microfoon via SB live

PaRaDoX

Hardcore Junky
hey

ik heb een vraagje wat betreft mijn microfoon.
ik heb deze namelijk een jaar geleden gekocht en aangesloten op mijn geluidskaart.
Dit werkte zonder problemen maar ik heb hem lang niet gebruikt en nu wil ik hem opnieuw aansluiten op dezelfde geluidskaart (SB Live) wat dus niet wil lukken.

Ik weet niet meer hoe ik het de vorige keer gedaan had maar volgens mij alleen ingeplugd.
Er zat zover ik weet geen software bij ( is ook nie nodig volgens mij) en ik kan me ook niet herinneren dat ik iets aan de instellingen van mijn soundblaster heb veranderd.

Ik heb dit nu wel geprobeerd maar er zijn zover ik weet geen specifieke microfoon instellingen of iets dergelijks. Ik heb namelijk alle menu's gehad en ben nix tege gekome. :confused:

wat kan ik verkeerd hebbe gedaan of liever; wat kan ik veranderen zodat mijn mic weer werkt?
is er iemand die mij hierbij kan helpen?

'n mic opnemen met 'n sb live hè........
die mic-in van dat kaartje is niet echt jippie hoor !!
Maar het kan idd wel !
Kijk es in het opname-deel van je windows-mixer of de mic-in aangevinkt staat (en het volume 'n beetje open).
Misschien heeft je sb ook nog wel 'n eigen mixer (software) waarbij je hetzelfde kunstje moet uithalen.

Veel suk6

Dat geloof ik zeker ja dat die mic-in nie zo goed is want eigelijk is die hele geluidskaart geen topqualiteit maar voor het geld wat ik te besteden heb op t moment is het voldoende. Ik heb ook maar simpele speakers maar misschien komt daar over een tijdje verandering in.
Ik heb idd wel een keer iets opgenome gehad via de mic en sb live. Naar mijn mening goede qualiteit maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nooit iets anders heb gehoord!!
Volgens mij heb ik alle instellingen al nagelopen. die van windows en de bij de soundkaart geleverde software.
Ik zal het nog eens proberen vanavond als ik ff tijd heb.
in ieder geval bedankt

zijn er nog meer mogelijke oorzaken????

zorg dat je deze zeker in de mic input steekt ipv de line input

verder zorgen dat er per ongeluk nix gemute staat in het mixertje van de SB software

Back