ff uitblazen.. en weer doorgaan

MacGyverGear

midi-life crisis
Vorige week had ik mezelf opgenomen bij het jammen met de sax.
Afgelopen week in de avond uurtjes wat zang erbij geprobeerd.. en nog wat aan de thema's gewerkt en het vandaag een beetje uitgezet qua thema's (voor zover dat mogelijk is bij een jam...)
Het switchen van de patterns op de RS7000 gaat nog steeds ruk.. (net te laat of verkeerde arrangement geselecteerd) maar het gaat hier even om het idee zeg maar.. en als je me hoort mompelen dan weet je dat het niet zo bedoeld is wat je het hoort :D

Ben benieuwd of jullie de thema's een beetje lekker bij elkaar vinden passen..
Het einde freak ik net iets te lang door.. dat is hoe dat soort dingen gaan.. ga ik wel fixen als ik de thema's ga uitzetten en em ga uitwerken. :mega:.

Te gek hoor, die muziek die jij maakt. Helemaal in mijn straatje, lekkere 80's R&B/synthfunk. Ben benieuwd hoe dit straks gaat klinken als het nummer helemaal klaar is. Of blijft het bij een jam alleen?

Hey.. thanx.. Ja, ik weet van vorige tracks van je dat wij muzikaal gezien en qua genre wel aansluiting vinden bij elkaar ;)

Qua jam is het nu vooral aanpassen van thema's en daarmee de structuur bepalen.. Ik heb zelf de indruk dat ik de solo's niet elk rondje moet doen... maar dit is hoe ik het na een stuk of 5 opnames heb uitgezet (in het moment zeg maar)..

Uiteindelijk ga ik het uitwerken natuurlijk.. :) En de zang en sax met de mic opnemen.. maar dat moet ik op een plekje doen waar mijn computer staat..
In de ruimte waar ik dit heb opgenomen maak ik alleen ideetjes samen met de sax en wat grooveboxen :)

ik vond'm persoonlijk wat lang, want mijn interesse viel weg. Ik vind wel dat je een mooie stem hebt. Goed gedaan, maar ook niet echt mijn stijl, mede omdat de mix heel erg slecht is. De sax ligt te dik op de muziek. Maar ik zou het niet kunnen hoor, dus goed gedaan. ;)

Dank je Gloomy.. Ik vond het zelf ook net allemaal wat te lang duren met iedere keer de solo weer.. en idd het einde is gewoon too much..
Ga de structuur nog ff compacter maken.. en dan kijken of ik iets anders kan gebruiken om op te nemen dan de telefoon want de saxofoon overstemt alles idd..

Had de eerste minuut bekeken en toen ik daarnet verder wilde kijken was ie alweer weg! :-)

:koffie:

oke oke...
Jams zijn lang.. tijd staat stil.. het komt zomaar op en gaat nergens heen.. dat is allemaal ok maar...
Ook al knip ik er een kort stukje tussenuit, de balansen in de mix ruk! De sax is te hard.. en de zang ook..
Het is voor alles en iedereen gewoon beter dat ik dit soort dingen voor mezelf hou.. (of eerst uitwerk/opneem met de computer :))
Maar zie gerust hieronder.. weekje terug opgenomen..

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind jouw muziek echt super. Heb je al albums of EP's uitgebracht die ik kan checken?

Hi. Thanx funkaholic. :) Heb nooit echt iets uitgebracht maar wel wat dingetjes op mijn SC.. maar volgens mij volgen wij elkaar al op SC dacht ik ;)
Heb hier trouwens net een computer naar binnengesleept.. en ga proberen wat dingen op te nemen in een DAW. Via de HD recorder werkt ook wel maar ik wil met audio kunnen knippen en plakken :)

@Mars: De sounds vind ik ook lekker ja. Het basje, de sinus-swell pad en de moogy lead komen uit de Alesis Fusion.
En het Wurly-achtige geluid en het andere leadje komt uit een Korg Oasys PCI die in een ouwe computer zit.. verder veel sferische galm erop uit een Behringer v-verb :mega:

Duidelijk die MacGyverGear sound hoor ik hier.
Leuk om je gewoon 'ns bezig te zien met een jam.
En de sax van vader op zoon, da's toch ook een schot in de roos geweest!
Dat rack komt me bekend voor, dus da's bij je vriendin thuis. ;)
Herinner me dat je nog 's aan mij vroeg hoe het met m'n handen was toen ik 'm in elkaar had geknutseld.

Hey Willem, dank je. :) Die RS7000 waar ik nu mee sequence is duidelijk een creatieve tool voor midi en ook nog een sampler, echte Macgyver tool! :D Maar zojuist toch ook hier maar eens de computer neergezet, en zit alweer op internet.. (:o:)

Het is sowieso weer eens leerzaam om een midi-only setup te hebben.. alles is gelinkt via een Roland A880, da's een soort midi router-mix apparaat die alles verbind. Je drukt op play op de HD recorder en alles wat midi clock ontvangt, start op.. super strak!! :)
De computer heb ik nu ook midi gesynchroniseerd maar die heeft eerst een paar maten nodig voor het echt ge-synced... maar goed, voor het overzetten van audio en midi vind ik daar ook wel weer een oplossing voor.. :)

Maar eh goed gezien.. die rack heb ik idd bij mijn vriendin gebruikt... Het spelen op de sax kan ik hier gewoon iets beter doen aangezien deze kamer geen aangrenzende buren heeft ;)

Toch best weer een leuk filmpje hoor! :okdan:

Al denk ik dat qua camerastandpunt e.e.a. valt te verbeteren.. :-)

:W

wow.. thanx Chris :)

Ik ga deze zeker uitwerken, maar heb gisteren de hele dag met n computer gestoeid en niks opgenomen.. dan weet je gelijk weer waarom je er beter geen hebt.. :D
Moest wel from scratch beginnen maar wat een hoop account shizzle en installatie sores komt er op je af eer je zoiets werkend hebt.

Wat betreft mijn houding.. dat klopt idd. :D De reden dat ik de camera de rug toekeer als ik op de sax speel is ook omdat dat ding alles overstemd. Daarom ook beter dat ik het gewoon voor mezelf hou om de interessante dingen eruit te halen.. ;)
Het kan allemaal wel via een mixer opgenomen worden maar dan moet er weer een individuele mic op, of voor geplaatst worden en sta je ook niet echt lekker..
Ik heb trouwens nu wel een soort dubby subthemaatje erbij gemaakt op de monomachine van Elektron.. misschien dat ik dat ooit nogeens afwissel in een jam en opneem terwijl sax melodietjes in een sampler staan? Al is het wel stukken minder spontaan allemaal..

Back