Geef ik het juiste advies?

bikkel

Everything is on the One
Ik ken via ICQ en feesten een gast die de laatste tijd erg veel bezig is met muziek maken, en gezien de progressie die hij maakt vind ik dat ie best wel richting 'professioneel' gaat.

Hij werkt nou nog met de welbekende computerspeakers en huiskamerboxen, en werkt uitsluitend in software, en is ook van plan om dat zo te blijven doen.

Nou heb ik hem aangeraden om eens te kijken naar een betere geluidskaart en een setje monitoren.

Het volgende heb ik hem aangeraden:

- Behringer monitoren
- Echo Mia kaart
- Midiman Oxygen 8

Dus de gebalanceerde uitgangen van de Echo Mia direct naar de Behringer monitoren en de Oxygen 8 voor de melodieen en de controllers.

Ik ga er dus van uit dat als je de Echo Mia en de monitoren direct op elkaar aansluit dat dat dan werkt. Klopt dat?

Denk dat je er even bij moet vertellen wat z'n setup is. Of gebruikt hij alleen een computer een SB live of zoiets?

een beter advies zou een algemener advies
zijn
laat iemand zijn eigen spullen uizoeken
zeker met monitors is de persoonlijke smaak erg belangrijk
bovendien als iemand zelf zijn spullen heeft uigezocht weet hij ook waarom en wat die dingen doen.

Ik GELOOF dat die Behringers dus actief zijn, ze hebben XLR en 1/4" aansluitingen dus ik neem aan dat er een versterker in zit. Ik heb de Mia voorgesteld omdat deze ook balanced outputs heeft en dat past daar dan weer goed bij. Verder geen extra uitgangen want daar doet ie dus niks mee.

De Behringers zijn puur uit budgettaire overwegingen voorgesteld door mij, beter zou ie ff zelf kunnen gaan luisteren natuurlijk.

Maar ik vroeg me op de eerste plaats af of het zou werken.

De Behringers zijn idd actief, je zou ze idd direct kunnen aansluiten op de Echo Mia kaart, alhoewel dat naar mijn weten niet zo vaak op die manier wordt gedaan. Met een mengpaneel ertussen heb je uiteindelijk toch wat meer flexibiliteit, zeker als je meerdere synthesizers hebt. Die kaart is ook absoluut niet slecht, zeer goeie geluidskwaliteit. Ik heb zelf nog een Echo Gina20 (een van de oudere kaarten), en ook die heeft een zeer goeie kwaliteit.

Ik zou als ik die vriend was zeker eerst even gaan luisteren naar de monitoren en ze vergelijken. In die prijsklasse zijn ze absoluut niet slecht, maar het kan nooit kwaad ze eens te vergelijken, ik hoor namelijk nogal wisselende berichten over de Truth's.

Lijkt me een prima advies.

De Behringers zijn actief met jack en xlr input en zijn voor het geld het beste wat je kunt krijgen. Alleen de Yamaha MSP 5's komen qua prijs in de buurt maar die missen in vegelijking met de Behringers laag dus als hij dance maakt zijn die minder geschikt.

Het is met de Behringers wel zo dat ze niet regelmatig leverbaar zijn dus als hij geluk heeft is er nog een zaak die ze op voorraad heeft, anders kan dat wel eens een paar maandjes duren.

Een mengtafeltje is ook handig, niet om synths op aan te sluiten (want die heeft hij niet) maar om het volume van de speakers te kunnen regelen met een knop ipv met de muis.
Is ook veiliger want hoewel er een limiter in de Truths zit kan je alles opblazen als je het maar hard genoeg aanstuurt en een uitglijder met de muis is snel gemaakt.

Ja maar dan vind ik dat als je er een goedkoop dj mixertje ertussen hangt dat dat wel aardig je sound kan beinvloeden ...
als ik mijn koptelefoon direct in me soundcard plug of de soundcard aan mijn redelijke dj mixer hang en me koptelefoon aan me mixer weer hand hoor ik echt wle verschil!!!

dus ik zou juist zeggen doe hem er direct aanhangen de minder interferentie ertussen de beter lijkt me

Origineel geplaatst door BasicSystem
...
Een mengtafeltje is ook handig, niet om synths op aan te sluiten (want die heeft hij niet) maar om het volume van de speakers te kunnen regelen met een knop ipv met de muis.
Is ook veiliger want hoewel er een limiter in de Truths zit kan je alles opblazen als je het maar hard genoeg aanstuurt en een uitglijder met de muis is snel gemaakt.

Of ik mis compleet iets of die opmerking is een beetje vaag. Een limiter is er toch juist voor dat je een absoluut maximum kunt stellen, toch niet relatief, dus opblazen kan toch nooit gebeuren ? Tevens kan hij z'n versterker in z'n boxen instellen tot een maximum volume zodat 0 dB op z'n scherm -10 dB van z'n eindversterker in z'n boxen is ??

edit: grappig dat we een jaar later hier nog op door blijven praten, die jongen heeft allang compleet andere setup inmiddels ;)

Origineel geplaatst door bambamstudio
Alles goed behalve die behringers.
Die zijn niet echt goed op zijn zachts gezegt.....

nou ik hoor toch echt andere verhalen..... ok ze zijn niet de ultieme monitors, maar zeker niet slecht...check ook de SOS review

Origineel geplaatst door OnAcid
Uhh, deze thread is al meer dan een jaar oud, hoor....

Zoals ik ook al zei ;) wellicht :slotje: want over dit topic door blijven praten heeft geen nut meer of we dwalen af.

toppie

toppie

hoi bikkel ik wou dat ik je 3 jaar geleden had ontmoet.
Het zou me heel veel tijd hebben bespaard, energie en geld.
De hele materie qua studio is best wel complex. Ik heb heel veel dingen van de technische kant dan, de hardway moeten leren en nog steeds ben ik lerende. Vandaar dit forum.

Ik wou dat ik dit forum 3 jaar geleden al had ontdekt dan zou ik veel beter mijn creativiteit hebben kunnen benutten als achter de technische zaken aanlopen en uitzoeken hoe manuals in elkaar steken.

Ik ben blij met zulke mensen zoals jij. Die maken dat ik toch wel wat hoop voor de mensheid blijf houden. Waren er maar meer zoals jij.

En ja ik weet het dit is een oude thread maar bikkel verdiend hoe dan ook toch nog een
:halleluja :halleluja

P.S bij gebrek aan betere smilies

:okdan:

Het vervelende van Behringer is, dat je er pas achter komt hoe slecht het is als je het al gekocht hebt, keb er ervaring mee. Eerst lijkt alles goed, totdat je er echt mee aan de slag gaat, dan is het janken met de pet op.

Ik vindt dat er hier altijd heel erg negatief wordt gesproken over behringer. Het natuurlijk ook niet het beste wat er op de markt, is maar de prijs is er wel naar. En dat vergeten mensen heel erg snel. Natuurlijk zouden we allemaal mackies, lexicons en tc-electronics willen hebben staan in onze setup, maar dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd.

Voor mij ook niet, maar het is natuurlijk gewoon een kwestie van kijken wat je uit wil geven, wat er op de markt is en dan een beetje vergelijken en ervaringen zoeken. Met de komst van het internet is dat eigenlijk een fluitje van een cent.

precies...
ik heb een waterafstotende Behringer mengtafel dus Behringer kan voor mij niet meer stuk! (letterlijk ende figuurlijk)

Arv :L

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik vindt dat er hier altijd heel erg negatief wordt gesproken over behringer. Het natuurlijk ook niet het beste wat er op de markt, is maar de prijs is er wel naar. En dat vergeten mensen heel erg snel. Natuurlijk zouden we allemaal mackies, lexicons en tc-electronics willen hebben staan in onze setup, maar dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd.

Stel je voor, iemand koopt voor 150 euro een lada, voor een auto is de prijs okay, maar het blijft rotzooi.
Stel je voor, iemand koopt voor 20 euro Yoko speakers, voor speakers is de prijs okay, maar het blijft rotzooi

Ik wil alleen maar duidelijk maken, dat behringer zonde is van je geld.

Origineel geplaatst door Wappie909
Stel je voor, iemand koopt voor 150 euro een lada, voor een auto is de prijs okay, maar het blijft rotzooi.
Stel je voor, iemand koopt voor 20 euro Yoko speakers, voor speakers is de prijs okay, maar het blijft rotzooi

Ik wil alleen maar duidelijk maken, dat behringer zonde is van je geld.

ohgod daar gaan we weer...ik heb naar volle tevredenheid menig behringer apparaatje in mijn studio staan, en ik ken ook menig pro producer die behringer apparatuur gebruikt en geweldige dingen produceert.

Back