Nog tips voor mijn nieuwe liedje ?

Coole oldskool sound en spacy sfeer. :okdan: Ik hoor vooral waar ik zelf ook altijd moeite mee heb: het lijkt alsof er een deken over ligt. Niet echt helder dus en daardoor komen de sounds niet echt tot hun recht. Vooral de 'stab' die er bij 2:15 bij komt zou wel wat meer ruimte mogen hebben van mij. Ik denk dat wat meer panning op je sounds al goed kan helpen, maar dat er ook nog wel wat eq werk in zit.

Je hebt helemaal gelijk Kobuz qua die stab, dat is een geluidje 100% uit de G2,
dat is een klein nadeel als je meerdere dingen door 1 dezelfde stereo track hebt ( te klein mengpaneel ), moeilijk aan te passen dat zonder de rest te veranderen.
Ik heb zelfs al 2 output modules in die sound gezet om het harder te maken ( was een extra soundje zegmaar ).

Qua dat de sounds niet naar voren komen is pas na het masteren.
Qua eq zijn meestal maximaal ingesteld, ik heb nog wel 1 mono kanaal vrij.

Dat de sounds niet naar voren komen is dat hetzelfde als de bas te hard staat ?

Vindt hem wel ok hoor. Hoeft niet altijd zo clean en soundcloud doet ook niet veel goed met je geluid als je niet juist upload qua formaat en db’s merk ik regelmatig. Klinkt beetje LOFi maar dat schijnt best hot te zijn in sommige circuits. Zal m vanavond eens over Mn monitors luisteren i.p.v. iPhone earplugs

Ik mis nog een luchthoorngeluidje bij de break.. Pweeeeeeeeeeeep. :okdan:

mmm, helemaal niet slecht, lekkere sfeer, maar ook ik mis een aantal dingetjes om het interessanter te maken, want hij is redelijk repetitief. Al bij al, ik heb er al van genoten.. Erg Lo-Fi, dat wel. Veel geluk ! ;)

He dank jullie wel, ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest en dat hoor je er ook aan af,
een keer ben je het zat en heb je zin om wat nieuws te maken,
oftewel er ligt een dikke laag stof in de studio.

Vandaag lekker alles loshalen en afstoffen,
dat begint het leuke werk : alles aansluiten.

Ja ik weet Gloomer heeft mooi 100 projectjes tegelijk open, hoeveel moeite ik wel niet doe.

de basis is gelegd en klinkt al goed.. Nu zou je je moeten toespitsen op reverb, delay en variatie.. en nog eventueel wat leuke fx'n. Veel plezier ermee ! :)

Extern

Extern

Toch met plezier naar geluisterd. Ik wilde de track halverwege uitzetten, maar na het lijntje dat om 3:35 erbij komt, vond ik het nummer interessant worden. De andere sounds vielen daardoor ook meer op zijn plaats.

Luister nu naar Extern. Het boeit me wel..

Er kan misschien nog meer bij. Tenzij je het bewust zo minimal wilt houden..

:W

Vind 'm best lekker, die Extern, leuke vibe en een aantal prettige geluiden erin. Space Bass is niet echt mijn kopje thee daarentegen.

Vind die space base best nog wel leuk hoor?

Er mag van mij wel wat meer afwisseling in met de kick enz
en de rest wat meer percussie en wat mooie early vocals er bij misschien?
Je zou er ook een melodietje overheen kunnen gooien in combo met die mooie early HC synth

Maarja ik zou het niet kunnen die mooie early style sounds maken
past wel bij GABBERHEAD die zijn ook net weer begonnen volgens mij valt hij nu onder brutal force records (gabberhead)

Back