Ableton crashes bij video renderen

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Weet iemand waarom Ableton de heletijd crashed als ik video probeer te renderen?
Ik ben muziek en sounddesign aan het doen voor een docu film en wil een ruwe schets naar een vriend mailen voor het idee.
Maar Ableton blijft dus crashen.

Ik heb zelf de Audio en de video los in Ableton geladen maar geen success.

1678201841228.png

Hmm het is duidelijk dat Abelton geen goede keuze is voor film scoring / sounddesign.
Erg ruk want zoveel tijd heb ik niet.
Om de video een beetje normaal af te spelen moest ik ook nog extra frames inserten... Tjeetje... moeilijk gedoe zeg.

Kan alleen dit in de log vinden:

Code:
2023-03-07T16:06:03.435251: info: Exception: c:\Jenkins\live\products\live\Live\UiFramework\Src\DialogOsL_win.cpp:449: silent exception thrown

Die file bestaat niet want ik heb helaas de C++ sourcecode van live niet :)

Ik zou zelf nooit de video vanuit ableton renderen. Doe dat liever in m'n editing software waar alles samen komt. Heb daar ook veel meer speelruimte.

Maar je zou idd verwachten dat dit gewoon moet werken, aangezien ze de export aanbieden.

Check je export-settings even, of die van de audio matcht met die van de video, suggereert iemand in dit draadje:

"The bit rate and the sample rate was the key. Both video and audio must be the same otherwise it crashes. But it only worked for 16 bit setting in my case. When I tried 24 bit it crashes again but I guess it might be because of the source audio was already 16 bit so it makes sense."

Ja slecht he...
Het is niet mijn video maar een opdracht.
Heb zelfs de audio uit de video gehaald maar het werkt niet.
Heb maar een video editor gedownload om de audio bij de video te zetten voor de drafts.
Uiteindelijk stuur ik alleen maar de audio op.

Anyhow thanks

Edit: de eerste editor crashed gelijk. OMG

Had nog niets geladen. Dus kwam niet door de video.

Echt sneu maar gebruik maar Youtube studio.

Als je met video werkt geldt een samplerate van 48khz.

Als het niet aan de video ligt, dan is het wellicht een VST die raar doet tijdens het renderen. Dus disable je VST’s ff in Preferences, en probeer dan nog eens

Normaal gezien zou je dan syncing issues moeten waarnemen. Je audio gaat nl dan sneller omdat er minder data aanwezig is in vergelijking met de video

Nee ik moest frames inserten om het aan de praat te krijgen.
maar het rare is als ik de audio uit de video haalde crashed die nog steeds.

Back