novation K-station

olafmol

[EXPANSIONS]
Zo, vanochten ff 1,5 uurtje met de Novation K-station lopen spelen....dit is wel een ERG lekker bakkie.....lekker snel te programmeren door duidelijke interface, goed veel goede kwaliteit knoppies etc., heel behoorlijk toetsenbord en erg lekkere sound....moet zeggen dat ik nooit zo impressed was door de novation sound, maar dit bakkie klinkt erg goed...

wel zijn alle presets in een zee van reverb geprogrammeerd maar als je dat weghaalt hoor je dat de synthengine ook zonder effecten echt goed klinkt....

tip denk ik zo..zeker als je net zoals ik eigenlijk ook een klein controllerkeyboard met knoppies zoekt...

maar nu ben ik stiekum al weer naar de virus indigo aan het kijken...damn...stopt het dan nooit? ;)

Olaf

Zijn de sounds van de K-station vergelijkbaar met die van de Nova? Ik heb hem namelijk nog niet beluistered..

Arv

Best wel een lekker bakkie he? Beetje eigenzinnig geluid zit er wel in. Trouwens voor degenen die met de (analoge) basstation bekend zijn een totaal ander geluid.
En als midi keyboardje toch wel duur hoor, maar als bassynth een interessante aanvulling. :)

Origineel geplaatst door glennplumber
hahaha.................. dan was jij het toch in feedback ..... ik dacht het al !!

haha..en jij was de verkoper? ;)

Olaf

Origineel geplaatst door Arveyman
Zijn de sounds van de K-station vergelijkbaar met die van de Nova? Ik heb hem namelijk nog niet beluistered..

Arv

ik heb ooit wel met een van die DSP novations lopen spelen, daardoor was ik niet zo onder de indruk toendertijd....kweetnie waarom..beetje trancey-soft geluid..maar uit dit bakkie hoorde ik toch erg lekkere sounds komen..misschien dat je echt ff zelf moet gaan programmeren om door de trance-presets heen te luisteren...
er zit een A-station in, en die is idd weer gebaseerd op de nova engine

Olaf

Origineel geplaatst door fuse
Best wel een lekker bakkie he? Beetje eigenzinnig geluid zit er wel in. Trouwens voor degenen die met de (analoge) basstation bekend zijn een totaal ander geluid.
En als midi keyboardje toch wel duur hoor, maar als bassynth een interessante aanvulling. :)

niet alleen de bassen, maar vooral ook de EP/rhodes achtige geluidjes en de pads vond ik erg lekker klinken....de meeste presets zijn met erg veel hoge tonen geprogrammeerd, persoonlijk houd ik meer van wat "warmere" sounds maar dat is met het filter snel te fixen

Olaf

Het is in principe gewoon de kleinere uitvoering van de
Supernova keys want voor de rest zie of hoor ik geen
verschil!

gr. Mario

haha..lagge! ;) werk je daar nu voor vast?

Olaf

Origineel geplaatst door glennplumber
Deze maand alleen op zaterdag ..... en daarna voor 40 uurtjes in de week :)

Hoeveel gulden korting kunnen we nu krijgen op die K-Station...? willen we nu weten :)

en verkoop je ook uit de kofferbak? :D :D

Back