Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mist eigenlijk nog een MS50![]()
Ik hou van de MS20, de klank, het karakter, het vuile kantje eraan, wat een sound!
Daarnaast heb ik ook een Minibrute staan. Leuke machine, brute kracht en diepe tonen.
Maar het verschil met de MS20 is groot. De Minibrute klinkt een pak 'properder'. Soms iets te clean naar mijn smaak. NEt szoals een Moog te zuiver klinkt naar mijn smaak.
Nu ben ik op zoek naar een extra synth maar ik zoek eerder iets in de richting van de MS20 dan in de richting van de Minibrute qua klank. Al één en ander gezien en getest, maar ik ben nooit echt overtuigd.
Wie kan er eentje noemen dat dichter bij de Korg MS20 sound ligt dan bij de cleane Moog sound?

een MS10 klinkt toch ook heel anders dan de 20, de 20 is maar een iel beestje bij de smerige goorheid van een MS10
over dat moog te clean is...
Ik vind mijn Minimoog D nou niet ech zuiver clean klinken, een stuk viezer rauwer en (lichtjaren) dieper dan mijn MS20...oscillators die driften, stoffige filters en fluctuerende elektronen...is de MS20 ook maar een iel gereformeerd beestje bij
monofone Yamaha CS serie lijkt me niet iets wat je zoekt dat is inderdaad braafjes meer voor g-funk ofzo
maar goed external processing kan ook veel helpen om rauwheid toe te voegen, overdrive, parametrische EQ, sustainer compressor pedaaltjes kunnen nog uit een MT32 goorheid persen
gitaar amp cabinet simulators (Korg ampworx digitech zelfs Behringer V-Amp etc.) zijn ook instant viezigheid over synths.

Misschien een boomstar [....] ???
Raar dat jullie de ...brute gelijkaardig vinden aan de ms20
Ik had de minibrute en er leek nergens een sweet spot in te zitten.
Enige synth die ik heb verkocht omdat ik de klank hekel.