Software AN-200 / DX-200

Een andere AN editor is die van Gary Gregson.
Deze werkt met de AN1x en de plg 150-AN en is HIER te vinden

groet

Tom

@ Tom & Virkaz: Ja, ik heb die DX Manager geprobeerd (nog sterker, klik eens op het "willekeurig" linkje in mijn post? :D)
Werkt echt prima. Je moet een 'profiel' kiezen (DX7 I of II etc.), heb maar gekozen voor de DX7II. Heeft misschien iets met data transfer snelheid te maken o.i.d. Bij die DX Manager zit meteen een enorme berg patches inbegrepen, trouwens. Altijd leuk!

Enige mancootje: je moet zelf alsnog de effects en filter settings zetten (efkens aan de knopjes draaien), anders klinkt het allemaal een beetje lafjes. Mét klinkt in ieder geval al veel beter...

Nou vraag ik me eigenlijk af: aangezien ik dus begreep dat er in de DX-200 gewoon een PLG150-DX boardje zit, als je nou dat boardje hebt in een andere synth (CS6x ofzo?) heb je dan ook die filter en effects instellingen? Of is dat gewoon 'extra' in de DX-200 (en niet op het PLG-boardje dus)?

En de bonusvraag: wat gebeurt er als je in een DX-200 een PLG150-AN of nog erger een andere uit de PLG serie stopt? :duivels:

En de bonusvraag: wat gebeurt er als je in een DX-200 een PLG150-AN of nog erger een andere uit de PLG serie stopt?

Lijkt me leuk als je dan een rookmachine hebt gecreerd :D

Oh, en nog 1 ehrm... 'handige' tip, koste mij een boel van dittum :stupid
Als je dus zo'n editor wilt gebruiken, lijkt het eerst wel of je '200-tje over z'n nek gaat.

Goh, hoe zou dat nou komen?
SOFT THRU staat dus standaard aan op de MIDI OUT port.
Dus je krijgt meteen een fijne MIDI feedback-loop als je ook je MIDI IN hebt aangesloten en ingesteld.

Gewoon even uitzetten, dus, THRU in je '200. Makkelijk zat. :)
En dan lekker editen!

an200 editor

an200 editor

hallo,

ik heb al een tijdje een AN200 maar pas sinds kort midi kabels. ik heb hem tweedehands gekocht en nou kan ik geen cd vinden met de editor (voor windows).

is er hier iemand op het forum die een an200 heeft en mij de editor kan toesturen?

Deze moet je gebruiken : is oorspronkelijk voor de AN1x bedoelt, maar werkt stukken beter dan wat je er op CD bij krijgt. XGWorks vereist namelijk eerst dat je een loos sequencerpakket installeert, vervolgens moet je voor XP eerst een gare update draaien, en dan zuigt het nog steeds ;). (been there, done that).

http://www.xgfactory.com/html/down/an1xed_f.htm

Yoozer, als ik dat nou ff wat eerder wist. ... :D
Is er ook zo'n editor voor de DX-200? Dat zou ook wel rielekst zijn.

Origineel geplaatst door LoFiye
Yoozer, als ik dat nou ff wat eerder wist. ... :D
Is er ook zo'n editor voor de DX-200? Dat zou ook wel rielekst zijn.

Even verder kijken dan je neus lang is: http://www.yamahasynth.com/down/plg150/s_utils.htm

Staat namelijk op dezelfde pagina. Daarnaast krijg je hem gewoon op flop meegeleverd bij de synth.

en nou kan ik geen cd vinden met de editor (voor windows).

Staat dus op een diskette en die heb je erbij gekregen. Zit een geel label op.

Volg DEZE link en je komt op de plek waar je de standalone versie van de plg150AN editor kan downloaden.

groet

Tom

ha, bedankt. sorry dat ik niet eerst even het forum gezocht had. was er vanuit gegaan dat er niks over te vinden was aangezien na zoeken op google ik de tool niet kon vinden (google: an200 editor)

bedankt

ps: op de flop kon ik geen tool vinden :confused: uiteraard heb ik daar ook gekeken. :) voordat ik hier postte

Hmmm... Ik heb nu dus die AN200 editor draaien onder OS9, alles geinstalleerd met OMS enzo, maar die AN geeft geen kick als ik in de editor aan de knoppen draai. Ben ik een instelling vergeten soms...?

Back