt mij dan weer niets
ik heb zelfs egyptian lover zien zeggen dat de tr08 t zelfde klinkt als zijn 808:D

in een Roland-commercial idd ;)

grappig, mensen die een originele mini hebben staan zijn wat enthousiaster ;) https://www.facebook.com/kennylarkin/posts/10155087353396160

Jammer dat ie geen audio vergelijking heeft gedaan.. maar die was aleens gedaan op YT.
Als iemand met een vintage mini dit zegt over de Behringer, zegt het wel iets over hoe ie klinkt.
Nu zullen mensen met een Mini Moog waarschijnlijk wel zeggen "de ene mini is de andere niet".. maar gelukkig klinken de Behringers voorlopig allemaal hetzelfde :)

Ik heb 't al 'ns eerder gepost, vergeet even dat er een model D was en luister gewoon met een open mind en wat is je oordeel?
Klinkt ie dan lekker voor dat geld; koop 'm dan.
Vindt je 'm net niet of k.t of wat dan ook dan koop je 'm niet.
Maar voor mij staat wel vast dat Behringer met de Deepmind en de kloon en nu de Neutron een hele goede entree heeft gemaakt in ruim een jaartje tijd.

Ik heb 't al 'ns eerder gepost, vergeet even dat er een model D was en luister gewoon met een open mind en wat is je oordeel?
Klinkt ie dan lekker voor dat geld; koop 'm dan.
Vindt je 'm net niet of k.t of wat dan ook dan koop je 'm niet.
Maar voor mij staat wel vast dat Behringer met de Deepmind en de kloon en nu de Neutron een hele goede entree heeft gemaakt in ruim een jaartje tijd.

Wie doet dat niet dan?

Lijkt me ( ook al is het ook in mijn ogen de beste benadering ) wel heel lastig voor iemand die de mini goed kent. Het is een clone dus vergelijken doe je toch.

Ben ondanks dat het niets voor mij is toch wel erg nieuwsgierig naar deze behringer projecten.

nou dat vergelijken mag wel uiteraard,
maar ik zie nergens dat iemand m koopt of niet koopt zonder m op zichzelf te beoordelen
in deze draad hoeven we volgens mij niet te vergeten dat er een model d was hehe

Een Voyager kan zoveel meer dan zowel de originele D, de reissue D alsmede de Beringher D.

Ik heb een voyager gehad en de basis elementen zijn hetzelfde als een vintage minimoog of de deze Model D,het grootste (enorme) verschil tussen een Voyager en deze Model D is de prijs en niet de mogelijkheden of sound!

Ik heb trouwens gehoord dat de Spice Girls weer bij elkaar zjjn. Daar zat ook een minimoog in. Wellicht worden de nieuwe liedjes wel gespeeld met een Behringer D :-)

Ik heb een voyager gehad en de basis elementen zijn hetzelfde als een vintage minimoog of de deze Model D,het grootste (enorme) verschil tussen een Voyager en deze Model D is de prijs en niet de mogelijkheden of sound!

Dan ervaar ik dat toch anders. Ik heb ze een paar jaar naast elkaar gehad, en ook al heeft de Voyager een zelfde basis opbouw als de oude model D mini, er is zo veel verschil in klank en interactie.. ze lijken gewoon nauwelijks op elkaar, het zijn zeer verschillende instrumenten.

Back