Roland JV-80 performance mode

Nicolas 2000

It's a household name
Ik heb hier een Roland JV-80. In patch mode werkt alles zoals ik het verwacht. In performance mode ben ik echter wat op de sukkel. Als ik een performance laad waar 8 patches in gebruikt zijn, zou ik verwachten dat ik die ook alle 8 hoorbaar moet kunnen maken als ik op het klavier speel. Dit lukt me echter niet. Er zijn een paar performances in de A bank waar ik 2 klanken in een split hoor, maar nooit meer dan 2.

Je kan kiezen tussen klaviermode "zone", "layer" en "single". Single werkt zoals verwacht: je hoort enkel de patch waar de cursor bij staat. Dit werkt voor alle 8 de patches, maar dus maar 1 tegelijk. Zet ik het op "layer" dan hoor ik enkel patch 1, nooit de anderen.

Iemand enig idee wat ik fout doe? Ik heb al een factory reset gedaan dus ik werk op de standaard performances.

Tuurlijk hoor. Hele avond aan het sukkelen, uiteindelijk de knieval ;) maken en het op SF vragen...10 minuten later de oplossing gevonden. Blijkbaar zijn er ook nog "local zone" switches die standaard bijna allemaal OFF staan. Zet ze ON en hoppa 8 patches tegelijk van het klavier te bespelen.

Back