nord electro 2

kGk

4 Bit über-micro
Ik ben eignelijk op zoek naar een synth die flink wat elektrische (en enkele "normale") piano's heeft en mijn oog viel dus op de Clavia nord electro 2. Op zich is dit natuurlijk een prachtding, maar ik heb de indruk dat het er bij dat ding vooral gaat om de orgels. Weet iemand dus misschien een synth (of eignelijk soort van stage piano) die wat meer de kant van de E.P.'s op gaat?

Die vintage-gevallen zijn (blijkbaar) best in op het moment. Je hebt dus keus zat. Er zijn ook nog de GEM Promega 2 en Promega 3, EMU Vintage Keys en Vintage Keys Pro, en de Roland VR-760 (=de V-Combo). Klinken allemaal best goed, vind ik, maar voor wat jij specifiek wilt zul je ze toch even zelf uit moeten proberen. Er is trouwens ook nogal een prijsverschil tussen al deze bakken. Gisteren Neal Morse gehoord met een V-Combo, en die Rhodes en piano klonken best goed, maar dat is vrij snel natuurlijk in een grote zaal (het is ook wel opvallend, want op Rolands XP's klinken alle keyboards nog verschrikkelijk slecht).

Ik vind de Rhodes en Wurlitzers en de rest uit de AWM2-set van Yamaha (bijvoorbeeld in de S90, Motif, Motif ES, en volgens mij ook in de S03 en S08 ) ook erg goed klinken, maar die synths schieten misschien je doel weer voorbij.

Laatst gewijzigd:
Er zit maar een orgelgeluid in, namelijk een Hammond emulatie. Het grote voordeel van de NE2 is het gewicht. Wat betreft piano's kunnen er een aantal in in het geheugen geplaatst worden, zoals verschillende Rhodes, Wurlitzer, Yamaha Grand (Een crime van een piano, want twee museum assistenten hebben drie weken geleden hun rug bezeerd bij het opzetten van het beestje). De AcGrand is, wat er over gezegd wordt, nogal Zweeds. Er is een computer tool waarmee je de geluiden snel in de NE2 kunt laden. En er komen binnenkort nog meer sounds (en zo...)

Wout
Bijna zo rood als Clavia :)

VR760 heeft een verschrikkelijk slechte piano-sound. Fantastische Hammond, maar rest overtuigt nauwelijks

Als het je vooral om de piano's te doen is, en je kunt spelen met weighted keys dan zou ik eens naar de Yamaha S80/90 kijken. Prachtige piano's en prima synthsounds. Nadeel is dat het geen kleine apparaten zijn die je even onder je arm slaat.

Electro is erg mooi, alleen is het door de waterfall-keys niet echt fantastisch piano spelen. Mooi apparaat, maar ik zou hem voornamelijk voor de hammonds kopen en de rest als mooi meegenomen beschouwen. (zeer mooi meegenomen zelfs :))

MAar wat zijn waterfall toetsen dan? Iets tussen synth en gewogen toetsen in?
Hammond is voor mij trouwens natuurlijk ook wel mooi meegenomen, maar ik doe het vooral voor de E.P.'s

Waterfall zijn inderdaad lichte toetsen....Voor het spelen van E-Piano & Piano niet echt geweldig vind ik zelf --> maar dat zul je zelf even moeten uitmaken, ligt aan je speelstijl...

Rhodes klanken van de electro zijn erg goed, maar als het je alleen daarom te doen is (en je gewend bent om op een piano te spelen) zijn er zat alternatieven die voor hetzelfde geld veel meer doen...

Voor degelijke pianogeluiden zou je ook kunnen denken aan een Kurzweil SP88/SP88X. Hardstikke goedkoop, en mocht je meer willen hebben dan de ingebouwde 32 sounds dan koop je gewoon een module naar keuze (zonder dat je de SP88/SP88X moet verpatsen). Check http://www.zzounds.com/item--KRZSP88....(X=fully weighted, zonder = semi-weighted...)

pluk de dag, schop een thread

pluk de dag, schop een thread

In mijn niet-aflatende kwijltocht om alle electro's heen die ik kan vinden, kwam ik op ebay deze bak tegen.

Okee, ze ligt op een flightcase (de electro is imo vrouwelijk), is bestickerd en best gebruikt. Maar dan nog vind ik de staat van die bak verschrikkelijk ! (en dan vooral het klavier) De toetsen doen mij eerder aan een spelletje mikado denken als aan een net klavier...

Zijn er gebruikers hier die "slechte" ervaringen hebben met de degelijkheid van de electro, of is deze aanbieder gewoon een beest ?

Re: pluk de dag, schop een thread

Re: pluk de dag, schop een thread

Origineel geplaatst door gemmetje
In mijn niet-aflatende kwijltocht om alle electro's heen die ik kan vinden, kwam ik op ebay deze bak tegen.

Okee, ze ligt op een flightcase (de electro is imo vrouwelijk), is bestickerd en best gebruikt. Maar dan nog vind ik de staat van die bak verschrikkelijk ! (en dan vooral het klavier) De toetsen doen mij eerder aan een spelletje mikado denken als aan een net klavier...

Zijn er gebruikers hier die "slechte" ervaringen hebben met de degelijkheid van de electro, of is deze aanbieder gewoon een beest ?

Haha, ik hoop dat 't een beest is, die gast.

Ik ben ook steeds meer benieuwd hoe dat klavier nou eigelijk speelt. Maar conijn de beunhaas heeft 'm dus niet staan. =(
Bij Synthplanet.com is ie trouwens vet in de bonus....

Re: Re: pluk de dag, schop een thread

Re: Re: pluk de dag, schop een thread

Origineel geplaatst door Flesje
Maar conijn de beunhaas heeft 'm dus niet staan. =(

EMI heeft de electro 2/73 staan. :{

Die heeft (mss wel gelukkig) een compleet ander klavier als de 61 (nl die "waterfall"-toetsen)

Re: Re: Re: pluk de dag, schop een thread

Re: Re: Re: pluk de dag, schop een thread

Origineel geplaatst door gemmetje
EMI heeft de electro 2/73 staan. :{

Die heeft (mss wel gelukkig) een compleet ander klavier als de 61 (nl die "waterfall"-toetsen)

Ik weet waar EMI zit ;)

Maare.. kompeet ander klavier?? Weet je dat zeker, dit staat nl. op de site van Clavia:
Keyboard

61-key (5 octaves) or 73-key (6 octaves) velocity sensitive semi-weighted ”waterfall” (square front) keyboard

Re: Re: Re: Re: pluk de dag, schop een thread

Re: Re: Re: Re: pluk de dag, schop een thread

Origineel geplaatst door Flesje
Maare.. kompeet ander klavier?? Weet je dat zeker, dit staat nl. op de site van Clavia:
Keyboard

61-key (5 octaves) or 73-key (6 octaves) velocity sensitive semi-weighted ”waterfall” (square front) keyboard

excuus, vaag omschreven door mij....

ik bedoelde eigenlijk dat de 2/73 een ander klavier heeft als die op ebay, dat is nl een electro 1.

hahaha gem!
dat zijn jpeg artefects hoor!
vergelijk de kleine formaten maar eens met de grote formaten van het zelfde plaatje.
En bij het plaatje waar ie helemaal op staat is het een spel van licht en schaduw :)

Origineel geplaatst door joriz
hahaha gem!
dat zijn jpeg artefects hoor!
vergelijk de kleine formaten maar eens met de grote formaten van het zelfde plaatje.
En bij het plaatje waar ie helemaal op staat is het een spel van licht en schaduw :)

Je hebt mijn dag weer helemaal goed gemaakt !

(ik had de verschillende plaatjes inderdaad al vergeleken, maar zag toch nog amper verschillen, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen)

Back