Foggy Monday Morning

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
De allereerste nootjes van een nieuw deuntje in wording..

https://soundcloud.com/bohemen/foggy-monday-morning

Het lijkt misschien wat eenvoudigjes.. Maar er zit al een paar uurtjes werk in! :-)

Ik heb het alleen nog maar over mijn oortelefoontjes gehoord. Dus zodra de benedenbuurvrouw wakker is, zal ik de mix bijstellen.. :-)

:koffie:

De mix is nu iets aangepast.. Maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over..

Het is natuurlijk ook het prille begin.. :-)

Lekker italo, doet me qua sfeer wat denken aan Alan Parsons. Wat voor feedback wil je op je track hebben? Dit is slechts een basis...

Is dit Italo? 8D

Feedback mag, hoeft niet..
Vind het namelijk leuk mijn trackjes direct vanaf de geboorte te presenteren.
Enige nadeel is dat zodra ze af zijn, er bijna niemand meer luistert.. :-)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Ik ook! :-)

Heb 't nu iets langer gemaakt, maar nog niet over mijn speakers gehoord..

https://soundcloud.com/bohemen/foggy-monday-morning

:biertje:

mmm, niet slecht, maar ook niet bijsterend goed. Ik vind'm heel erg leeg en repetitief. Waarom gooi je er geen mooie solo tussen van een gitaar, viool ofzo ? Een beetje variatie kan wonderen doen.

En dan je opmerking wat betreft dat je naarmate de tijd vordert, minder feedback krijgt. Dat komt omdat je veel te veel updates upload. Mensen worden het beu gehoord na een tijdje. Ik zou als ik jou was alleen maar de thread updaten als je écht denkt dat ie af is, maar al bij al toch nog wat feedback kan gebruiken. Dan ga je meer luisteraars hebben, eenmaal je track af is.

Good luck man, en veel produceer plezier ! Keep at it ! :)

Tja, als je het beu bent dan luister je toch niet en sla je mijn threads gewoon over? :eureka:

Ik ben in het geheel niet ontevreden over het aantal luisteraars.. Ook als ik naar de plays van andere deelnemers van dit forum kijk...
Alleen zijn die na mijn updates niet meer te zien op SoundCloud...

En ik post niet alleen om feedback te krijgen, maar ook om mijn deuntjes wereldkundig te maken..
Dat ik vanaf het eerste begin van een muziekje publiceer is een keuze.. Ook om het wat spannender te maken.. :-)

Mijn updates zet ik trouwens ook online, om ze zelf gemakkelijker overal te kunnen beluisteren...

mmm, niet slecht, maar ook niet bijsterend goed. Ik vind'm heel erg leeg en repetitief. Waarom gooi je er geen mooie solo tussen van een gitaar, viool ofzo ? Een beetje variatie kan wonderen doen.

En eigenlijk ben je de laatste tijd wel wat negatief over mijn eerste aanzet tot een track..
Misschien kun je beter pas feedback geven, zodra ik er verder mee ben? :D

Laatst gewijzigd:
Ik vind 'm lekker wegluisteren, het zijn wederom prettige geluiden en akkoorden die je gebruikt. Ben benieuwd hoe deze track zich zal ontwikkelen, heeft zeker potentie!

En eigenlijk ben je de laatste tijd wel wat negatief over mijn eerste aanzet tot een track.. Misschien kun je beter pas feedback geven, zodra ik er verder mee ben? :D

Bohemen, je hebt het helemaal verkeerd voor. Ik ben he-le-maal niet negatief over je track, ik geef je gewoon feedback dat ie wat variatie kan gebruiken. Ik zou heel erg blij zijn als men me dit als feedback gaf, dan wist ik tenminste dat ik moet variëren.

Maar 't is goed. Ik beoordeel je tracks niet meer (àls ik eraan denk). En als je denkt mijn feedback nodig te hebben, geef je me maar een seintje.

Alles goeds, Bohemen. :luv:

Maar 't is goed. Ik beoordeel je tracks niet meer (àls ik eraan denk). En als je denkt mijn feedback nodig te hebben, geef je me maar een seintje.

Alles goeds, Bohemen. :luv:

Jeetje, zo bedoel ik het helemaal niet..

Je feedback wordt zeker gewaardeerd! Wel krijg ik de indruk dat je diep in de nacht soms ook met een slecht humeur beoordeelt... Het is natuurlijk gemakkelijk het eerste begin van een track af te branden. Een beetje een schot voor open doel.. En misschien ligt het aan mij, maar ik krijg er dan minder zin in om er mee verder te gaan..

Misschien kan ik beter stoppen met deze werkwijze. Het leek mij leuk de groei van een track inzichtelijk te maken, door vanaf de eerste nootjes deze te publiceren. Maar ik merk dat het blijkbaar ergernis opwekt..

Bohemen, ik denk dat je goed moet nadenken wat je precies wilt bereiken met het posten van je tracks. En ik denk ook dat je je goed moet realiseren dat niet iedereen je muziek goed zal vinden. Dat is ook helemaal niet erg, want smaken verschillen en je kan niet iedereen tegelijk plezieren.

Door je muziek te posten op een forum als SF vraag je om feedback. En die kan dus soms ook negatief uitpakken, in die zin dat wat jij gemaakt hebt bij sommige mensen niet in de smaak zal vallen.

Het lijkt er in mijn ogen op dat jij het onprettig vind om negatieve feedback te ontvangen op je muziek. Als dat zo is, kan je twee dingen doen:

• Niet meer posten, en zo geen negatieve feedback meer ontvangen (maar ook geen positieve). Je kan dan in de illusie blijven dat al je muziek te gek is, niemand zal meer beweren dat het niet zo is.

• Of je blijft posten en accepteert dat sommige mensen feedback zullen geven die 'negatief' is. Vergeet niet dat een mening maar een mening is, hè? Je hoeft je er niets van aan te trekken. En smaken verschillen, dus je kan nooit iedereen plezieren.
Naar mijn idee trek jij je negatieve feedback van anderen op jouw muziek een beetje te persoonlijk aan en zit je jezelf daarmee best wel in de weg. Feedback is a gift, heb ik geleerd, je kan er bijna altijd wel iets van leren.

Ik vind het daarom best wel jammer dat je in mijn ogen toch wel een beetje 'aangebrand' reageert wanneer iemand zijn eerlijke mening en advies aan je geeft. Jammer voor Jan die de moeite neemt om naar je muziek te luisteren en je van (volgens mij goedbedoelde) feedback te voorzien. Maar zeker ook jammer voor jou, want door een dergelijke houding aan te nemen ten aanzien van feedback zal je mensen voor het hoofd stoten en hou je minder luisteraars over, en dus ook minder kansen dat mensen je feedback geven waar je iets van kan opsteken.

Dit is overigens geen aanval op jou, maar goedbedoeld advies van mens tot mens. Dus eigenlijk ook weer een vorm van feedback, waar je je in principe niets van hoeft aan te trekken. ;) Maar waar je wellicht wel iets van kan opsteken. :peukie:

Dankje Funkaholic! Ook voor het luisteren :-)

Natuurlijk heeft het posten in een forum voordelen en nadelen.

Een nadeel o.a. is dat er met je getrolled kan worden..
En daar verzet ik mij tegen en heb ben hierom ook weleens met vakantie geweest van het SF.

Nogmaals, ik post niet alleen om feedback te krijgen. Al is goede feedback natuurlijk altijd fijn!

Ter info wat er bovenaan deze trackssectie van dit forum staat:

Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Ter info, ik ben weer even met vakantie! :doei:

:W

Laatst gewijzigd:
Wat jij fijn vindt, ik respecteer je keuze om 'met vakantie' te gaan. Echter ik hoop niet dat je denkt dat ik jou troll want dat is absoluut niet zo.

Vanaf mijn zonovergoten vakantieadres dit berichtje. Het is even de laatste, de wifi is hier erg slecht.. :-)

Wat jij fijn vindt, ik respecteer je keuze om 'met vakantie' te gaan. Echter ik hoop niet dat je denkt dat ik jou troll want dat is absoluut niet zo.

Nee, ik vind niet dat je mij trollt. Wel dat je mij een beetje aanschrijft of ik een klein kind bent. Al bedoel je het vast goed.. :-)

Natuurlijk kan ik tegen kritiek, ik heb heel wat over mij heen gehad de afgelopen jaren. En daar heb ook ik regelmatig wat van opgestoken. Soms worden mensen echter iets te dwingend naar mijn zin en dan is mijn ervaring dat ik beter wat afstand kan nemen.

Vind het geweldig klinken.
Deze track is goed in balans en je hebt er echt iets moois van gemaakt!

Dankje! Hij is nog niet klaar, maar ik heb er nog niet verder aan gewerkt..

:W

Ik snap de commentaren wel... Ik vroeg dan ook niet voor niets welke feedback je zou willen hebben op wat je post. Weet je... het voelt alsof je (ik) er niet echt iets van kan zeggen omdat het een WIP is. Toch heb je (ik) de tijd er voor genomen om er naar te luisteren en wil er iets (liefst iet vriendelijks) over zeggen. Dat maakt dat je (ik) niet zo goed weet wat er van te zeggen valt, want het idee is leuk, maar nog lang niet af en dat gebeurt in jouw posts wel vaak.

Dat is geen kritiek op jouw brouwsels hoor, maar meer op je momentkeuze van posten. Ik vind het persoonlijk prettiger om te luisteren naar een track die in een verder stadium is en vraagt om verdere aanzet tot voltooien, óf waar de puntjes nog op de i moeten. Dan kan ik wat zinnigs over jouw track zeggen, hoef ik je track niet 4-5 keer half af te beluisteren, én heb ik tijd om ook naar andere tracks te luisteren en op te reageren.

Dus ik hoop dat je vakantie geen vakantie is van SF, omdat er wrevel ontstaat over de reacties die je krijgt. Om nog maar niet te spreken over de eventueel ontleende toon aan geschreven tekst, die niet altijd juist wordt opgevat, omdat er zoveel meta communicatie mist.

Dus blijf lekker posten, ik vind het leuk om met elkaar, naar elkaars shizzle te luisteren!

@gloom: lekker blijven posten en reageren man, je actieve bijdrage wordt gewaardeerd!

De reden dat ik vanaf scrap mijn deuntjes publiceerde, is omdat ik vond dat het productieproces wat dynamischer kon. Het leek mij leuk inzicht te geven in de vordering van mijn tracks. Het was een experimentje, waar ik nu zo'n 2 1/2 jaar mee bezig ben. En waar ik mij vrij kwetsbaar opstelde..

Het experimentje is hier naar mijn mening mislukt omdat het blijkbaar ergernis opwekt in dit forum. Ook is een onbetaald account op SoundCloud niet echt geschikt daarvoor, omdat je dan geen tracks kunt wijzigen en mijn updates bij anderen telkens weer bovenaan de timeline kwamen. Waar mensen zich aan zouden kunnen gaan ergeren.... :-)

Ik ga gewoon verder op deze manier, maar zal het niet meer in't SF publiceren. Je kunt mijn vorderingen op https://www.reverbnation.com/bohemen volgen.

rust maar goed uit Bohemen.. en geniet van je vakantie.
Alles komt wel goed, ik heb ook al dàgen niet meer kunnen produceren.

When the time is right 8)

Dankje Jan! Trek het je niet aan, ik ben nu eenmaal een rare vogel.. :-D

Ook aan de anderen dank voor de meestal opbeurende commentaren!

Wat mij betreft mag er een :slotje: op dit topic... :-)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back